  • 61. Data: 2011-04-05 15:55:45
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:inecs4$9ub$1@news.task.gda.pl...

    > Ale to nie jest problem jaki zadałem.
    > Pesel nie zależy od nazwiska, gdyż przy zmaianie nazwska nie zmienia się.
    > Waldek

    W tym konkretnym wypadku pisząc o PESEL mieliśmy na myśli bazę danych
    PESEL, a nie numer. A tam już nazwisko jest :-)

  • 62. Data: 2011-04-05 16:06:29
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ten dalej swoje. Nawet nie widzę co tu zapisałeś, tylko jakieś kwadraty,
    > może to Ci uświadomi wreszcie problem.

    Tak, kompletnego braku umiejętności posługiwania się przez waszmość
    czytnikiem.

    Widok ->Kodowanie -> UTF-8.
    Widać?? Miodzio, nie? :)

    dK

  • 63. Data: 2011-04-05 16:30:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2011 16:01, Firankowy potwór pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:inf4bo$61p$2@news.onet.pl...
    > Co ma biedny urzędnik w Koziej Wólce do bycia programistą?

    A biedny/bogaty/średniej klasy urzędnik w Koziej/Krowiej/etc Wólce jest
    autorem systemu?

    > Skoro
    > szalejemy z unikodem, to zaraz się okażę, że nieszkodliwe w zasadzie
    > było pisanie nazwisk po hebrajsku, chińsku, japońsku, hindusku i
    > aramejsku!

    No jest taka opcja. Wcale niegłupia.

    > W domenach internetowych już to niestety się stało,

    Dla kogo niestety, dla tego niestety. Ja tam nie mam jakoś specjalnie
    rozwiniętej ksenofobii, zwłaszcza nie w zakresie nazewnictwa.

    > a na
    > razie mówimy o dokumentach narodowych jednego państwa.

    A nawet kilku państw.

    > I co z nim? Masz zagraniczny dokument urzędowy z takim zapisem?

    No nie mam, ale nie chodzi o ty, czy mam czy nie, ale o to, że nie widzę
    przeszkód, żeby mieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2011-04-05 16:55:31
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:infg3l$kme$1@news.onet.pl...

    > A biedny/bogaty/średniej klasy urzędnik w Koziej/Krowiej/etc Wólce
    > jest
    > autorem systemu?

    Może nawet być krezusem, ale będzie biędny jak przyjdzie do jego urzędu
    para islandzko-turecka, oboje z nazwiskami zawierającymi znaki z ich
    języków, a ten klepacz będzie musiał to wpisać do komputera, bo ktoś mu
    tak będzie kazał, mimo że do tej pory używał tylko znaków z polskiego
    alfabetu.

    > No jest taka opcja. Wcale niegłupia.

    > Dla kogo niestety, dla tego niestety. Ja tam nie mam jakoś specjalnie
    > rozwiniętej ksenofobii, zwłaszcza nie w zakresie nazewnictwa.

    Technicznie niby żaden problem, ale np gdybym chciał sobie tak po prostu
    z ciekawości wejść na chińską stronę, a ta nie miałaby odpowiednika
    adresowego w łacince, to leże. To najprostszy przykład, ale dajmy inny:
    urzędnik z innego kraju europejskiego musi wejść np na polską stronę,
    która ma adres tylko i wyłącznie np łódź.pl

    > A nawet kilku państw.

    > No nie mam, ale nie chodzi o ty, czy mam czy nie, ale o to, że nie
    > widzę
    > przeszkód, żeby mieć.

    Ja też nie widzę technicznych przeszkód, ale poza Polską i polskimi
    urzędami zagranicą nikt Ci takiego dokumentu nie wystawi, o tym tu
    rozmawiamy.

  • 65. Data: 2011-04-05 19:20:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2011 18:55, Firankowy potwór pisze:
> [...]
    > języków, a ten klepacz będzie musiał to wpisać do komputera, bo ktoś mu
    > tak będzie kazał, mimo że do tej pory używał tylko znaków z polskiego

    Straszne. Nigdy nie pisałem po turecku. Tu masz jedną turecką literę: Ç
    Powinna zadziałać... Zakładam, że autorzy Thunderbirda nie spieprzyli.

    > Technicznie niby żaden problem, ale np gdybym chciał sobie tak po prostu
    > z ciekawości wejść na chińską stronę, a ta nie miałaby odpowiednika
    > adresowego w łacince, to leże.

    To twój problem. Zresztą fikcyjny, bo jeśli nie rozumiesz chińskich
    domków, to i tak pewnie nie jesteś klientem strony z chińskimi domkami w
    nazwie.

    > urzędnik z innego kraju europejskiego musi wejść np na polską stronę,
    > która ma adres tylko i wyłącznie np łódź.pl

    No i? To sobie wejdzie.

    > Ja też nie widzę technicznych przeszkód, ale poza Polską i polskimi
    > urzędami zagranicą nikt Ci takiego dokumentu nie wystawi, o tym tu
    > rozmawiamy.

    Możliwe, jak pisałem, w niemieckich dokumentach usunęli mi polskie znaki
    i zastąpili łacińskimi. Aczkolwiek jest to nieco zakręcone. W moim
    nazwisku jeszcze ujdzie. Ale jak masz gościa co ma w dokumencie wpisane
    nie przymierzając Lawa albo Laska, to czy gość nazywa się Lawa czy może
    Ława? Laska czy może Łaska?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2011-04-05 20:09:03
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:infq13$1mi$1@news.onet.pl...

