  • 1. Data: 2002-12-09 19:43:32
    Temat: Mandat / firma windykacyjna
    Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl>

    Witam serdzenie.

    Zostałem poproszony o pomoc - może tutaj otrzymam jakąś
    podpowiedź :-)

    W '99 znajoma została spisana przez kontrolera MPK (kwota mandatu - ~81zł).
    Osoba ta praktycznie nie ma środków do życia - nie pracuje, nie pobiera
    zasiłku, renty itp. - kwota ta raczej była poza jej zasięgiem, więc nie zapłaciła.

    Obecnie dług wykupiła firma zajmująca się windykacją i obrotem wierzytelnościami.
    Przyszedł list polecony, gdzie dług wynosi obecnie ~200zł (+55zł odsetek i +dodatowe,
    nieopisane koszta).

    Czy jest się odwoływać? W liście wyraźnie jest w dwóch miejscach zaznaczone, że
    w przypadku nieopłacenia długu w ciągu 7 dni wyślą komornika, do tego jesze
    obciążą kosztami wizyte tego pana...
    Czy jeżeli można udowodnić brak środków do zapłaty, to ma sens się odwoływać?

    pozdrawiam,

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    b...@i...pl

  • 2. Data: 2002-12-09 20:36:04
    Temat: Re: Mandat / firma windykacyjna
    Od: t...@p...onet.pl

    "DooMiniK" <b...@p...wp.pl> napisał(a):

    > W '99 znajoma została spisana przez kontrolera MPK (kwota mandatu - ~81zł).

    <ciach>

> [...]
    że
    > w przypadku nieopłacenia długu w ciągu 7 dni wyślą komornika, do tego jesze

    Szkoda, że nie w czterech miejscach. Takie firmy żerują na ludzkiej niewiedzy +
    strachu. Niech kobieta wywali to wezwanie (i każde kolejne) do kosza.
    Roszczenie już dawno jest przedawnione. Z mocy art. 778 KC okres przedawnienia
    roszczeń z umowy przewozu osób wynosi 1 rok.

    wariant

  • 3. Data: 2002-12-09 21:18:19
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jeżeli można udowodnić brak środków do zapłaty, to ma sens się
    odwoływać?

    Odwoływać od czego i do kogo? Jak nie ma z czego zapłacić, to poprostu tego
    nie zrobi, wynisą jej łóżko czy coś. Brak pieniędzy nie jest podstawą
    odwoławczą :-)

    Depi.

  • 4. Data: 2002-12-09 22:15:13
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl napisa_(a):
> [...]
    > Roszczenie już dawno jest przedawnione. Z mocy art. 778 KC okres przedawnienia
    > roszczeń z umowy przewozu osób wynosi 1 rok.

    To proponuję jeszcze art.775 kc i ustawę prawo przewozowe.

    KG

  • 5. Data: 2002-12-10 07:58:29
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    jesze
    > obciążą kosztami wizyte tego pana...
    > Czy jeżeli można udowodnić brak środków do zapłaty, to ma sens się

    Przedawnienie roszczeń z tytułu umowy przewozu wynosi 1 rok, to prawda.
    jednakże mogło być i tak, że przewoźnik uzyskał już prawomocny nakaz
    zapłaty. wtedy przedawnienie wynosi lat 10,

    pzdr

    marek

  • 6. Data: 2002-12-10 20:33:37
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    na jakiej podstawie przedawnienie 1 roku przedluza sie do 10 lat???

  • 7. Data: 2002-12-10 23:05:38
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    le Roi napisa_(a):

    > na jakiej podstawie przedawnienie 1 roku przedluza sie do 10 lat???

    art 125 kc

    KG