  • 21. Data: 2009-10-20 14:07:40
    Temat: Re: Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > Przeczytałeś całego mojego posta?

    No nie przeczytałem ... ale na pewno pomoc prawną można tak "rozpisać"
    żeby nie była to "jednorazowa transakcja".

    --
    @2009 Johnson

  • 22. Data: 2009-10-20 14:47:47
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > Przeczytałeś całego mojego posta? Mówiła też, że w sumie wynagrodzenie
    > miało wynieść 100.000 euro - art.22 "...jednorazowa wartość transakcji,
    > bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza
    > równowartość 15.000 euro...".

    A kto powiedział, że miałaby to być_jednorazowa_wartość transakcji?
    W sumie mogła dostać 100 tys. euro, ale każda z części niekoniecznie z tego
    samego tytułu.

    Pozdr
    K.

  • 23. Data: 2009-10-20 16:25:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    zly pisze:
    > Firma w której pracuję w większości przypadków przyjmuje gotówkę od swoich
    > kontrahentów. Jesteśmy przestępcami, czy ja czegoś tu nie rozumiem?

    Zorganizowaną Grupą Przestępczą piorącą forsę ;)

    pozdrawiam
    Arek

  • 24. Data: 2009-10-21 07:02:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Obowiązek taki wynika z Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,

    no w tym wypadku, to chyba raczej "ustawy o braku swobody wykonywania
    dzialalnosci gospodarczej" :)

  • 25. Data: 2009-10-21 07:50:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > no w tym wypadku, to chyba raczej "ustawy o braku swobody wykonywania
    > dzialalnosci gospodarczej" :)

    skoro o tym przepisie rozmawiamy tylko w kontekscie sytuacji korupcyjnej -
    to znaczy ze sam przepis nie jest akurat zły i co nieczeste, spełnia swoje
    zadanie.

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 26. Data: 2009-10-21 12:44:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:21102009.516DBEE7@budzik61.poznan.pl...

    > skoro o tym przepisie rozmawiamy tylko w kontekscie sytuacji korupcyjnej -
    > to znaczy ze sam przepis nie jest akurat zły i co nieczeste, spełnia swoje
    > zadanie.

    nad tym czy spelnia czy nie i czy ma sens czy nie, to mozna by dyskutowac,
    ale nie ma nic wspolnego ze swoboda wykonywania dzialanosci

  • 27. Data: 2009-10-21 16:43:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > nad tym czy spelnia czy nie i czy ma sens czy nie, to mozna by
    > dyskutowac, ale nie ma nic wspolnego ze swoboda wykonywania

    znaczy swoboda polega na tym ze kazdy robi kiedy i co chce?
    Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo mocno
    przeszkadza?
    Ja rozumiem, jak kiedys były limity po pare tysiecy ale obecnie?

    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon

  • 28. Data: 2009-10-21 18:29:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Budzik pisze:
    [..]
    > Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo mocno
    > przeszkadza?

    Ja Ci wskażę.
    Zanim wprowadzono ten przepis firmy rozliczały się gotówką i było OK.
    Po jego wprowadzeniu zaczęły się opóźnienia w płatnościach, zatory itp.
    patologie.
    Druga sprawa - przepis ten zmusza firmy do trzymania pieniędzy w
    najniebezpieczniejszym miejscu jakie istnieje - na rachunku jakiegoś
    banku.
    Kto zwróci firmie kasę gdy bank splajtuje? Nikt.

    pozdrawiam
    Arek

  • 29. Data: 2009-10-21 20:43:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@e...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ja Ci wskażę.
    > Zanim wprowadzono ten przepis firmy rozliczały się gotówką i było OK.
    > Po jego wprowadzeniu zaczęły się opóźnienia w płatnościach, zatory
    > itp. patologie.

    piekne.
    ja nawet kiedys słyszałem takie tłumaczenie jednego klienta...
    I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

    > Druga sprawa - przepis ten zmusza firmy do trzymania pieniędzy w
    > najniebezpieczniejszym miejscu jakie istnieje - na rachunku jakiegoś
    > banku.
    > Kto zwróci firmie kasę gdy bank splajtuje? Nikt.

    jakies przykłady?
    zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie
    pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 30. Data: 2009-10-21 21:05:37
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

    A co ma do tego branża?

    > jakies przykłady?

    Z choinki się urwałeś?
    Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak niewielkie są kwoty gwarancyjne skarbu
    państwa w takich sytuacjach?

    > zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie
    > pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

    To nie dyskutuj, ale taka jest prawda. Jak myślisz, dlaczego na początku
    roku masa firm zlikwidowała swoje depozyty w bankach? Sądzisz, że wszyscy
    hurtowo zaczęli wydawać tę kasę? Żaden przepis nie określa wysokości
    dopuszczalnej kwoty gotówki przechowywanej w kasie firmowej, o ile
    oczywiście spełnione sa odpowiednie warunki (kasa pancerna, alarm, ochrona,
    coś tam jeszcze). Więc przepisy określające limity transakcji gotówkowych
    są po prostu nieuzasadnione.

    Pozdr
    K.