  • 11. Data: 2008-07-11 10:53:45
    Temat: Re: Lokalny dostawca internetu - przeprowadzka
    Od: Jacek Kozłowski <"yacoos[usun]to"@skylan.pl>

    > Z przedstawionego opisu wcale nie wynika że nie mogą.
    > PRAWDOPODOBNIE w umowie jest zastrzeżenie, że nie możesz tej usługi
    > "odsprzedać dalej", ale z cytatu to nie wynika - mogą dalej Ci
    > świadczyć, Ty będziesz ją świadczyć komuś kto kupił lokal, oczywiście
    > aby nie łamać prawa założysz DG i dokonasz zgłoszenia w organie
    > rejestrującym usługi tele... (jaki to organ, bo mi wywietrzało?)
    >
    > A jeśli nie mogą świadczyć, bo umowa przewiduje zakończenie
    > w razie niemożności świadczenia jej Tobie, to przecież powodem
> [...]

    Owszem, lokal sprzedałem ja i miałem do tego prawo, ale nie mam teraz
    prawa wymagać od nowego nabywcy aby pozwolił mi świadczyć komuś innemu
    usługę w jego lokalu.
    Zastanawia mnie to, że w umowie jest powiązanie mojego imienia i
    nazwiska oraz adresu, a z końcem miesiąca takie powiązanie będzie już
    nieprawdziwe.

    Pozdrawiam,
    Jacek Kozłowski

  • 12. Data: 2008-07-11 11:15:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 11 lipiec 2008 12:53
    (autor Jacek Kozłowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g57e3o$cv$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Zastanawia mnie to, że w umowie jest powiązanie mojego imienia i
    > nazwiska oraz adresu, a z końcem miesiąca takie powiązanie będzie już

    jacek, skup się. A jak podpiszesz umowę na łaskotanie po stopach, a potem se
    stopy utniesz, to wina łaskotacza, że nie ma gdzie cię łaskotać? To nie
    jego wamać wina. Kupiłeś i cudujesz....

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2008-07-11 12:38:31
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Jacek Kozłowski pisze:

    > No niestety, to była pierwsza rzecz, którą zrobiłem - nabywca nie bardzo
    > wie co to Internet i dalej chce żyć w tej nieświadomości.

    :-( To może wchodzi w rachubę maksymalne obniżenie abonamentu i płacenie
    go do końca obowiązywania umowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 14. Data: 2008-07-11 14:13:54
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 10-07-2008 o 23:39:09 Jacek Kozłowski <"yacoos[usun]to"@skylan.pl>
    napisał(a):

    > Więc czy skoro z końcem miesiąca przestaje być właścicielem tego lokalu
    > to nie mogą świadczyć tej usługi mi.
    >
    > No ale oczywiście nie wiem czy to poprawna interpretacja..

    hm juz kiedys podobna dyskusja byla. rezeba posuzkac w rachiwum.
    z tego co pamieta to padl argumetn, ze nastepuje rozwiazanie umowy
    nie s twojej winy lecz z faktu iz traci sie prawa do lokalu

    leon

  • 15. Data: 2008-07-11 20:19:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, Jacek Kozłowski wrote:

    > Zastanawia mnie to, że w umowie jest powiązanie mojego imienia i nazwiska
    > oraz adresu, a z końcem miesiąca takie powiązanie będzie już nieprawdziwe.

    No to sobie odpowiedz na pytanie: "kto spowodował naruszenie tego
    powiązania" :D
    Zdaje się domagasz się przepisu, dobrze mi wychodzi?
    To spisujemy:
    - umowa przewiduje świadczenie dla *określonej* osoby w *określonym*
    miejscu
    - wskutek różnych zdarzeń świadczenie takie *przestaje być mozliwe*.

    Tak?

    No to art.475:
    _117.html
    +++
    Art. 475
    § 1. Jeżeli œwiadczenie stało się niemożliwe skutkiem okolicznoœci,
    za które dłużnik odpowiedzialnoœci nie ponosi, zobowišzanie wygasa.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-07-11 20:38:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Art. 475
    > § 1. Jeżeli ?wiadczenie stało się niemożliwe skutkiem okoliczno?ci,
    > za które dłużnik odpowiedzialno?ci nie ponosi, zobowišzanie wygasa.

    straciłem pracę, nie stać mnie na opłacanie 200 zł abonamentu (który
    wziąłem żeby mieć super telefon za 1 zł) to nie muszę go płacić?

  • 17. Data: 2008-07-11 21:58:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-11 22:38 PlaMa napisał/a:

    > straciłem pracę, nie stać mnie na opłacanie 200 zł abonamentu (który
    > wziąłem żeby mieć super telefon za 1 zł) to nie muszę go płacić?

    Teraz weszła jakaś ustawa o upadłości osoby fizycznej, więc....

    --
    animka

  • 18. Data: 2008-07-12 07:40:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    PlaMa pisze:

    > straciłem pracę, nie stać mnie na opłacanie 200 zł abonamentu (który
    > wziąłem żeby mieć super telefon za 1 zł) to nie muszę go płacić?

    niemożliwość ma być obiektywna
    nie musiałbyś płacić gdyby pieniądze zniknęły

    KG

  • 19. Data: 2008-07-15 13:37:45
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > witam, dziękuję za zainteresowanie.
    >
    > W par1:
    > Usługa będzie świadczona na rzecz:
    > (imię nazwisko)
    >
    > (dokładny adres lokalu)
    >
    > Więc czy skoro z końcem miesiąca przestaje być właścicielem tego lokalu to
    > nie mogą świadczyć tej usługi mi.

    Zdaje się, że jest tam też coś o śmierci. Więc jest całkiem sporo
    możliwości.
    1. Umrzeć.
    2. Poprosić o przeniesienie pod inny adres i (za zgodą tepsy) na innego
    abonenta.
    3. Poprosic o przeniesienie pod adres pod którym będziesz mógł sobie
    utworzyć połączenie radiowe z Twoim miejscem zamieszkania.
    4. Wypowiedzieć umowę i zapłacić.
    5. Cesja umowy na firmę, która wkrótce zakończy działalność.

  • 20. Data: 2008-07-25 07:43:30
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:
    > Ja też nie wiem, ale na zdrowy rozum, umawialiście się na dowóz jabłek na
    > Kwiatową 12. Woźnica dowozi, a czy ty tam mieszkasz czy nie, to nie ma
    > związku.

    Na Kwiatowej akurat o dowóz ciężko, bo wąska uliczka i zwykle cała
    zaparkowana. ;)

    MSPANC

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \