  • 11. Data: 2012-10-17 18:53:38
    Temat: Re: Mam prawo wiedzieć?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2012 18:45, witek pisze:

    > troche
    > co nie znaczy, ze sie nie da.

    Da się też zrobić syntetyczne złoto.

  • 12. Data: 2012-10-17 19:00:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A ile to Twoim zdaniem tym razem bedzie to "trochę"?

    w mp3?
    Telefon pokazuje mi, że przy 2691 MiB nagra 168 h. A są wydajniejsze
    formaty - AMR.
    Problemem nie jest miejsce - większość osób komunikuje się przez SMS.
    Popatrz na ceny dysków >= 1 TiB. Są niesamowicie tanie.

  • 13. Data: 2012-10-17 19:06:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Problemem nie jest miejsce - większość osób komunikuje się przez SMS.
    > Popatrz na ceny dysków >= 1 TiB. Są niesamowicie tanie.

    Policz, ile jest abonentów.

  • 14. Data: 2012-10-17 19:37:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > A ile to Twoim zdaniem tym razem bedzie to "trochę"?

    spytaj google
    oni zdaje sie maja doswiadczenie w przechowywaniu troche informacji.

  • 15. Data: 2012-10-17 19:39:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Policz, ile jest abonentów.

    A po kiego grzyba mi ilość abonentów jak większość z nich nie rozmawia
    wiecej niz kilkanascie minut dziennie.

  • 16. Data: 2012-10-17 19:42:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Da się też zrobić syntetyczne złoto.

    Ty tez uwazasz, ze sie nie da zapisac.
    A na dodatek jeszcze obrabiac na biezaco tresci?

    to mało widziałeś.

  • 17. Data: 2012-10-17 19:43:56
    Temat: Re: Mam prawo wiedzie??
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.10.2012 19:06, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Policz, ile jest abonentów.

    16kbps (więcej nie trzeba do takiego archiwum) * 100h (niech tyle
    średnio rozmawia abonent przez telefon miesięcznie) * 600 (niech
    obowiązek przetrzymywania jest 5 lat).

    To daje na abonenta 16 * 100 * 3600 * 600 kbps = 16*36*6 * 10^9bps = 432
    GB.

    IMHO jest to wykonalne. Ciut kosztowne, ale do udźwignięcia.

    p. m.

  • 18. Data: 2012-10-17 19:46:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > GB.
    >
    > IMHO jest to wykonalne. Ciut kosztowne, ale do udźwignięcia.

    Razy załóżmy 10.000.000 abonentów :-)

  • 19. Data: 2012-10-17 19:57:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.10.2012 19:46, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Razy załóżmy 10.000.000 abonentów :-)

    Dochody z abonenta są też razy 10.000.000 abonentów :).

    A koszt przechowywania tego za np. http://aws.amazon.com/s3/pricing/ - 2
    dolary miesięcznie(na abonenta). Nie jest to darmo, ale nie jest to
    kwota nie do udźwignięcia.

    p. m.

  • 20. Data: 2012-10-17 20:05:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Policz, ile jest abonentów.

    Liczmy 14 mln na operatora.
    Dziennie średnio można przyjąć 30 min.
    365*0,5*14000000*8 (64 Kbps)=20440000000 KiB~=19 TiB.
    Według Ciebie to jest dużo?