  • 21. Data: 2021-10-04 12:20:55
    Temat: Re: Ludzie z karabinami przeciwko 2- i 4-latkom
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Oct 2021 13:42:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nielegalnych imigrantów nie wymyślił Łukaszenka, ani Putin. Wymyślili to
    > Niemcy chcący powtórzyć sukces "turecki".

    Znaczy się, fala uchodźców w 2015 to robota Niemców, którzy potrzebowali
    taniej siły roboczej. Pewnie odwetowcy z Bonn sączyli jad w (głównie)
    afrykańskie uszy i dlatego emigranci ruszyli, a przebiegli Niemcy
    zaoszczędzili na transporcie pracowników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2021-10-04 12:59:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 12:20:55 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > afrykańskie uszy i dlatego emigranci ruszyli, a przebiegli Niemcy
    > zaoszczędzili na transporcie pracowników.

    Co by nie mowic, to Niemcy maja problem z tanimi rekoma do pracy,
    szczegolnie niektorych miejscach.

    A z kolei wielu krajach az tak bardzo saczyc jadu nie trzeba ... tylko
    czy oni chca tanio pracowac?

    J.

  • 23. Data: 2021-10-04 15:27:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 12:20, Olin pisze:
> [...]
    > afrykańskie uszy i dlatego emigranci ruszyli, a przebiegli Niemcy
    > zaoszczędzili na transporcie pracowników.

    Już kilka razy tu pisałem, więc w skrócie. W latach 80-90 ubiegłego
    wieku nie było Schengen, wiec Niemcy mogli sobie importować mniejszość
    turecka i w sumie się to powiodło. 2015 rok, to Schengen i Niemcy nie
    mogli takiej rzeczy już zrobić. Wpadli na pomysł, ze spowodują kryzys i
    jeszcze inne kraje będą im wdzięczne za jego rozwiązanie poprzez
    przyjęcie uchodźców. tylko to wszystko wymknęło się spod kontroli,
    zwłaszcza, że nie ma granic wewnętrznych.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-10-04 15:46:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Oct 2021 15:27:57 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przyjęcie uchodźców. tylko to wszystko wymknęło się spod kontroli,
    > zwłaszcza, że nie ma granic wewnętrznych.

    Potrafisz nieustannie zadziwiać; w zasadzie na każdym polu.

    Turcja i RFN podpisały umowę o rekrutacji tureckich pracowników z 30
    października 1961 r. Umowa obowiązywała do 1973, czyli do lat 80-90 trochę
    brakowało. Co więcej, w latach 1982-1985 Niemcy opuściło ponad trzysta
    tysięcy Turków, bo rząd Helmuta Kohla zachęcał cudzoziemców do powrotu do
    swoich krajów ojczystych proponując im ,,premię opcyjną".

    Możesz wyjaśnić, co Schengen ma do niemożności legalnego sprowadzenia
    pracowników z dowolnego kraju, jeśli tylko będą tego chcieli?
    Polska wprowadziła ułatwienia przy wjeździe dla Ukraińców, choć Ukraina w
    UE nie jest. Dlaczego Niemcy nie mogą tego zrobić, dla kogo tylko chcą?

    No i najciekawsze: w jaki sposób Niemcy "spowodowali kryzys"?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2021-10-04 19:35:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 15:46, Olin pisze:
> [...]
    > tysięcy Turków, bo rząd Helmuta Kohla zachęcał cudzoziemców do powrotu do
    > swoich krajów ojczystych proponując im ,,premię opcyjną".

    Cóż. W Kolonii osiedla dla budowano w latach 80-tych. Takie wielkie
    blokowiska. Trudno mi powiedzieć, na ile ma to ma związek z omawianymi
    Ciebie wydarzeniami.

    > Możesz wyjaśnić, co Schengen ma do niemożności legalnego sprowadzenia
    > pracowników z dowolnego kraju, jeśli tylko będą tego chcieli?

    Mogę. Zobacz na przepisy wizowe.

    > Polska wprowadziła ułatwienia przy wjeździe dla Ukraińców, choć Ukraina w
    > UE nie jest. Dlaczego Niemcy nie mogą tego zrobić, dla kogo tylko chcą?

    Nie wiem. Musiałbym to analizować.

    > No i najciekawsze: w jaki sposób Niemcy "spowodowali kryzys"?

    A jak sądzisz?

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2021-10-05 01:08:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 19:35:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Mogę. Zobacz na przepisy wizowe.

    > Nie wiem. Musiałbym to analizować.

    To przeanalizuj
    https://www.gov.pl/web/dyplomacja/wizy

    J.

  • 27. Data: 2021-10-05 10:00:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Oct 2021 19:35:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Cóż. W Kolonii osiedla dla budowano w latach 80-tych. Takie wielkie
    > blokowiska. Trudno mi powiedzieć, na ile ma to ma związek z omawianymi
    > Ciebie wydarzeniami.

    Zapewne podobne jak Biedronka z Piwnicznej z rzeszami Słowaków spragnionych
    słowackiego piwa w Polsce.

    > A jak sądzisz?

    Sądzę, że rutynowo pleciesz androny.
    Merkel 4 września 2015 roku zezwoliła uchodźcom na wjazd do Niemiec.
    Skąd się wzięli wcześniej na Morzu Śródziemnym i szlaku przez Grecję?
    Niemieccy agitatorzy krążyli po afrykańskich i azjatyckich wioskach, żeby
    namówić tubylców do wyjazdu, bo sami nie mają rąk do pracy?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2021-10-05 17:47:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2021 o 10:00, Olin pisze:
> [...]
    > Niemieccy agitatorzy krążyli po afrykańskich i azjatyckich wioskach, żeby
    > namówić tubylców do wyjazdu, bo sami nie mają rąk do pracy?

    Pomyśl! Czy mogła wyrazić zgodę zanim się problem rozpętał?

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2021-10-05 17:49:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2021 o 01:08, J.F pisze:

    > To przeanalizuj
    > https://www.gov.pl/web/dyplomacja/wizy

    Przeanalizowałem. Żadna z tych wiz nie pozwala na trwale osiedlenie się.
    Jedna i druga pozwala na legalny pobyt przez 90 dni. To raczej rynku
    pracy nie uzdrowi.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-10-05 18:25:07
    Temat: Re: Wizy Schengen na jeden kraj a sprowadzanie pracowników (do Niemiec)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przeanalizowałem. Żadna z tych wiz nie pozwala na trwale osiedlenie się.
    > Jedna i druga pozwala na legalny pobyt przez 90 dni. To raczej rynku
    > pracy nie uzdrowi.

    Więcej wiary w zdolność "nawet Niemców" do wykorzystania istniejącego
    prawa aż po same jego granice. "Ukraińców" na dwie 90 dniowe
    (kwartalne) zmiany nie da się tymi wizami ściągnąć?
    Czy "chcący" wpadnie na inną wizową rafę?

    --
    A. Filip