  • 121. Data: 2005-02-18 06:06:12
    Temat: Re: Mandat PKP - długie
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cv37ok$9hl$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze - nie tylko tak, da się przez telefon jeszcze, gdybyś nie
    > wiedział.
    > Po drugie - widzę oznaczenia o klasie, ale jakie to ma znaczenie w moim
    > przypadku?

    Klasa pociagu to okreslenie, czy jest on:
    - osobowy
    - pospieszny
    - intercity
    - miedzynarodowy
    Od tego parametru zalezy CENA biletu. I nie zgrywaj naiwniaka ze o tym nie
    wiesz. Zreszta jak nie wiesz - to jeszcze gorzej. Bo to znaczy ze nie
    przyswajasz najprostszych informacji z zycia codziennego. czyli...

    > nie potrafię jednak dyskutować z idiotami.

    To przestan mowic do lustra.

    Słuchaj niereformowalny pieniaczu. Nieznajomosc prawa szkodzi. Zawierajac
    umowe przewozu bierzesz na siebie pewne obowiazki. Miedzy innymi znajomosc
    regulaminu przewozów PKP.
    Trzeba bylo isc na piechote do tej wioski, gdzie pociag jezdzi raz dziennie
    jak ci sie kolej nie podoba. Howgh.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 122. Data: 2005-02-18 06:08:47
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:17022005.2B1A607A@budzik61.poznan.pl...

    > ale o co chodzi??? radzisz mi jak postapic? ty tak robisz? wsiadasz do
    > pierwszego, zalatwiasz doplate a potem przeciskasz sie przez piec wagonów
    > uprzykrzajac wszystkim podróz...

    Tak. Oczywiscie. W przypadku gdy chce zmienic rodzaj pociagu którym jade
    dalej - wlasnie tak robie.
    Nie obchodzi mnie komu uprzykrzam podróz (tym bardziej ze przeciskam sie
    głownie miedzy palaczami którzy bezprawnie pala na korytarzu). Mnie
    obchodzi, czy jestem w porzadku wg regulaminu i wlasnego sumienia.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 123. Data: 2005-02-18 07:25:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SQLwysyn s...@s...pl ...

> [...]
    > sie głownie miedzy palaczami którzy bezprawnie pala na korytarzu).
    > Mnie obchodzi, czy jestem w porzadku wg regulaminu i wlasnego

    ja w momencie kiedy zrobiłbym tak jak napisałem tez byłbym ok z wlasnym
    sumieniem. Ba, zwróc uwage, ze nawet Aleksander stwierdził, ze takie
    zachowanie byłoby ok. Co do palaczy palacych na korytarzu, cóz - mozna by
    zwrócic uwage kontrolerowi, ale on ma pewnie lepsze rzeczy do robienia...
    ;-)

    "_")
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 124. Data: 2005-02-18 17:20:35
    Od: d...@p...onet.pl

    > Może to twoja 'branża', ale ja np. nie miałem bladego pojęcia (do czasu
    > przeczytania jakiejś dyskusji w tym temacie) gdzie ten cały kierownik
    > może urzędować.

    Ale w pociągach są nalepki o treści (cytuję z pamięci) "Podróżni nie
    posiadający biletu na przejazd zobowiązani się niezwłocznie zgłosić się do
    pierwszego wagonu składu celem nabycia biletu u obsługi pociagu".

    > Może też jesteś jakiś superman i z ciężkimi tobołami jesteś w stanie
    > uzyskać prędkosć pocisku, niemniej jednak większość mieszkańców Polski w
    > skutek ograniczeń kondycyjnych może wpakować się tylko do najbliższego
    > wagonu (zwłaszcza, jak postój na stacji krótki).

    Jak się chce kupić bilet u obsługi to staje się na początku peronu i wsiada od
    razu do pierwszego wagonu. Nikt nikomu nie każe przepychać się z tobołami.

    Pozdrawiam
    Małgosia Idzik

  • 125. Data: 2005-02-18 18:30:21
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    d...@p...onet.pl wrote:
    > Jak się chce kupić bilet u obsługi to staje się na początku peronu i wsiada od
    > razu do pierwszego wagonu. Nikt nikomu nie każe przepychać się z tobołami.

