  • 21. Data: 2018-01-02 18:42:02
    Temat: Re: Ludzie sądy (dla złodziei) mamy! Okradziony, zginął od ciosów dłutem. Sąd w Warszawie uznał, że to nie było zabójstwo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 17:08:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > No taki mam pomysł właśnie.

    Sprawiedliwe to to tak sobie sie wydaje ...

    > Właśnie z tego funduszu płacić.

    Powyzej napisales "sprawca nie naprawil szkody", a nie "sprawcy nie
    zlapano".
    Panstwowe ubezpiecznie ... nie wydaje mi sie to dobrym pomyslem - bo w
    praktyce nie zadziala :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-01-02 18:48:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 02 Jan 2018 13:38:00 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Rozwiązaniem w duchu filozofii kapitalizmu nie byłaby opłata z przyszłych
    > zarobków z zapewnieniem pracy po wyjątkowo niskich stawkach (nawet
    > poniżej płacy minimalnej) jak delikwent sam sobie oficjalnej/legalnej
    > pracy nie znajdzie?

    Jest to jakis pomysl, ale:
    -znajdzie sobie umiarkowanie dobra, z pensji niewiele zostanie ... to
    bedzie kradl dalej. Chyba, ze dodatkowe zabezpieczenia elektroniczne
    wprowadzic.

    -niska stawka w wiezieniu ... zrozumie ze to kara dodatkowa, czy
    raczej nauczy sie, ze z uczciwej pracy nie zarobi na zycie ?

    J.

  • 23. Data: 2018-01-03 00:10:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-01-18 o 18:42, J.F. pisze:

    > Sprawiedliwe to to tak sobie sie wydaje ...

    Od trony sprawcy zapewne nie. A od strony pokrzywdzonego?

    > Powyzej napisales "sprawca nie naprawil szkody", a nie "sprawcy nie
    > zlapano".
    > Panstwowe ubezpiecznie ... nie wydaje mi sie to dobrym pomyslem - bo w
    > praktyce nie zadziala :-)

    Toteż pewnie dlatego nie ma tak.

  • 24. Data: 2018-01-03 01:55:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sprawiedliwe to to tak sobie sie wydaje ...

    Bo jesteś przyzwyczajony do pewnych norm. 20 rowerów za 2 wcale nie
    wydaje się być (obiektywnie) jakimś etycznym koszmarem wobec np.
    kary więzienia, a chyba za kradzież 2ch rowerów nadal tam można trafić.

    Generalnie problem zawsze będzie brak symetrii bo obecne poprawnościowe
    normy etyczne dbaja aby biedny złodziej nie doznał jakiegoś uszczerbku
    na swojej godnosci i aby broń boże coś go nie ponizyło.

    Jakby takiego łebka co ukradł 2 rowery wystawić na światło dzienne przy
    robotach publicznych gdzie by te 2 rowery odpracował, to 100 innych
    łebków dopiero przymierzających się do kradziezy by sobie pewnie sprawę
    przemyślało.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-01-03 02:01:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > -niska stawka w wiezieniu ... zrozumie ze to kara dodatkowa, czy
    > raczej nauczy sie, ze z uczciwej pracy nie zarobi na zycie ?

    To nie są MZ czasy, że ktokolwiek musi kraść aby przeżyć i niska stawka
    niczego takiego nie usprawiedliwia. Mniej bym sie też martwił jak on
    sobie to zrozumie, szczególnie jeśli ktoś uczynił sobie z kradziezy
    źródło dochodu. Kara ma być uciążliwa, więc niech popindala w więzieniu
    i odpracowuje. Problem w tym, co jeśli nie będzie chciał.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-01-03 12:19:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

> [...]
    > źródło dochodu. Kara ma być uciążliwa, więc niech popindala w więzieniu
    > i odpracowuje. Problem w tym, co jeśli nie będzie chciał.

    Wtedy posiłek składa się z wody i chleba (za który potem będzie i tak
    musiał zapłacić). Alternatywa: praca i posiłek taki, na jaki zapracuje.
    Taki system przygotowuje klienta do normalnego życia na wolności:
    pracuję, zarabiam więc mam.

