  • 1. Data: 2007-03-04 10:44:15
    Temat: Mapy - legalne?
    Od: "Zanac" <n...@e...pl>

    Witam

    Sciagnałem sobie z netu mapy sztabowe (kartograficzne, wysokiej jakosci)
    swojego regionu. Mapy pochodza z okresy 1975-1989. Czy ich posiadanie jest
    legalne ? (Chce wydrukowac i zabrac na wycieczki rowerowe w terenie).

  • 2. Data: 2007-03-04 11:39:08
    Temat: Re: Mapy - legalne?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zanac napisał(a):

    > Sciagnałem sobie z netu mapy sztabowe (kartograficzne, wysokiej jakosci)
    > swojego regionu.

    Lepiej byś podał adres. Pooglądamy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-04 11:43:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2007 Zanac <n...@e...pl> napisał/a:
    > Sciagnałem sobie z netu mapy sztabowe (kartograficzne, wysokiej jakosci)
    > swojego regionu. Mapy pochodza z okresy 1975-1989. Czy ich posiadanie jest
    > legalne ? (Chce wydrukowac i zabrac na wycieczki rowerowe w terenie).

    Co by nie w dawać się zbyt mocno w dywagacje - jeśli będziesz je miał na
    własny użytek i nigzie tego nie opublikujesz, to nikt CIę za to nie będzie
    ścigał. Jakbyś je jeszcze był sciągnął od znajomego który ma ich legalną
    kopię to byłbyś już kryty w 100%.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-03-04 13:44:09
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Co by nie w dawać się zbyt mocno w dywagacje - jeśli będziesz je miał na
    > własny użytek i nigzie tego nie opublikujesz, to nikt CIę za to nie będzie
    > ścigał.

    Tu zgoda.

    > Jakbyś je jeszcze był sciągnął od znajomego który ma ich legalną
    > kopię to byłbyś już kryty w 100%.

    A tu mnie coś zastanawia. W wątku "Nagrywanie wykładu a prawa autorskie"
    twierdzisz, że stworzenie kopii opublikowanego utworu wykracza poza
    dozwolony użytek własny. Tutaj znów twierdzisz coś całkiem odwrotnego.
    Więc jak to w końcu jest wg Ciebie?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2007-03-04 16:17:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zanac napisał(a):
> [...]
    > swojego regionu. Mapy pochodza z okresy 1975-1989. Czy ich posiadanie
    > jest legalne ? (Chce wydrukowac i zabrac na wycieczki rowerowe w terenie).

    A dlaczego miałoby nie być? Prawo autorskie czepia się zasadniczo tylko
    rozpowszechniania "multimediów".

    PS: podaj adres, gdzie to leży - inni też by chcieli ;)

  • 6. Data: 2007-03-04 17:46:19
    Od: "Zanac" <n...@e...pl>

    wiadomości news:c28rb4-9od.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A dlaczego miałoby nie być? Prawo autorskie czepia się zasadniczo tylko
    > rozpowszechniania "multimediów".

    No bo myslalem ze to sa materialy poufne wojskowe itp.. Na forum dvhk.pl sa
    mapy na 3 CD spakowane ( lata 1975-1989) oraz mapy z 1939 r. luzem z
    podziałem na miasta. Czy podawanie bezposrednio linkow nie jest
    rozpowszechnianiem multimediow? He?

  • 7. Data: 2007-03-04 18:35:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zanac napisał(a):

    > No bo myslalem ze to sa materialy poufne wojskowe itp.. Na forum dvhk.pl

    ROTFL

    A co to, wujcio Stalin powrócił? ;)

    Za materiały niejawne odpowiada ten, kto został upoważniony do dostępu
    do tych danych. A jak spowoduje, że trafią w miejsce ogólnodostępne -
    cóż, jego problem...

    > sa mapy na 3 CD spakowane ( lata 1975-1989) oraz mapy z 1939 r. luzem z
    > podziałem na miasta. Czy podawanie bezposrednio linkow nie jest
    > rozpowszechnianiem multimediow? He?

    A jak podasz adres sklepu z alkoholem to "rozpowszechniasz" alkohol?

  • 8. Data: 2007-03-04 23:06:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2007 Piotr "Gerard" Machej <g...@g...com> napisał/a:

    > A tu mnie coś zastanawia. W wątku "Nagrywanie wykładu a prawa autorskie"
    > twierdzisz, że stworzenie kopii opublikowanego utworu wykracza poza

    Nigdzie czegoś takiego nie twierdzę. Twierdzę, że według zapisu PA użytek
    dozwolony obejmuje wyłącznie egzemplarze. Wykład egzemplarzem nie jest.

    > dozwolony użytek własny. Tutaj znów twierdzisz coś całkiem odwrotnego.
    > Więc jak to w końcu jest wg Ciebie?

    Skoro kolega miałby legalną kopie to jest to egzemplarz utworu, czyli w
    grę wchodzi art. 23 i dozwolony użytek. Podkreślam to słówko "leganą" bo
    jakby miał nielegalną, to mogą się MZ pojawić wątpliwości czy aby takie
    kopie Ustawodawca ma na myśli.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-03-05 10:43:25
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    > A co to, wujcio Stalin powrócił? ;)

    trafnie :-)
    ponoć dawniej w zasadzie wszystkie mapy nadajace się do czegoś były
    oznaczane jako poufne
    i faktycznie spotykam takie mapy z klauzulami
    ale klauzule sprzed 1999 roku zostały ex lege zniesione
    vide - przepisy końcowe ustawy o ochronie informacji niejawnych

    aktualnie także można utajnić każdy nośnik informacji
    ale wobec map nawet wojskowych często spotykanych w kioskach RUCH :-)
    (np. mapy WIG sprzed wojny)
    to raczej się nie zdaża
    chyba że kolega ściągnął coś co faktycznie nosi oznaczenia tajności
    i dostało się do obiegu internetowego w wyniku działalności szpiegowskiej
    ...ale wątpię

    pozdrawiam
    ksli

  • 10. Data: 2007-03-05 11:30:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ksli napisał(a):
    > chyba że kolega ściągnął coś co faktycznie nosi oznaczenia tajności
    > i dostało się do obiegu internetowego w wyniku działalności szpiegowskiej
    > ...ale wątpię

    No ale wtedy to problem ma ten, kto miał dostęp i nie dopilnował (lub
    nie miał dostępu i się w takim czy innym sensie "włamał").

    A nie ten, co trafił na "tajne" materiały, jak się już rozeszły po świecie.