  • 31. Data: 2007-07-19 06:00:15
    Temat: Re: Makabrycna zabawa pielegniraek - final!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Drzewiecki pisze:

    > A w jakim punkcie - dlaczego wyniki ekspertyzy, której metodologia nie
    > może przeważnie zostać oceniona przez sędziego ma być z założenia
    > wiarygodniejszy.

    Przecież nie powiedziałem że jest wiarygodniejszy ...
    Jest wiarygodny. Jeśli uważasz że w takiej sytuacji może być również
    wiarygodny sprzeczny dowód osobowy, to uzasadnij to logicznie.

    > Przecież sąd mając do wyboru przekonujące zeznania powódki, że tylko z
    > pozwanym, zeznania pozwanego, który kręci, że ona mogła go zdradzić oraz
    > ekspertyzę wykonaną nie w pełni zrozumiałymi metodami, może nabrać
    > przekonania, że zeznania powódki są najwiarygodniejsze.

    Jeśli sąd ma wątpliwości co do opinii biegłego to - powinien zrobić to
    co wskazałeś w innym poście.

    > Żeby było jasne - zgadzam się z twoim rozumowaniem w zarysach. Tyle
    > tylko, że ta oczywistość opiera się na precedensie z lat 1960 i to
    > chciałem powiedzieć.

    Nieprawda. Nie znałem żadnego precedensu z lat którychkolwiek. Dla mnie
    wynika to z logiki.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 32. Data: 2007-07-19 06:09:24
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >Przecież nie powiedziałem że jest wiarygodniejszy ...
    >Jest wiarygodny. Jeśli uważasz że w takiej sytuacji może być również
    >wiarygodny sprzeczny dowód osobowy, to uzasadnij to logicznie.
    Ależ tak nie uważam.:-)
    Ja uważam, że dowody materialne są "lepsze" w tym sensie, że o wiele
    łatwiej i pewniej można ocenić ich wiarygodność powtarzając badania w
    razie potrzeby, powołując nowych biegłych etc.
    Tyle tylko, że to ocenia sąd.

  • 33. Data: 2007-07-19 08:25:45
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:f7mosr$4rc$...@a...news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Naprawdę? Chciałbyś by sąd cię skazał, jak biegły powiedział że jesteś
    > niewinna? Jak sobie wyobrażasz, utrzymanie się takiego wyroku? Pewnie
    > na zasadzie rozumowania pani prokurator? "Zasady doświadczenia
    > życiowego"? Żałosne.

    Nie, nie chciałabym. Jednak opinie biegłych w jednej sprawie potrafią się
    różnić o 180 stopni.
    Poza tym nie podaję tu koncertu życzeń co bym chciała a co nie, tylko mówię
    jak w Polsce się zdarza.
    Dodatkowo, jak już ktoś inny zauważył - o winie decyduje sąd.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Największa rzecz na świecie to umieć należeć do siebie.
    /Michel Montaigne/

  • 34. Data: 2007-07-19 14:39:26
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Xena napisał(a):
> [...]
    >
    > ALe jako biegł powiem Ci, że zawsze wszyscy twierdzą, że najwyższym
    > biegłym jest Sąd i sędzia może spokojnie wydać wyrok odmienny niż opinia

    a chcialabys by bylo inaczej?
    Popatrz na przyklad bieglego przyglupa ktory wymienil otwarte
    oprogramowanie typu gimp (dostepne bezplatnie) jako program uzyskany od
    osoby nieuprawnionej, co nie tylko stanowilo blad ale moim zdaniem bylo
    zwyklym przestepstwem. I teraz przyjmujac ze sad bylby zwiazanyzta
    opinia, musialby na podstawie takiego belkotu sprzecznego z prawda wydac
    wyrok skazujacy.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 35. Data: 2007-07-19 15:24:23
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Xena napisał/a:
    >Nie, nie chciałabym. Jednak opinie biegłych w jednej sprawie potrafią się
    >różnić o 180 stopni.
    Dlatego też sąd jako najwyższy biegły musi określić, która z nich jest
    wiarygodna.:-)

  • 36. Data: 2007-07-19 16:30:21
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:f7nt2q$lhr$...@i...gazeta.pl,
    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>
    napisał(a):

    > a chcialabys by bylo inaczej?

    Co wyście wszyscy z tym co ja bym chciała?
    Napisałam jakie są fakty, a mam katalog pytań - a chciałabyś....?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Dozgonną miłość trzeba przeżyć kilkakrotnie.
    Chodzi o to, by można było porównywać

  • 37. Data: 2007-07-19 18:09:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Drzewiecki wrote:

    > A poza tym rodzice tych wcześniaków zgody na wykonywanie fotografii
    > przez pielęgniarki do ich (pielęgniarek) celów prywatnych nie udzielili
    > - tu też mogą wysuwać roszczenia.:-)

    Podstawa?

  • 38. Data: 2007-07-19 18:11:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Drzewiecki wrote:

    > Czyli wg twego toku rozumowania taki ginekolog może zrobić zdjęcie
    > rozkraczonej na fotelu pacjentki bez jej zgody i potem chwalić się
    > rodzinie, jakie laski przed nim rozkładają nogi.

    ROTFL

    > Bo przyświecają mu te same intencje, jak pielęgniarkom.:-)
    > Jeśli chcesz wiedzieć, szpital nie jest miejscem publicznym, a pacjent
    > ma prawo do poszanowania intymności i nawet na fotografię do celów
    > stricte medyczno-naukowych musi wyrazić zgodę, a te 2 osóbki nie

    Podstawa?

  • 39. Data: 2007-07-20 08:19:08
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Xena napisał(a):
    > W wiadomości:f7nt2q$lhr$...@i...gazeta.pl,
    > Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Co wyście wszyscy z tym co ja bym chciała?
    > Napisałam jakie są fakty, a mam katalog pytań - a chciałabyś....?

    odnioslem wrazenie ze krytykujesz 'system' za to ze sedzia nie jest
    zwiazany z decyzja bieglego. Stad pytanie.

    P.

  • 40. Data: 2007-07-20 08:22:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Artur Drzewiecki napisał(a):
    > Mea culpa.
    > Tu chodzi o "bezpośrednie narażenie".
    > A 'sesja' takowego nie stanowiła.

    zartujesz co, chcialbys by posrednei zagrozenie bylo karalne?
    Uzytkownik o psedonimie krwawy zenek fajny przyklad podal w komentarzach
    na gazeta.pl. Gdybys mial odpowiadac za posrednie zagrozenie to mozna by
    cie pociagnac do odpowiedzialnosci karnej za wziecie autostopowica,
    wszak narazales go posrednio na trwaly uszczerbek a na nawet smierc przy
    ewentualnym wypadku.

    P.