  • 11. Data: 2007-07-18 21:52:47
    Temat: Re: Makabrycna zabawa pielegniraek - final!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin D pisze:

    > Proponuje zgłosić pana sędziego do nagrody Nobla z medycyny - zastapienie
    > inkubatorów kieszeniami fartuchów to przecież prawdziwa rewolucja w
    > medycynie, a jaka oszczędność;)))

    Czytać nie umiesz? Przecież ci napisali że sąd opierał się na opinii
    biegłych lekarzy. Tak więc jeśli uważasz że to takie odkrycie to zgłoś
    tych lekarzy ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 12. Data: 2007-07-18 21:55:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Drzewiecki pisze:

    > Sędzia IMHO popełnił jeden błąd - opierając się o treść opinii biegłych
    > mógł uzależnić cofnięcie zakazu wykonywania zawodu pielęgniarki od
    > uzupełnienia kwalifikacji i złożenia egzaminów, a tego nie zrobił.
    > Jeśli rodzice wcześniaków są oskarżycielami posiłkowymi, to na ich
    > miejscu bym domagał się czegoś takiego.:-)
    +

    A niby na jakiej podstawie? Gdzie jest napisane w kpk że sąd może
    uzależnić uchylenie środka zapobiegawczego od czegokolwiek jeśli
    działanie nie jest przestępstwem?

  • 13. Data: 2007-07-19 00:51:01
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:f7m252$jvo$...@a...news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Czytać nie umiesz? Przecież ci napisali że sąd opierał się na opinii
    > biegłych lekarzy. Tak więc jeśli uważasz że to takie odkrycie to zgłoś
    > tych lekarzy ...

    ALe jako biegł powiem Ci, że zawsze wszyscy twierdzą, że najwyższym biegłym
    jest Sąd i sędzia może spokojnie wydać wyrok odmienny niż opinia biegłego .

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Należy zawsze być zakochanym
    - to powód dla którego nigdy nie powinno się brać ślubu

  • 14. Data: 2007-07-19 03:54:44
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >Czytać nie umiesz? Przecież ci napisali że sąd opierał się na opinii
    >biegłych lekarzy. Tak więc jeśli uważasz że to takie odkrycie to zgłoś
    >tych lekarzy ...
    Gwoli ścisłości ci biegli wcale nie uznali postępowania tych
    pielęgniarek za prawidłowe, a tylko to, że ani nie ma związku
    przyczynowego pomiędzy zgonem jednego z wcześniaków a tym postępowaniem
    pielęgniarek, ani nie stanowiło ono bezpośredniego zagrożenia dla nich.

    Zresztą nierzadka jest w "procesach medycznych" jest taka sytuacja
    (przykład z procesu cywilnego), że pacjent ma roszczenia, bo w szpitalu
    doszło do odniesienia przezeń szkody, a biegły stwierdza, że istotnie
    szkoda istnieje, a postępowanie personelu medycznego nie było właściwe,
    ale nie znalazł związku przyczynowo-skutkowego - sąd zatem oddala
    roszczenie. W takiej sytuacji biegli są atakowani przez obie strony.:-)

  • 15. Data: 2007-07-19 03:59:12
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >A niby na jakiej podstawie? Gdzie jest napisane w kpk że sąd może
    >uzależnić uchylenie środka zapobiegawczego od czegokolwiek jeśli
    >działanie nie jest przestępstwem?
    A nigdzie, ale w sprawach "medycznych" (wiem - polskie prawo nie jest
    precedensowe) sądy nierzadko w sytuacji, gdy stwierdzono poważne błędy
    medyczne, których skutki i okoliczności nie wyczerpywały znamion
    przestępstwa, uniewinniały/umarzały, a równocześnie nakazywały
    uzupełnienie kwalifikacji.

  • 16. Data: 2007-07-19 04:05:57
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Xena napisał/a:
    >ALe jako biegł powiem Ci, że zawsze wszyscy twierdzą, że najwyższym biegłym
    >jest Sąd i sędzia może spokojnie wydać wyrok odmienny niż opinia biegłego .
    Jest pewien wyjątek - sprawy o ojcostwo.
    W latach 1960 był precedens (nie mam dostępu do książki mec.
    Krzemińskiego), że sąd uznał ojcostwo pozwanego, pomimo tego, że badania
    krwi je wykluczyły, bo uznał za wiarygodniejsze zeznania powódki.
    Sprawa dotarła do SN, który oczywiście ojcostwa nie uznał, a w
    uzasadnieniu podał, że w sytuacji, kiedy ekspertyzy oparte na podstawach
    naukowych wykluczają ojcostwo, nie można go uznać, a jeśli istnieją
    zastrzeżenia co do wiarygodności badań, to należy je powtórzyć.

  • 17. Data: 2007-07-19 04:20:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Xena pisze:

    > ALe jako biegł powiem Ci, że zawsze wszyscy twierdzą, że najwyższym
    > biegłym jest Sąd i sędzia może spokojnie wydać wyrok odmienny niż opinia
    > biegłego .

    Naprawdę? Chciałbyś by sąd cię skazał, jak biegły powiedział że jesteś
    niewinna? Jak sobie wyobrażasz, utrzymanie się takiego wyroku? Pewnie na
    zasadzie rozumowania pani prokurator? "Zasady doświadczenia życiowego"?
    Żałosne.

  • 18. Data: 2007-07-19 04:21:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Drzewiecki pisze:

    > Jest pewien wyjątek - sprawy o ojcostwo.

    To nie jest żaden wyjątek, tylko zasada. Sąd nie orzeka wbrew dowodom.

  • 19. Data: 2007-07-19 04:23:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Drzewiecki pisze:

> [...]
    > przyczynowego pomiędzy zgonem jednego z wcześniaków a tym postępowaniem
    > pielęgniarek, ani nie stanowiło ono bezpośredniego zagrożenia dla nich.

    Czy ja napisałem coś innego? Biegli wykluczyli znamiona przestępstwa i
    czego jeszcze trzeba?

  • 20. Data: 2007-07-19 04:25:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Drzewiecki pisze:

> [...]
    > medyczne, których skutki i okoliczności nie wyczerpywały znamion
    > przestępstwa, uniewinniały/umarzały, a równocześnie nakazywały

    Śmię wątpić. Wyrok karny bez podstawy prawnej obowiązywałby w tej części
    tylko do jego zmiany przez sąd odwoławczy.
    To orzeczenia zakazu może dość tylko w przypadkach wskazanych przez
    ustawę. Gdy nie ma przestępstwa to nie ma możliwości orzeczenia zakazu
    wykonywania zawodu bo jest to środek karny za popełnienie przestępstwa.