    Więzienie to nie darmowe wczasy ale kara ograniczenia wolności.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 27. Data: 2018-01-03 12:26:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-03 o 12:19, Wojtek pisze:

> [...]
    > pracuję, zarabiam więc mam.
    >
    > Więzienie to nie darmowe wczasy ale kara ograniczenia wolności.

    Fajnie, jakbyś się nauczył operować odpowiednimi terminami, skoro chcesz
    uchodzić za eksperta, którego opinii warto słuchać, a nie za ignoranta.
    Więzienie to nie jest kara ograniczenia wolności - to po pierwsze.

    Po drugie - więźniowie chcą pracować, i kto może, ten pracuje, już nie
    chodzi o same pieniądze, a o wydostanie się z nudy więzienia.

    Problem jest jednak taki - po trzecie - że co do zasady praca więźnia,
    zwłaszcza poza zakładem karnym, będzie droższa niż praca człowieka na
    wolności.

    Po czwarte - nawet jakby więzień bardzo chciał - to jednak do wszystkich
    prac się nie nadaje niejako z definicji.

    Po piąte - byłbyś łaskaw wskazać jakieś przykład prac, które mogłyby
    wykonywać te dziesiątki tysięcy więźniów?

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2018-01-03 13:00:55
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 12:26, Liwiusz pisze:

    > Problem jest jednak taki - po trzecie - że co do zasady praca więźnia,
    > zwłaszcza poza zakładem karnym, będzie droższa niż praca człowieka na
    > wolności.

    Czyli więzień zarobi mniej niż człowiek na wolności, wykonujący tą samą
    pracę. Na czym polega problem?

    > Po czwarte - nawet jakby więzień bardzo chciał - to jednak do wszystkich
    > prac się nie nadaje niejako z definicji.

    Ludzie na wolności też nie nadają się wszystkich prac. Tylko co z tego
    ma wynikać że więzień czy człowiek na wolności nie nadaje się do każdej
    pracy? Jak ktoś (więzień/wolny) nie nadaje się do pracy A to niech
    spróbuje sił w pracy B.

    > Po piąte - byłbyś łaskaw wskazać jakieś przykład prac, które mogłyby
    > wykonywać te dziesiątki tysięcy więźniów?

    To zależy od kwalifikacji więźnia. Kilka przykładów:
    - więzień malarz mógłby malować
    - więzień kucharz mógłby pracować w kuchni
    - więzień budowlaniec mógłby pracować przy pracach budowlanych
    - więzień programista mógłby programować
    - więzień bez zawodu mógłby wykonywać proste prace fizyczne
    (odśnieżanie, sprzątanie, kamieniołomy, budowa dróg itp)
    - itd

    Analogicznie jest z osobami na wolności.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 29. Data: 2018-01-03 13:05:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2018 13:00:55 +0100, Wojtek napisał(a):

> [...]
    > (odśnieżanie, sprzątanie, kamieniołomy, budowa dróg itp)
    > - itd
    >
    > Analogicznie jest z osobami na wolności.

    Udajesz tylko idiotę czy nim jesteś?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2018-01-03 13:07:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Problem jest jednak taki - po trzecie - że co do zasady praca więźnia,
    > zwłaszcza poza zakładem karnym, będzie droższa niż praca człowieka na
    > wolności.

    Koszty zorganizowania pracy, owszem ale nic nie stoi na przeszkodzie
    aby odjąć je im od pensji. Skoro tak się garną, to nie będą narzekać.

    > Po piąte - byłbyś łaskaw wskazać jakieś przykład prac, które mogłyby
    > wykonywać te dziesiątki tysięcy więźniów?

    Porządkowanie i oczyszczanie terenu, prace pielęgnacyjne w parkach itp.
    miejscach, prace przy budowie dróg i innej publicznej infrastruktury,
    segregowanie śmieci, czyszczenie rowów melioracyjnych, czyszczenie
    obiektów urzyteczności publicznej (mycie szyb, elewacji, chodników),
    sadzenie lasów, proste prace rolnicze (sadzenie, pielenie, zbiór
    owoców/warzyw), odśnieżanie zimą.

    Szycie, drobna stolarka, składanie drobnych urządzeń (długopisy,
    zabawki etc.), digitalizacja danych (wprowadzanie danych, przepisywanie
    odręcznych manuskryptów), prace introligatorskie (np. naprawa książek z
    blibliotek publicznych, oprawianie).

    --
    Marcin