    Przy założeniu, że wiesz, że pociąg, który nadjedzie nie będzie tym, na
    który masz bilet.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 126. Data: 2005-02-18 18:31:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > Ale w pociągach są nalepki o treści (cytuję z pamięci) "Podróżni nie
    > posiadający biletu na przejazd zobowiązani się niezwłocznie zgłosić się do
    > pierwszego wagonu składu celem nabycia biletu u obsługi pociagu".

    Ostatni raz jechałem pociągiem latem zeszłego roku i żadna taka naklejka
    mi się w oczy nie rzuciła.

    Gdzie one zwykle są i jak drobnym druczkiem są wypełniane?

    > Jak się chce kupić bilet u obsługi to staje się na początku peronu i wsiada od
    > razu do pierwszego wagonu.

    A zgaduj zgadula, gdzie ten pierwszy wagon stanie. Jakoś nie widziałem
    na peronach oznaczeń "tutaj zatrzyma się pierwszy wagon". Ale może od
    ostatniego roku coś się zmieniło....

    > Nikt nikomu nie każe przepychać się z tobołami.

    Ech, a o ileż prościej by było, jakby taki kierownik pociągu czy inny
    konduktor po każdej stacji przespacerował się wzdłuż pociągu pytając,
    czy pasażerom czegoś nie potrzeba (np. bileciku)... Można by
    zaoszczędzić na kanarach, a i tak wszyscy by się uiścili. I nie byłoby
    wątpliwości "chciał zapłacić, czy chciał naciągnać".

    No, ale pracownicy PKP najwyraźniej stoją na stanowisku, że to
    pasażerowie są dla nich, a nie odwrotnie. I dlatego PKP prosperuje jak
    prosperuje...

  • 127. Data: 2005-02-18 19:46:25
    Od: "Małgosia Idzik" <d...@p...onet.pl>

    > Ostatni raz jechałem pociągiem latem zeszłego roku i żadna taka naklejka
    > mi się w oczy nie rzuciła.
    > Gdzie one zwykle są i jak drobnym druczkiem są wypełniane?

    No faktycznie chyba nie wszędzie takie naklejki są, niemniej w wagonach typu
    EN57 (zwanych potocznie kiblami) można zobaczyć w okolicach wejść (w
    przedsionkach) takie niebieskie nalepki z białym, przytoczonym wyżej tekstem,
    rozmiarów zauważalnych. Przynajmniej ja takie kiedyś widywałam. :)

    > A zgaduj zgadula, gdzie ten pierwszy wagon stanie. Jakoś nie widziałem
    > na peronach oznaczeń "tutaj zatrzyma się pierwszy wagon". Ale może od
    > ostatniego roku coś się zmieniło....

    Czasem na peronach są oznaczenia sektorów, a przez megafon zapowiadają, który
    wagon staje w którym sektorze. Takie oznaczenia bywają na większych stacjach,
    niemniej _zawsze_ z pewnym prawdopodobieństwem można przewidzieć, gdzie
    zatrzyma się pierwszy wagon, i stanąć bardziej na początku peronu, niż na końcu.

> [...]
    > zaoszczędzić na kanarach, a i tak wszyscy by się uiścili. I nie byłoby
    > wątpliwości "chciał zapłacić, czy chciał naciągnać".

    Taaak... i wtedy pasażerowie by w ogóle nie kupowali biletów, tylko wsiadaliby
    do pociagu licząc, że akurat kierownik/konduktor nie przyjdzie (albo że zdążą
    wcześniej wysiąść), i uda im się "zaoszczędzić".

    > No, ale pracownicy PKP najwyraźniej stoją na stanowisku, że to
    > pasażerowie są dla nich, a nie odwrotnie. I dlatego PKP prosperuje jak
    > prosperuje...

    Wiesz, to jest temat na inną dyskusję. Ja też nie darzę nadzwyczajną sympatią
    PKP...

