  • 41. Data: 2008-01-31 02:22:02
    Temat: Re: Mandat za niekorzystanie z drogi dla rowerów.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:fnr8mq$n37$2@news.onet.pl...

    > Ale w czym problem? Słupy rozdzielają ścieżkę na 2 pasy.

    I przy okazji czynią ją niezdatną do użytkowania na szereokości ponad 2
    metrów. Jeśli nie wiesz czemu, to mała podpowiedź, w rowerach kierownica
    zazwyczaj się nie składa, a jej szerokość oscyluje w okolicy 90 cm, dodaj do
    tego margines bezpieczeństwa, bo nikt normalny nie jeździ na styk, grubość
    słupa (latarnie czasami i 50 cm lekko licząc mają). I wychodzi z tego, że
    jeśli między słupami a krawędzią jezdni nie ma przynajmniej 1,5 metra, to
    skorzystać się z tego twojego "pasa" i tak nie da, natomiast po drugiej
    stronie to zazwyczaj ścieżka się kończy, a zaczyna chodnik. Biorąc to pod
    uwagę, to słupy na ścieżce rowerowej, zawsze wpływają na obniżenie
    bezpieczeństwa.

    Jak jesteś taki racjonalizator, to czemu nie jesteś za tym, aby słupy
    stawiać na jezdni między pasami ruchu, zawsze to skuteczniejsze rozdzielenie
    niż linia ciągła, a jak ktoś walnie w słup i zginie na miejscu, to przecież
    jego wina, bo jechał za szybko, nie zauważył słupa etc. Popatrz jak buduje
    się ścieżki w PRL BIS i przejrzyj na oczy:
    http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/03.jpg
    http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/02.jpg
    http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/01.jpg

  • 42. Data: 2008-01-31 03:47:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Popatrz jak buduje się ścieżki w PRL BIS i przejrzyj na oczy:
    > http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/03.jpg
    > http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/02.jpg
    > http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/01.jpg

    I niech się porozbijają na słupach i będzie spokój.

  • 43. Data: 2008-01-31 07:34:00
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 16:58:06 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a)
    w:<news:47a09e8a$1@news.home.net.pl>:

    > Np. używając szerokiego konta możesz znacznie rozciągnąć perspektywę

    Ale po co banki do tej sprawy mieszać?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 44. Data: 2008-01-31 10:09:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale po co banki do tej sprawy mieszać?

    Łajam się w pogardzie. Kąta oczywiście.

  • 45. Data: 2008-01-31 11:41:46
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 30 Sty, 11:46, mocniak <m...@w...tlen.pl> wrote:

    > A na jakiej podstawie miałem stwierdzić, że po drugiej stronie
    > sześciopasmowej ulicy jest droga dla rowerów?

    To juz Twoja sprawa.

  • 46. Data: 2008-01-31 13:19:03
    Od: "Rowerex" <r...@N...gazeta.pl>

    |<onrad <b...@j...bardziej.trendy> napisał(a):

    > Akurat jestes nieco rozpoznawalnym rowerzysta w bstoku i jestem na 100%
    > pewien ze wiedziales ze jest tam sciezka

    W mordę, jeża... właśnie sobie uświadomiłem, że nabyłem wiedzę, która może
    mnie drogo kosztować. Gdybym jakimś cudem znalazł się w Białymstoku i jadąc
    rowerem po omawianej drodze, nie byłbym w stanie dostrzec znaku informującego
    o ścieżce, to i tak wtopa, bo sąd mi udowodni, że dyskutowałem o tym miejscu
    na grupach dyskusyjnych, że doskonale wiem iż tam jest ścieżka, że ściemniam
    i w ogóle, że narażam sądy na koszty i że w skarpetkach trza takich
    puszczać ;o)

    > na 100% jestem pewien ze znasz
    > kazda sciezke w miescie i wiesz gdzie sa planowane nastepne :)

    Czy to znaczy, że jest nakaz/obowiązek jazdy także po dopiero planowanych
    ściezkach ? ;-)

    > Ciekaw jestem czy jak sie okaze ze sedzia bedzie wiedziec to samo co ja,
    > nie wplynie to na wyrok :)

    Za zatajenie przed sądem i samym sobą wiedzy o ścieżce powinien dostać 1000km
    slalomu między słupami w godzinach szczytu ;o)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 47. Data: 2008-01-31 13:23:29
    Od: "Rowerex" <r...@N...gazeta.pl>

    PSYLO <p...@o...pl> napisał(a):

    > To samo w Rzeszowie, przykładowo na Moście Zamkowym.

    A wjazd do Rzeszowa ulicą Warszawską to prawdziwy raj dla rowerzystów.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 48. Data: 2008-01-31 14:58:08
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    zly pisze:

    > Nawet jakby sie dalo, to od kiedy obowiazuja znaki bedace po drugiej
    > stronie drogi?

    Odkąd obowiązuje art. 33 Kodeksu Drogowego. Polecana lektura dla
    rowerzystów, szczególnie tych co bardziej fanatycznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 49. Data: 2008-01-31 15:10:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > To juz Twoja sprawa.

    Nie, to sprawa oznakowania.

  • 50. Data: 2008-01-31 15:15:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Odkąd obowiązuje art. 33 Kodeksu Drogowego. Polecana lektura dla
    > rowerzystów, szczególnie tych co bardziej fanatycznych.

    Jak już to art. 33.1, bo art. 33 mówi coś całkiem innego. No cóż, znaczy
    trzeba do Rzecznika Praw Obywatelskich napisać, że art. ten jest
    niekonstytucyjny, gdyż podważa zasadę iż po drogach jeździ się wg znaków, a
    nie wg posiadanej wiedzy na temat posiadanej wiedzy o terenie.