  • 1. Data: 2005-11-25 11:54:12
    Temat: MLM - powiadomienie o popełnieniu przetsepstwa,odszkodowanie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Dostałem (już nie pierwszy raz zresztą0 na mojego maila zaproszenie do MLM-
    sciema z raportami.
    Jako że ta forma to piramida finansowa ktora jest w Polsce nielegalna (vide:
    Bluesky), uważam że zproszenie do nielegalnej działalności to nakłanianie do
    przestępstwa.
    Co sądzicie o zamiarze poinofrmowania o tym prokuratury i żadaniu
    odszkodowania finansowego?
    Czy ktos już tego próbował ?
    Co sądzicie o tym i czy jest to lealne aby żądać tylko odszkodowania od
    nakłaniającego i na drodze porozumienia (po ew. uzyskaniu odszkodowania)
    odstąpić od informowania prokuratury/policji ?
    --
    Jackare
    Bytom

  • 2. Data: 2005-11-25 12:11:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Dostałem (już nie pierwszy raz zresztą0 na mojego maila zaproszenie do MLM-
    > sciema z raportami.

    [...]

    Jejku... dejavi... albo Matrix się znowu zepsuł ;P

    j.

  • 3. Data: 2005-11-25 12:30:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    i żadaniu
    > odszkodowania finansowego?

    jaka szkode poniosles?

  • 4. Data: 2005-11-25 12:34:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > jaka szkode poniosles?

    moralną- zostałem uznany za potencjalnego przestępcę a ewentualne
    odskodowanie chciałbym przeznaczyć na cele charytatywne/społeczne
    --
    Jakare

  • 5. Data: 2005-11-25 12:49:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > moralną- zostałem uznany za potencjalnego przestępcę

    raczej za potencjalnego farjera a nie pzestepce,

  • 6. Data: 2005-11-25 14:01:08
    Od: "f_idiechi" <f...@g...pl>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in news:dm705k$sfr$1@inews.gazeta.pl:

    > jaka szkode poniosles?

    on chce isc do prokuratury ;) tam nietrzeba pokazywac szkody

  • 7. Data: 2005-11-25 14:05:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "f_idiechi" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>

    > on chce isc do prokuratury ;) tam nietrzeba pokazywac szkody

    " i żadaniu odszkodowania finansowego"

    P.

  • 8. Data: 2005-11-25 18:03:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ nie znam szczegółów tej "piramidy", to trudno mi stwierdzić,
    czy faktycznie jej forma narusza polskie prawo. Ale jeśli tak, to
    wysłanie do kogoś zaproszenia do współudziału nie jest żadnym
    nakłanianiem. Przestępstwo w tym wypadku popełniają organizatorzy
    procederu, a osoby biorące w tym udział tylko i wyłącznie są
    pokrzywdzonymi. Tym nie mniej, jeśli posiadasz wiedzę wystarczającą
    do nabrania przypuszczenia, że swoją działalnością organizatorzy
    popełniają przestępstwo to oczywiście złóż stosowne zawiadomienie o
    przestępstwie. możesz to zrobić w dowolnej jednostce Policji albo i
    pisemnie w prokuraturze. Ja bym w tym wypadku sugerował tę drugą
    formę, bo prokurator od razu zapozna się ze sprawą i podejmie decyzję
    merytoryczną co do dalszego biegu sprawy. W wypadku złożenia
    zawiadomienia w jednostce Policji będzie kłopot z kwalifikacją prawną,
    co może wydłużyć nieco postępowanie, choć błędem nie będzie.

    No i o odszkodowanie raczej się starać nie możesz, bo straty żadnej -
    jak to zresztą Przemek już zauważył - nie poniosłeś.

  • 9. Data: 2005-11-26 15:12:18
    Od: "f_idiechi" <f...@g...pl>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in news:dm75mu$ref$1@inews.gazeta.pl:

    > " i żadaniu odszkodowania finansowego"

    pewnie chodzilo o naprawnienie szkody ;) choc to gdybanie co autor mial na
    mysli a jakbylo.