  • 128. Data: 2005-02-18 22:29:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Małgosia Idzik wrote:

    > No faktycznie chyba nie wszędzie takie naklejki są, niemniej w wagonach typu

    A widzisz.

    > EN57 (zwanych potocznie kiblami) można zobaczyć w okolicach wejść (w
    > przedsionkach) takie niebieskie nalepki z białym, przytoczonym wyżej tekstem,
    > rozmiarów zauważalnych. Przynajmniej ja takie kiedyś widywałam. :)

    Nie przypominam sobie niebieskich naklejek z białymi napisami. Może były
    w jakimś mało rzucającym się w oczy miejscu.

    > Czasem na peronach są oznaczenia sektorów,

    Czasem.

    > a przez megafon zapowiadają, który wagon staje w którym sektorze.

    Czasem.

    > Takie oznaczenia bywają na większych stacjach,

    Ano. Większych. A jaki procent jest tych większych?

    > niemniej _zawsze_ z pewnym prawdopodobieństwem można przewidzieć, gdzie
    > zatrzyma się pierwszy wagon, i stanąć bardziej na początku peronu, niż na końcu.

    Może i można, ale (a) nie zawsze się trafi, a poza tym (b) żeby
    przeczytać ową hipotetyczną naklejkę o lokalizacji kierownika pociągu,
    trzeba najpierw do jakiegoś wagonu wsiąść. Bez tej informacji ostatni
    wagon jest równie logiczny, jak pierwszy - i wtedy wsiadałbym raczej po
    środku.

    > Taaak... i wtedy pasażerowie by w ogóle nie kupowali biletów, tylko wsiadaliby
    > do pociagu licząc, że akurat kierownik/konduktor nie przyjdzie (albo że zdążą
    > wcześniej wysiąść), i uda im się "zaoszczędzić".

    Napisałem wyraźnie "po każdej". Jak się obija, to jego wina. A trochę
    ruchu mu nie zaszkodzi ;-> No i miałby większą kontrolę nad będącym pod
    jego opieką składem - czy nie wsiadła jakaś podejrzana grupka (może
    warto poprosić o jakieś wsparcie na następnej stacji).

    Poza tym obecnie też można liczyć, że akurat kontroli nie będzie. Jak
    ostatnio jechałem, kontrola pojawiła się dopiero pod koniec trasy.

    > Wiesz, to jest temat na inną dyskusję. Ja też nie darzę nadzwyczajną sympatią
    > PKP...

    Kolej jako taką lubię, ale podejście reprezentowane przez takich kanarów
    jest odrażające.

  • 129. Data: 2005-02-18 22:54:00
    Od: ideogram <i...@h...pl>

    Dnia 2005-02-18 19:31, Andrzej Lawa wypłynął na szersze wody, by
    oznajmić światu, co następuje:

    > Ostatni raz jechałem pociągiem latem zeszłego roku i żadna taka naklejka
    > mi się w oczy nie rzuciła.

    Bosz... Wracałam ostatnio pociągiem i zapewniam, że pierwsze co rzuciło
    mi się w oczy, to był właśnie ów napis :)

    --
    "Gdyby marzycieli brać serio, musiano by wydatnie rozbudować Izby
    Wytrzeźwień." (Horacy Safrin)

  • 130. Data: 2005-02-19 14:21:04
    Od: "Małgosia Idzik" <d...@p...onet.pl>

    > <ciach>
    > Kolej jako taką lubię, ale podejście reprezentowane przez takich kanarów
    > jest odrażające.

    Ale tak liberalne podejście jak to proponowane przez Ciebie stałoby się otwartą
    furtką dla wszelkiej maści kombinatorów i wyłudzaczy. Jak wyobrażasz sbie
    kontrolę biletów (niekoniecznie w pociągu), gdybym każdemu kto "właśnie chciał
    kupić" albo "nie zdążył skasować" mówiła "ach, rozumiem, nic się nie stało,
    proszę skasować teraz"? Ilu ludzi uczciwie płaciłoby za przejazdy?

    No i nie myl kolei z PKP - kolej to ja też lubię ;-)

    Pozdrawiam
    Małgosia