  • 1. Data: 2002-11-04 15:50:08
    Temat: Re: Mandat karny a nie zaplacenie
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Ale olej - to czysty
    > zysk, bo odsetki nie lecą a inflacja owszem. Przyjdzie Pan po dwóch latach
    > zapłacisz mu sume nominalną + parę złotych opłaty manipulacyjnej. wręcz
    nie
    > opłaca się płacić w terminie ;)))

    Hmm, a jak jest z karami nalozonymi przez MPK i PKP ( za jazde bez biletow)?
    Jaki jest okres przedawnienia?

    HaNkA

  • 2. Data: 2002-11-04 17:10:58
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >A przedawnienie pewnie 10 lat... (chyba że jakoś inaczej np. w
    > prawie przewozowym)

    Prawo przewozowe Art. 87.

    1. Kwoty przysługujące z tytułu nie zapłaconych należności, odszkodowań i
    wyrównania różnic należności - podlegają oprocentowaniu w wysokości
    ustawowej.

    Jaka jest wysokosc ustawowa?:)) O przedawnieniu nic tam nie ma. Kiedys obilo
    mi sie o uszy ze to ok 2lata

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-11-04 20:25:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    > rok, rozdział 9 prawa przewozowego

    dziekuje:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-11-05 12:25:31
    Temat: Mandat karny a nie zaplacenie
    Od: "KG \(kgrygi\)" <p...@p...onet.pl>

    Co mi grozi jak nie zaplace mandatu w terminie, badz wcale.
    Czy jest szansa, ze dosiegnie mnie reka sprawiedliwosci :)) ?

    -------------
    <KG_kgrygi>

  • 5. Data: 2002-11-05 12:34:04
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Użytkownik "KG (kgrygi)" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co mi grozi jak nie zaplace mandatu w terminie, badz wcale.
    > Czy jest szansa, ze dosiegnie mnie reka sprawiedliwosci :)) ?

    Jesli chodzi o mandat wystawiony przez Policje, to z reguly przychodzi
    upomnienie po dosc dlugim czasie. Zdarza sie nawet, ze ginie w "zagubionej"
    biorokracji. Jesli sie jednak upomna, to moga przyslac komornika. O
    procentach nigdy nie slyszalam. Pozdrawiam

    --
    Natalia Slowik,
    Dzial Kontroli Jakosci Grupy BeeProvider

    Hosting lepszy niz miod!

    http://www.beep.pl/?n=1

    Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 6. Data: 2002-11-05 12:49:33
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002 13:25:31 +0100, "KG \(kgrygi\)"

    >Co mi grozi jak nie zaplace mandatu w terminie, badz wcale.
    >Czy jest szansa, ze dosiegnie mnie reka sprawiedliwosci :)) ?
    Jest!

  • 7. Data: 2002-11-05 12:59:44
    Od: "KG \(kgrygi\)" <p...@p...onet.pl>

    "Natalia Slowik napisała

> [...]
    > biorokracji. Jesli sie jednak upomna, to moga przyslac komornika. O
    > procentach nigdy nie slyszalam. Pozdrawiam

    I co wtedy komornik moze?
    Przeciez moglem zapomniec zaplacic :))

    -------------
    Krzysztof Grygielski <KG_kgrygi> Kalisz
    www.kgrygi.and.pl
    www.kgrygi.and.pl/fotografia.htm

  • 8. Data: 2002-11-05 13:12:48
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > "Natalia Slowik napisała

    > "zagubionej"
    >
    > I co wtedy komornik moze?
    > Przeciez moglem zapomniec zaplacic :))

    No nic nie może. I nie komornik a Pan Egzekutor z US jako że jest ot
    sciągane w trybie administracyjnym a nie cywilnym. Ale olej - to czysty
    zysk, bo odsetki nie lecą a inflacja owszem. Przyjdzie Pan po dwóch latach i
    zapłacisz mu sume nominalną + parę złotych opłaty manipulacyjnej. wręcz nie
    opłaca się płacić w terminie ;)))

    Nie martw sie - wszystko będzie dobrze. Jakby wszyscy mieli tylko takie
    problemy... :-)

    Depi.

  • 9. Data: 2002-11-05 16:59:16
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisa_(a):
    > Hmm, a jak jest z karami nalozonymi przez MPK i PKP ( za jazde bez biletow)?
    > Jaki jest okres przedawnienia?

    To są kary cywilne, egzekucja przez sąd i komornika, należą się od nich
    odsetki. A przedawnienie pewnie 10 lat... (chyba że jakoś inaczej np. w
    prawie przewozowym)

    KG

  • 10. Data: 2002-11-05 19:39:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisa_(a):
> [...]
    >
    > 1. Kwoty przysługujące z tytułu nie zapłaconych należności, odszkodowań i
    > wyrównania różnic należności - podlegają oprocentowaniu w wysokości

    Odsetki ustawowe określa rozporządzenie Rady Ministrów.

    KG