  • 61. Data: 2013-02-06 23:34:51
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Czyli doszliście mniej więcej do punktu, kiedy na powieść z ITD należałoby
    odpowiedzieć:

    Nie prowadziłem pojazdu w oznaczonym czasie oraz nie powierzałem nikomu mojego
    pojazdu (pat - brak sprawcy, obowiązek wskazania "spełniony").

    Tylko w tym wypadku jest problem z tym, że na zdjęciu może jednak być właściciel.

    Czy odpowiedź można legalnie skrócić do:

    Nie powierzałem nikomu pojazdu do kierowania bądź używania w myśl art. 78.4 PoRD.

    Jak pominąć swój ewentualny udział w zdarzeniu. Muszę się sam oskarżyć bez żadnego
    dowodu na żądanie organu?

  • 62. Data: 2013-02-06 23:38:10
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A juści:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,4338
    9,20120101,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-po
    rzadkowi-w.html

> [...]
    > "Powierzenie" wymaga osoby, pozostawienie samopas w żadnym
    > razie nie stanowi "powierzenia".
    >
    > O ile wiem, to jest jedna z podstaw ratio legis: jeśli
    > w tym samym akcie prawnym prawodawca używa dwu różnych określeń,
    > to z wyjątkiem przypadku kiedy jednoznacznie je "podstawia"
    > w formie definicji, należy przyjąć że NA PEWNO ma na myśli
    > fakt, że te określenia są ... różne właśnie.
    > Ubaw jest wtedy, jak są na tyle bliskoznaczne że nie sposób
    > wymyśleć przypadku w którym występuje różnica :>
    >
    > Niemniej jest oczywiste, że "dopuszczenie" nie oznacza "powierzenia".

    no wiec zostawienie kluczykow samopas na stole jest dopuszczeniem czy
    nie. Jak sie pietnatoletni mlody do samochodu dorwie i go złapią to
    oberwę za dopuszczenie czy nie?

  • 63. Data: 2013-02-06 23:39:59
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Konfabulator wrote:
    > Czy odpowiedź można legalnie skrócić do:
    >
    > Nie powierzałem nikomu pojazdu do kierowania bądź używania w myśl art. 78.4 PoRD.

    mozesz.
    tylko nie zapomnij wowczas wnieść w terminie sprzeciwu od wyroku
    nakazowego z sądu.

  • 64. Data: 2013-02-06 23:49:48
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Witek said: mozesz. tylko nie zapomnij wowczas wnie�� w terminie sprzeciwu od
    wyroku nakazowego z sďż˝du.

    A coś bardziej konstruktywnie? Spełniam ustawowy obowiązek, ale nie oskarżam siebie,
    bo nie muszę, zwłaszcza, że po kilkunastu tygodniach mogę nie pamiętać co robiłem o
    17:02 na rogu jakiś ulic.

    Idę tokiem rozumowania z tego artykułu:
    http://radcakancelaria.pl/2010/09/nieczytelne-zdjeci
    e-fotoradaru-%E2%80%93-wskazac-kierujacego/

  • 65. Data: 2013-02-07 00:09:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2013, witek wrote:

    > no wiec zostawienie kluczykow samopas na stole jest dopuszczeniem czy nie.

    Nie.
    Jeszcze nie.
    Podobnie jak wzięcie do ręki tasaka jeszcze nie jest morderstwem.

    > Jak sie pietnatoletni mlody do samochodu dorwie i go złapią to oberwę
    > za dopuszczenie czy nie?

    Tak.
    Dlatego, że się dorwał :P
    (a nie dlatego, że MÓGŁ się dorwać)

    To Ty musisz ocenić potencjalnych "dorywających" w danym miejscu
    i stosownie do potrzeb wziąć smycz lub... wróć, to nie ten
    temat ;)
    (ale takie właśnie kryterium - w gminach w których nie ma obowiązku
    stosowania smyczy, to od Ciebie zależy czy użyjesz smyczy,
    kagańca czy pancernej klatki, ma być 'wystarczająco',
    kryterium "dopuszczenia" również jest ZDARZENIE a nie teoria
    o możliwym zajściu)

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2013-02-07 00:14:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2013, Konfabulator wrote:

> [...]
    wyroku nakazowego z sďż˝du.

    > A coś bardziej konstruktywnie? Spełniam ustawowy obowiązek, ale nie oskarżam

    Ale sąd ma pełne prawo do łupnięcia wyrokiem na podstawie przychylenia
    się do obwinienia.
    Również jeśli to obwinienie jest błędne, ale sąd o tym nie wie bo brak
    jest dowodów przeciwnych.

    > zwłaszcza, że po kilkunastu tygodniach mogę nie pamiętać co robiłem
    > o 17:02 na rogu jakiś ulic.

    Ale nie o to chodzi.
    Sprawa wyłącznie formalna - wyrok nakazowy zapada nie w wyniku
    "porównania racji", a w wyniku klepnięcia zarzutów oraz braku
    oczywistych przeciwwskazań.
    Dopiero sprzeciw skutkuje "normalną" rozprawą na której ktokolwiek
    będzie Cię pytał czy masz coś ciekawego do powiedzenia.
    Wcześniej nawet NIE WIESZ, że "jakiś sąd ma być"!
    Niestety brak sprzeciwu skutkuje prawomocnością tego "formalizmu".

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2013-02-07 00:49:05
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Gotfrydzie. Wiem doskonale jak działają wyroki nakazowe. Mam taki oprawiony w ramki
    od IV RP za przejście na czerwonym świetle.

    Mnie interesuje czy według Was spełniam ustawowy obowiązek, biorąc pod uwagę
    wcześniejszą dyskusję, że nie każde użycie pojazdu wiąże się z jego powierzeniem,
    odpowiadając na to kilku stronicowe pismo GITD jednym zdaniem, że w przedstawionym
    czasie nie powierzałem nikomu pojazdu?

  • 68. Data: 2013-02-07 05:21:18
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Konfabulator wrote:
> [...]
    >
    > Idę tokiem rozumowania z tego artykułu:
    > http://radcakancelaria.pl/2010/09/nieczytelne-zdjeci
    e-fotoradaru-%E2%80%93-wskazac-kierujacego/

    bo skoro nikomu nie urzyczałeś to domyślnie ty prowadziłeś i taki
    wniosek pójdzie do sądu, a sąd go przyklepie. Po 7 dniach zostanie ci
    tylko opcja zapłacić lub czekać aż sobie sami wezmą (duużo więcej).

  • 69. Data: 2013-02-07 05:25:48
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak.
    > Dlatego, że się dorwał :P

    jak on sie dorwał to znaczy, że ja dopuściłem (pasywnie)

    no wiec jak ktoś jechał moim samochodem, bo kluczyki leżały na stole, to
    znaczy, ze wyrazilem tym zgodę na uzyczenie samochodu i moim obowiązkiem
    jest tak to zorganizować, zebym wiedział kto sobie te kluczyki wziął.

    Pomiajam przypadek dwóch i więcej właścicieli.

  • 70. Data: 2013-02-07 10:02:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-06 23:14, Robert Tomasik pisze:

    > (...)

    Ciekawa ta Wasza dyskusja, jednak mocno akademicka.

    Proponuję skupić się na bardziej praktycznym aspekcie, na przykład: jak
    zmusić ITD, żeby jednak przysłała zdjęcie.

    Przysyłają pismo bez zdjęcia. Czy mam szansę podeprzeć się czymś, żeby w
    odpowiedzi im napisać "przyślijcie zdjęcie, to ja odpowiem na pytania z

    --
    MN