    > Straszne. Nigdy nie pisałem po turecku. Tu masz jedną turecką literę:
    > Powinna zadziałać... Zakładam, że autorzy Thunderbirda nie spieprzyli.

    No i co za szpan, skopiowałeś z tabeli znaków, czy wyczytałeś jaki jest
    skrót klawiaturowy? Urzędnik nie jest od tego i jego to nie interesuje,
    nie ma takiego znaku wpisze "c".

    > To twój problem. Zresztą fikcyjny, bo jeśli nie rozumiesz chińskich
    > domków, to i tak pewnie nie jesteś klientem strony z chińskimi domkami
    > nazwie.

    Nie jestem klientem, ale internet miał być ogólnoświatowy, a tu
    przeszkoda techniczna. Siedzisz np przed terminalem, z zablokowanymi
    wszelkimi usługami i zabronionymi zmianami w ustawieniach systemu, masz
    do dyspozycji tylko znaki łacińskie i musisz/chcesz wejść na taką
    stronę... klops.

    > No i? To sobie wejdzie.

    Tak? to patrz powyższy przykład, zakładamy że łódź.pl!=lodz.pl

> [...]
    > wpisane
    > nie przymierzając Lawa albo Laska, to czy gość nazywa się Lawa czy

    I co w tym dziwnego? To jego problem. Jak mu zależy na brzmieniu to
    niech sobie zmieni na fonetyczne Uaska. Każdy kraj ma swój alfabet i nie
    będzie go zmieniać dla innych.

  • 67. Data: 2011-04-05 20:19:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2011 22:09, Firankowy potwór pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w

    > No i co za szpan, skopiowałeś z tabeli znaków, czy wyczytałeś jaki jest
    > skrót klawiaturowy?

    No i? Da się? Da się!

    > Urzędnik nie jest od tego i jego to nie interesuje,
    > nie ma takiego znaku wpisze "c".

    No wpisze, ale mógłby nie wpisać, tylko wpisać właściwy znak.

    > Nie jestem klientem, ale internet miał być ogólnoświatowy, a tu
    > przeszkoda techniczna.

    No i dlatego zabierz tym, co chcą korzystać, to z czego ty i tak nie
    skorzystasz, ale skoro ty nie skorzystasz, to innym się nie należy.

    Dobrze, że nie jesteś babą, bo byś pisuaru do toalet damskich się
    domagał w imię równości.

> [...]
    > wszelkimi usługami i zabronionymi zmianami w ustawieniach systemu, masz
    > do dyspozycji tylko znaki łacińskie i musisz/chcesz wejść na taką

    No straszne. W ogóle literka e powinna być zakazana, bo siedzisz sobie
    przed komputerem z uszkodzoną literką e i klops.

    > Tak? to patrz powyższy przykład, zakładamy że łódź.pl!=lodz.pl

    Facet, a jak ta strona będzie miała taką stronę, która nie działa w
    tekstowej przeglądarce i gość będzie siedział przed tekstowym
    terminalem? Możesz tak mnożyć i dzielić problemy.

    > I co w tym dziwnego? To jego problem. Jak mu zależy na brzmieniu to
    > niech sobie zmieni na fonetyczne Uaska.

    Nie chodzi o brzmienie, a o identyfikację.

    > Każdy kraj ma swój alfabet i nie
    > będzie go zmieniać dla innych.

    Nie dla innych, a dla siebie. W dobie globalizacji nie widzę problemu.
    Ostatnio pisałem mejla do hamerykonów i dostałem swoje dane zacytowane w
    odpowiedzi i co? Poprawnie... Unikod prawie wszystko łyka (tak, wiem, są
    jakieś problemy z bardzo egzotycznymi językami, ale to niech oni się
    martwią a nie cały świat)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 68. Data: 2011-04-06 07:40:20
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > urzędnik z innego kraju europejskiego musi wejść np na polską stronę,
    > która ma adres tylko i wyłącznie np łódź.pl

    No i z tym akurat nie ma żadnego problemu :-) Z dokumentami już jakiś jest
    bo oprócz oprogramowania, które musi jakoś te litery kodować trzeba umieć
    użyć klawiatury. Zupełnie nie wyobrażam sobie by przeciętny urzędnik
    potrafił wklepać chińskie znaki. Nawet gdyby je skanował z kartki nie
    potrafiłby pewnie zauważyć różnic między tym a innym. To po prostu musi być
    zapisane elektronicznie by dawało się używać. Polskie litery z ogonkami też
    zresztą taki problem mogą stanowić, bo ogonek może być w lewo lub w prawo co
    nie jest tym samym znakiem w komputerze.

  • 69. Data: 2011-04-06 07:44:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > usługami i zabronionymi zmianami w ustawieniach systemu, masz do
    > dyspozycji tylko znaki łacińskie i musisz/chcesz wejść na taką stronę...

    Można wpisać tak, jak w dns :-) Oczywiście to niepraktyczne jest.

  • 70. Data: 2011-04-06 07:52:45
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl>

    > Tak, kompletnego braku umiejętności posługiwania się przez waszmość
    > czytnikiem.
    >
    > Widok ->Kodowanie -> UTF-8.
    > Widać?? Miodzio, nie? :)

    To nie jest kwestia umiejętności tylko lansowanego w Polsce kodowania
    ISO-8859-2.