  • 31. Data: 2013-02-04 11:24:32
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-04 11:06, Polakko pisze:

    > Na jakiej podstawie wyznaczaja termin na odpowiedz tylko 7 dni?
    > Wyssane z palca?
    >
    > http://min.us/lbkkQr8cbc7y5Q

    7 dni to pikuś. Jakim prawem wzywają do osobistego pojawienia się w
    siedzibie ich firmy w Warszawie? To jest NĘKANIE świadka!

    --
    MN

  • 32. Data: 2013-02-04 12:42:41
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 4 lutego 2013 (02:56:01) napisano:
    /ciach
    > i nie
    > wie kot jezdzi jego samochodem.

    I słusznie - zawsze można zwalić winę na kota :D

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 33. Data: 2013-02-04 13:20:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-04 02:56, Użytkownik witek napisał:

    > No przeciez to napisałem.

    Sugerowałeś napisanie tylko o dziadku.

    > A przepis mówi wyrażnie ze masz wiedziec co sie dzieje z twoich samochodem.
    > Wiec po prostu dostanie za niewsakazanie skoro zostawił kluczyki i nie
    > wie kot jezdzi jego samochodem.

    A to już jest bezczelne kłamstwo.
    Właściciel nie ma żadnego obowiązku wiedzieć co się dzieje
    z jego pojazdem. Ma obowiązek pamiętać komu go udostępnił
    jeśli faktycznie to zrobił.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-02-04 13:22:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-04 02:58, Użytkownik witek napisał:

    > w przepisie jest "czemu nie mógł zapobiec"
    > zostawienie kluczyków samopas sie pod to nie kwalifikuje

    Nieprawda.
    Nie zostawił kluczyków samopas tylko położył je czy powiesił
    tam gdzie zawsze. Wolno mu. Przepisów o zamykaniu kluczyków
    i dowodu rejestracyjnego w pancerszafie jak broń palną jeszcze
    nie wprowadzili.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2013-02-04 14:15:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2013, Maruda wrote:

    > 1. Bo nie zna adresu kierowcy, a co najwyżej właściciela.

    Pytanie powyżej jest niejednoznaczne, odebrałem je jako
    pytanie dotyczące przedmiotu a nie podmiotu, zaś (zdanie)
    z podmiotem domyślnym:
    "broni się przed wysłaniem fotografii kierowcy właścicielowi"
    (2..4 się zgadza)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-02-04 14:32:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2013, RadoslawF wrote:

> [...]
    > tam gdzie zawsze. Wolno mu. Przepisów o zamykaniu kluczyków
    > i dowodu rejestracyjnego w pancerszafie jak broń palną jeszcze

    <uwaga: poniższa dywagacja nie prowadzi do jednoznacznych
    wniosków, może poza wnioskiem ze przepis jest zły>

    Ale tylko użycie "wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę,
    czemu nie mógł zapobiec" jest wymienione w przepisie jako
    zwalniające z obowiązku wskazania.

    To nie jest tak, że przepis musi wyliczać sposoby których
    należy używać celem dopełnienia obowiązku "wskazania".
    Jak Ci dadzą mandat za parkowanie bliżej niż 15m od przystanku
    to też wyjaśnisz, że nie masz obowiązku wozić taśmy mierniczej?
    Nie - masz "jakkolwiek" dopilnować spełnienia obowiązku.

    Inna sprawa (i tu zgoda), że przepis zbędnie implikuje
    "powierzenie" :> - jakby wymienili "umożliwienie skorzystania
    z pojazdu" sprawa byłaby jasna.
    IMO, aby być w zgodzie ze zdaniem drugim i logiką, rzeczywiście
    wymóg "powierzenia" powinien skądś wynikać.
    Jakby nie patrzeć, nie wynika z zakazu umożliwienia korzystania
    przez osobę nie posiadającą PJ (z kilku powodoów), a jakiś
    inny nie przychodzi mi na myśl.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2013-02-04 15:46:12
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Ktos wie, dlaczego panstwo tak broni sie przed wyslaniem fotografii
    > kierowcy?

    Wymyslili, ze dowody przedstawia sie dopiero w czasie rozprawy aby druga
    strona nie mogła przygotować linii obrony wiedząc czy policja ma
    czytelne zdjęcia czy nie.

  • 38. Data: 2013-02-04 16:14:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > A przepis wyraźnie ci mówi, że masz wiedzieć wiec sobie tak zorganizuj
    > branie kluczyków, zeby było wiadomo kto brał.
    > Zaniedbanie z twojej strony nie zwalnia cię z odpowiedzialności.

    Przepis mówi, ze mam wiedzieć, komu powierzyłem. Jak nie powierzałem, to
    nie muszę wiedzieć. By mnie ukarać za niewiedzę należałoby dowieść, ze
    komuś powierzałem. W wypadku współwłasności raczej coś takiego cieniutko
    przed sądem widzę. Stąd Policja wysłała zdjęcia, a ITD próbuje sobie życie
    uprościć, komplikując je sobie ogromnie moim zdaniem.

  • 39. Data: 2013-02-04 16:20:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-04 14:32, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Jakby nie patrzeć, nie wynika z zakazu umożliwienia korzystania
    > przez osobę nie posiadającą PJ (z kilku powodoów), a jakiś

    Poważnie ?

    Dobra podpowiem, wymów zeznania komu powierzył wynika z chęci
    przerzucenia obowiązku dostarczenia dowodu z odpowiednich
    służb na właściciela pojazdu.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2013-02-04 16:23:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jakby nie patrzeć, nie wynika z zakazu umożliwienia korzystania
    > przez osobę nie posiadającą PJ (z kilku powodoów), a jakiś

    Jeśli pojazd ma jednego właściciela, to sprawa jest. Ale przy kilku
    powstaje problem prawny. Wiadomo, że któryś z nich pojazdem jechał albo
    użyczył go osobie trzeciej (pomijam kradzieże, bo to nie o to chodzi
    tutaj). Ale pozostali mogą z czystym sumieniem i bez kombinowania
    powiedzieć, że sami nie jechali i pojazdu nikomu nie użyczali. Kazdy ze
    współwłaścicieli przecież na mocy prawa cywilnego jest do tego upoażniony i
    nie wymaga to jakiejś specjalnej zgody pozostałych współwłaścicieli. A by
    ukarać któregoś z nich konkretnego trzeba by dowieść, kto z nich tego
    pojazdu użyczył i potem leciał z organem w kulki, że nie wiedział. Przepis
    chory i stąd wszystko działa, dokąd ludzie się boją. Znam takich, co
    mandaty przyjmowali dla tzw. świętego spokoju.

    Znam przypdek, gdy właściciel wskazał - zgodnie z prawdą - jako osobę,
    której oddał pojazd do dyspozycji osobę nie polsiadającą prawa jazdy w
    ogóle. Chodziło o to, by ta osoba powiedziała, kto kierował pojazdem, bo
    kierował któryś z jej synów. Straż Gminna przysłała wiadomy druiczek na
    tamtą osobę i nie zająknęła się, że osoba ta sama przyjęła mandat za
    przekroczenie prędkości - choć w takim razie należałoby ją ukarać za
    prowadzenie pojazdu bez uprawnień.