  • 51. Data: 2023-05-11 22:39:19
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 09:25:22 +0200, Shrek wrote:

    > Na jedno wyjdzie.

    No nie.
    Teoretycznie skladka powinna byc taka, jak srednia szkodowosc plus
    zysk ubezpieczyciela.
    To sie nie oplaca.

    Ale moze byc tez promocja znaczna :-)

    Ale najwiekszy zysk na tym, ze znikną zarzuty, ze policja za mało
    wypłaciła - teraz to robi niezalezny ubezpieczyciel.

    J.

  • 52. Data: 2023-05-11 23:21:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 22:36, J.F pisze:
    > A wczesniej co - jakis nieuczciwy urzędnik pomagał,
    > czy fałszywe dokumenty, czy dokumenty dobre, ale numery przebite?
    Kradli samochód, ale w gminie rejestrowali na sfałszowanych, że niby
    pochodzi z za granicy. Czasem numery przebijali, ale bywało, że nie i
    jak CEPiK robiono, to sporo pojazdów odzyskano poprzez sprawdzone
    hurtowe w bazach. Najpierw polskich, a potem Europol-u.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-05-11 23:39:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > jak CEPiK robiono, to sporo pojazdów odzyskano poprzez sprawdzone
    > hurtowe w bazach. Najpierw polskich, a potem Europol-u.

    Czyli wspólne bazy danych z obcymi państwami są dobre?

    A co na to zwolennicy suwerenności i miłośnicy konfederosji?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2023-05-11 23:47:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 23:39, Kviat pisze:

    > Czyli wspólne bazy danych z obcymi państwami są dobre?

    To zależy, jak na to spojrzeć. Tacy przestępcy są odmiennego zdania.
    Również i nabywcy "w dobrej wierze" tych kradzionych pojazdów. :-)

    > A co na to zwolennicy suwerenności i miłośnicy konfederosji?

    Wątpię, by ktoś badał ich stanowisko.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-05-11 23:55:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To zależy, jak na to spojrzeć. Tacy przestępcy są odmiennego zdania.

    Czyli tak samo jak obrońcy "narodowej suwerenności"?
    Ciekawy wniosek można z tego wyciągnąć.

    > Również i nabywcy "w dobrej wierze" tych kradzionych pojazdów. :-)

    > Wątpię, by ktoś badał ich stanowisko.

    Ich stanowisko jest powszechnie znane.
    Ale wiem, że niektórzy nie łapią sarkazmu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 56. Data: 2023-05-12 00:00:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 22:39, J.F pisze:

    > Ale najwiekszy zysk na tym, ze znikną zarzuty, ze policja za mało
    > wypłaciła - teraz to robi niezalezny ubezpieczyciel.

    Racja - dodatkowo musiałaby utrzymywać (lub płacić na zewątrz) rzeczonawnom.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-05-12 00:38:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Niewiele osób ma licencje na latanie bez kontroli wzrokowej. Oczywiście
    > pewnie część sobie takimi drobiazgami nie zaprząta głowy, ale jak latasz
    > pod kontrolą wzrokową, to trochę trudno DRONa skutecznie zgubić. Chyba,
    > że w wyniku awarii wpadnie do stawu, rzeki, albo na jakieś niedostępne
    > miejsce. U nas ostatnio jakiś idiota zgłosił pożar mostu, bo chciał, by
    > Straż Pożarna mu zdjęła DRONa z drzewa.

    Latanie z kontrolą wzrokową dronem, który nie wymaga uprawnień (=<250g)
    to jest taka umowa społeczna. Ty udajesz, że go widzisz, władze nie
    bardzo mogą się przyczepić, bo teoretycznie to go możesz widzieć.
    Praktyka wygląda zaś tak, że jak dron znajduje się na kilkudziesięciu
    metrach i wzwyż, a sam się wpatrujesz w ekranik, to bardzo trudno potem
    tego drona znaleźć. Już prędzej go słyszysz. Odlecisz w takich warunkach
    na jakieś 500m, gdzie nadal możesz go wypatrzeć jak się uprzesz, ale
    zanim się to uda to już możesz tego drona nie mieć.

    Nie raz mi się zdarzyło, że sobie lecę 100-300m w poziomie, koncetruję
    się na widoku z kamerki, podnoszę głowę, i panika, gdzie to k.. polazło.
    A jak ktoś ma zupełnie prostego, że mu nie rysuje na mapie trasy i
    położenia to różnie z tym być może.

    Paradoksalnie, lepej go widać w nocy, ale niektóre "prawodawstwa" na
    twardo zakazują takiego latania.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2023-05-12 00:44:00
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Czyli wspólne bazy danych z obcymi państwami są dobre?

    Gdzie ty tu widzisz wspólne bazy danych? Bazy nie są wspólne, po prostu
    zachodzi wymiana danych. I tak - to jest dobre.

    > A co na to zwolennicy suwerenności i miłośnicy konfederosji?

    Nic szczególnego, po prostu aby coś dostać trzeba było coś dać. Rozumiem
    frustrację, tfuj rafciuś sprezentował esencję czajki miastu Gdańsk, ale
    jakoś pod prąd chyba było z rewanżem ;) Uczciwie mówiąc - zwrot mu się
    należy, co do grama ;)

    > [...] konfederosji?

    Tak. A za Tuska MF był Jan Vincent Rosjowki. Dostrzegasz swoją
    infantylność? Co na to twoje podręczniki do historii po łacinie?

    PD

  • 59. Data: 2023-05-12 00:54:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pewnie oszczędności :-) Musiałby radiowóz jechać i policjanci by czas
    > tracili. A tak, to sobie sam poleciał i wrócił - akurat nie wrócił.

    > Do 950 g i zasięg 55 km? Te małe do 2 kg, to mają baterię na góra 30
    > minut chyba. To daleko nie poleci
    55 min. >70km.

    Mój mały, dji mini 2 ma 31 min (w rzeczywistości bliżej 22-25) co
    teoretycznie daje mu zasięg ca 15-20km.

    Polska policja ma niby takie:
    https://enterprise.dji.com/matrice-300/specs

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2023-05-12 00:57:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie.
    > Teoretycznie skladka powinna byc taka, jak srednia szkodowosc plus
    > zysk ubezpieczyciela.
    > To sie nie oplaca.

    Ubezpieczyciele uśredniają zapewne nie tylko po danej lini produktów, a
    też patrzą na inne swoje produkty. Może się np. opłacać gdzieś nadpłacać
    jeśli wychodzi im, że klienci wybierają potem kolejny produkt.

    --
    Marcin