  • 11. Data: 2002-09-22 18:55:51
    Temat: Re: Malzenstwo i studia dzienne
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wasiuk" <w...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:amkavc$kja$1@news.tpi.pl...

    > Pozwol ze to bedzie juz nasza osobista sprawa i to nie ty bedziesz
    decydowac
    > o naszym zyciu... A tak nawiasem mowiac to post chyba tyczyl innego tematu
    > nie czy mamy wziasc slub teraz czy jak juz sie ze strzazejemy bo wtedy
    > akurat juz bedziemy mieli jakies konkretne dochody... Totalna bzdura

    Pytasz się o pomoc społeczną w przypadku wzięcia ślubu. To nie jest już
    wasza sprawa osobista, gdyż pomoc społeczna pochodzi pierwotnie z podatków.
    I ja jako podatnik denerwuję się, że moje ciężko zarobione pieniądze mają
    iść na zapomogę dla studentów, którzy się kochają i się z miłości pobrali.
    Wolałabym, by poszły jako pomoc dla tych studentów, których nie stać na
    utrzymanie się na studiach a są świetnymi studentami. I nie myślą o
    małżeństwie tylko o nauce. To moje odczucia.
    Jeśli masz prywatne sprawy i jesteś dorosły to radź sobie sam.

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 12. Data: 2002-09-22 19:30:01
    Od: "Wasiuk" <w...@2...pl>

> [...]
    > małżeństwie tylko o nauce. To moje odczucia.
    > Jeśli masz prywatne sprawy i jesteś dorosły to radź sobie sam.

    Rownie dobrze to co napisalas o studentach ktorzy chca sie pobrac ja moge
    napisac o studentach ktorzy chca sie uczyc. Z jakiej racji ja mam utrzymywac
    jakis dziobakow... Widzisz sa ludzie co wola byc sami i sie uczyc, a pozniej
    co... co z takiej nauki pozostanie jak nie bedzie sie mialo bliskiej osoby u
    ktorej bedzie mozna szukac oparcia w trudnych chwilach. Nauka to nie
    wszystko. My potrafimy sie uczyc i kochac a jak ktos ma z tym problemy to
    chyba jest jakis... :(

    Wasiuk

    (Usuń NOSPAM z mojego adresu!)
    w...@2...pl

  • 13. Data: 2002-09-23 07:12:27
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktorej bedzie mozna szukac oparcia w trudnych chwilach. Nauka to nie
    > wszystko. My potrafimy sie uczyc i kochac a jak ktos ma z tym problemy to

    Uczelnia to jednostka budżetowa, mająca za zadanie przekazywanie wiedzy
    ludziom tym zainetesowanym oraz prowadzenie badań naukowych. Dlatego też
    powinna wspierać naukę i "dziobaków". Od wspierania instytucji małżeństwa
    jest dużo innych organizacji i tam należy udać się po pomoc.
    Bulwersuje mnie twoje podejście do sprawy - też ukończyłam studia z moim
    wówczas chłopakiem a obecnym mężem. Pobraliśmy się, gdy stać nas było na
    samodzielne funkcjonowanie, bez żadnej pomocy społecznej. Mój mąż jest
    facetem na tyle odpowiedzialnym i dumnym, iż nigdy nie zgodziłby się na to,
    by jego żonę utrzymywała opieka społeczna.

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 14. Data: 2002-09-23 07:32:05
    Od: "Wasiuk" <w...@2...pl>

> [...]
    to,
    > by jego żonę utrzymywała opieka społeczna.

    Z tego co widze to wasz zwiazek jest oparty na schematach, nie ma nic
    spontanicznosci :(, moge sie tylko domyslec ze milosc znacie tez tylko z
    definicji do ktorej sie stosujecie i nic poza tym... az zal sie na sercu
    robi
    Do konca studiow zostalo nam nie wiele i tak bysmy byli na utrzymaniu
    rodzicow, nasz kierunek nie pozwala na to aby pracowac wczasie studiow...

    Wasiuk

    (Usuń NOSPAM z mojego adresu!)
    w...@2...pl

  • 15. Data: 2002-09-23 15:01:52
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Do konca studiow zostalo nam nie wiele i tak bysmy byli na utrzymaniu
    > rodzicow, nasz kierunek nie pozwala na to aby pracowac wczasie studiow...

    Spontanicznie to się można podrapać np. po głowie. Związek małżeński to
    odpowiedzialność i dorosłość, której tobie najwyraźniej brakuje. Życzę tobie
    i twojej przyszłej żonie, byście zaznali tyle miłości i szczęścia co ja z
    moim mężem przez lata naszego związku. Trwa on nadal, pomimo trudnych czasów
    i zmian w rodzinie /rodzicielstwo/ głównie dzięki wielkiej odpowiedzialności
    i poczuciu obowiązku u mojego męża.
    Nie przedłużajmy tej dyskusji - czas i proza życia same was nauczą wielu
    prawd.

    Jeszcze raz życzę szczęścia na nowej i mam nadzieję samodzielnej drodze
    życia we dwoje.

    Wiewióra

  • 16. Data: 2002-09-23 15:30:22
    Od: "Wasiuk" <w...@2...pl>

> [...]
    > prawd.
    >
    > Jeszcze raz życzę szczęścia na nowej i mam nadzieję samodzielnej drodze

    Dziekuje serdecznie za zyczenia, wiadomo kazdy czlowiek ma swoje poglady na
    dany temat i mysle ze tak jak napisalas przyszlosc ukaze jak to bedzie.

    A i jeszcze jedno, nie rozumiem czemu piszesz o tej samodzielnosci, czy to
    ze chce skorzystac z tego co nam sie nalezy a o czym mozemy nie wiedziec i
    tylko glupio stracic, wyklucza mnie z samodzielnosci. Nasz pierwotny post
    mowil o tym czy cos nam sie bedzie ewentualnie nalezec po slubie, jezeli tak
    to fajnie, jezeli nie to trudno, a co ma tu do tego samodzielnosc. Skoro cos
    jest uchwalone aby pomoc studentom to dlaczego bysmy mieli nie skozystac i
    unosic sie duma ??? Dzis kazdy grosz sie liczy...

    Wasiuk

    (Usuń NOSPAM z mojego adresu!)
    w...@2...pl

  • 17. Data: 2002-09-23 17:28:24
    Od: "Wasiuk" <w...@2...pl>

    > chwile wczesniej pisales:
    > "Moj chlopak jest z miasta w ktorym studiujemy wiec bedziemy razem
    mieszkac
    > niego, a dziecka na studiach nie planujemy miec (chyba ze... :))))))"
    > Wiesz, KRO mowi, ze malzenstwo to zwiazek kobiety i mezczyzny - moze
    > wyjedziecie do Holandii?!?
    > pozdrawiam
    > TW

    Nie wiem o co ci chodzi, nieporozumienie moglo wyniknac stad ze temat
    zaczela moja dziewczyna, a spor z Wiewióra juz prowadzilem sam osobiscie (no
    moze lekko pod komenda przyszlej zony:)))

    Wasiuk

    (Usuń NOSPAM z mojego adresu!)
    w...@2...pl

  • 18. Data: 2002-09-23 20:42:57
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Jestesmy studentami studiow dziennych i zamierzamy wziac slub.
    >Chcielismy sie dowiedziec czy przysluguje nam pomoc socjalna z Uniwersytetu,
    To zależy od uczelni. Uczelnia jeśli dysponuje funduszem socjalnym na rzecz
    studentów (dziennych) rozdysponowuje go na podstawie wewnętrznych regulacji
    (stypendia, pomoc doraźna, sprawy lokalowe itp.). Musisz spytać w rektoracie lub
    pogadać z prorektorem d/s studenckich.
    Oprócz tego spróbuj dotrzeć do jakichś organizacji studenckich. Nie wiem, czy
    jakieś funkcjonują, bo studia skończyłem juz jakiś czas temu (oczywiście PRZED
    zawarciem małżeństwa) i wiele się mogło zmienić.

    >poniewaz nie mamy zadnych dochodow i mozemy liczyc tylko na siebie.
    No właśnie chcecie liczyć na kasę z uczelni finansowanej przez podatników.

    Ale nawet jeśli mężczyzna ma na tyle specyficzne poczucie męskości, że nie mając
    żadnych dochodów (jak piszesz) zawiera związek małżeński nie mogąc go
    zabezpieczyć materialnie, zaś jego wybranka jest równie dojrzała, to istnieje
    jeszcze jedna instytucja, która może im pomóc.
    Nazywa sie Opieka Społeczna.
    Też finansowana z kieszeni podatników.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 19. Data: 2002-09-23 21:17:48
    Od: "Wasiuk" <w...@2...pl>

> [...]
    istnieje
    > jeszcze jedna instytucja, która może im pomóc.

    Co ty za przeproszeniem pieprzysz. Kto w wieku 23 studiujac moze miec
    dochody. Chyba ze jest jakims kanciarzem ale taki zawod ja osobiscie nie
    popieram. Chyba nie jestesmy jedynymi studentami ktorzy chca sie pobrac na
    studiach, a wydaje mi sie ze jest bardzie satysfakcjonujace dochodzic do
    czegos razem, niz przyjsc na gotowe. Z tego co piszesz to tak: konczymy
    studia mamy 25 lat, czas na dorabianie sie jakies 5-8 lat, czyli mamy juz
    30-33 lata no i powiedzmy slub w wieku 34-35lat. No to calkiem zajebiste
    perspektywy.

    Wasiuk

    (Usuń NOSPAM z mojego adresu!)
    w...@2...pl

  • 20. Data: 2002-09-23 22:09:02
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 23 Sep 2002 23:17:48 +0200, "Wasiuk" <w...@2...pl>
    wrote:

    >Co ty za przeproszeniem pieprzysz. Kto w wieku 23 studiujac moze miec
    >dochody.

    He, he. W dzisiejszych czasach kazdy. Na kierunkach technicznych
    trudno znalezc studenta, ktory nie dorabia. Oficjalnie, na pol etatu.
    Podejrzewam, ze tak samo jest na jezykach obcych, ekonomii, itd.

    Chyba ze studiujesz filozofie...?