  • 51. Data: 2011-04-05 12:45:32
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:900go4F9g6U1@mid.uni-berlin.de...

    > Znajomej z Ukrainy, o imieniu Julia (????), w niemieckich dokumentach
    > pisza Yulia - mimo ze w jezyku niemieckim wystepuje imie "Julia".

    No bo taka jest transliteracja w ukraińskim paszporcie. Dopóki nie ma
    obywatelstwa, to dokumentem podstawowym jest jej paszport. INne dokumenty
    muszą być zgodne z takim zapisem.

    dK

  • 52. Data: 2011-04-05 12:56:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 05.04.2011 14:43, Firankowy potwór wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:900go4F9g6U1@mid.uni-berlin.de...

    > Widocznie tak ma stransliterowane nazwisko w paszporcie ukraińskim
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Yulia
    > Jest tam wymieniona i Yulia Tymoshenko, znana w Polsce jako Julia
    > Tymoszenko

    Ale to strona angielska.

    W niemieckim, podobnie jak u nas, jest Julia
    (http://de.wikipedia.org/wiki/Julia), a Julia Tymoszenko to Julija
    Tymoschenko - http://de.wikipedia.org/wiki/Julija_Tymoschenko

    Z drugiej strony, nie wiem, czy wolalbym zostac urzedowo Thomasem ;)

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 53. Data: 2011-04-05 13:10:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2011 14:20, Firankowy potwór pisze:

    > I każdy musi wiedzieć jak to zakodować, wpisać czy zapisać, chociaż go
    > tego nie uczono?

    No jak chce być programistą, to chyba powinien takie podstawy mieć.

    > Mam się zastanawiać jak zapisać dany znak, chociaż go pierwszy raz w
    > życiu widzę?
    > To pokaż mi jakiś przykład.

    Np. Śmiejek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 54. Data: 2011-04-05 13:10:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.04.2011 14:07, mvoicem pisze:
    > Nie zdziwiłbym się, jakby w Stanach w środku łańcuszka tych nowoczesnych
    > unikodowych systemów tkwiła jakaś maszyna która ma tyle lat co ty albo
    > więcej.

    Jeśli w środku, to tylko kwestia odpowiednich protokołów. W poczcie też
    przez lata było QP.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2011-04-05 13:30:05
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Firankowy potwór <p...@f...org> napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C4%B0lham_%C6%8Fliyev
    Kula w płot - niby jaka litera alfabetu łacińskiego została poddana modyfikacji
    graficznej. To jest litera spoza alfabetu łacińskiego.

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Nguy%E1%BB%85n_T%E1%BA%
    A5n_D%C5%A9ng
    Tu chyba także kula w płot, ale bez znajomości języku trudno określić.

    GK

  • 56. Data: 2011-04-05 13:59:07
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:900hrmFhteU1@mid.uni-berlin.de...

    > Ale to strona angielska.
    >
    > W niemieckim, podobnie jak u nas, jest Julia
    > (http://de.wikipedia.org/wiki/Julia), a Julia Tymoszenko to Julija
    > Tymoschenko - http://de.wikipedia.org/wiki/Julija_Tymoschenko

    Ja tam widzę Julija, a nie Julia...
    Więc każdy kraj przerabia po swojemu

  • 57. Data: 2011-04-05 14:01:47
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:inf4bo$61p$2@news.onet.pl...

    > No jak chce być programistą, to chyba powinien takie podstawy mieć.

    Co ma biedny urzędnik w Koziej Wólce do bycia programistą? Skoro
    szalejemy z unikodem, to zaraz się okażę, że nieszkodliwe w zasadzie
    było pisanie nazwisk po hebrajsku, chińsku, japońsku, hindusku i
    aramejsku! W domenach internetowych już to niestety się stało, a na
    razie mówimy o dokumentach narodowych jednego państwa.

    > Np. Śmiejek.

    I co z nim? Masz zagraniczny dokument urzędowy z takim zapisem?

  • 58. Data: 2011-04-05 14:07:16
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik " GK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    A5n_D%C5%A9ng
    > Tu chyba także kula w płot, ale bez znajomości języku trudno określić.

    Co Ty nie powiesz? To jakich alfabetów używa się do zapisu języka
    azerskiego i wietnamskiego?
    W Azerbejdżanie ta "kłódka", jak i litery z ozdobą choinkową w Wietnamie
    są dostępne pewnie na każdej maszynie do pisania i klawiaturze
    większości tamtejszych komputerów, więc czemu zabroniłbyś im
    posługiwania się tym w Polsce, idąc tym tokiem rozumowania?
    Chyba każda litera z ogonkiem i kreskiem jest tak naprawdę spoza
    alfabetu łacińskiego, gdyż w łacinie nie występuje i została później
    dodana w obcych językach.

  • 59. Data: 2011-04-05 14:42:51
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Kula w płot - niby jaka litera alfabetu łacińskiego została poddana
    > modyfikacji
    > graficznej. To jest litera spoza alfabetu łacińskiego.

    Azerski przeszedł na łacinkę w 1992 ale zostawił sobie w spadku po
    miejscowej cyrylicy to niby odwrócone e.
    W transliteracji ISO9 jest to A
    Powinno więc być z obecnego zapisu azerskiego Ilham Heydar Aliyev
    To nad a to dwie kreski a nie kropki. I taki zapis należałoby stosować w
    Polsce.
    Usuwanie tych kresek jest równie zasadne jak usuwanie wprost kropek z
    niemieckich umlautów.
    Polska wikipedia podaje bezpośrednio z azerskiego Ilham Heyd?r ?liyev.

    Z tym obecnym prezydentem Azerbejdżanu ale też i jego ojcem sprawa jest
    jednak bardziej skomplikowana.
    Transliteracja z azerskiego pisanego onegdaj cyrylicą była Ilham Hejdar
    Alijew. Zgodnie z obowiazującą do 1992 r oficjalną transliteracja na polski
    zapis.

    Ale cóż to wobec portu lotniczego im. Lecha WALESY w Gdańsku :))

    dK

  • 60. Data: 2011-04-05 15:09:55
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niemieckich umlautów.
    > Polska wikipedia podaje bezpośrednio z azerskiego Ilham Heyd?r

    A ten dalej swoje. Nawet nie widzę co tu zapisałeś, tylko jakieś
    kwadraty, może to Ci uświadomi wreszcie problem.
    W Azerbejdżanie mogą sobie nawet za przeproszeniem mieć penisa w
    literce, ale w Polsce nikt tego tak nie zapisze i basta.
    Natomiast sami Azerowie będą już wiedzieli jak to przeczytać i po
    swojemu będą pisać.

> [...]
    > transliteracja na polski zapis.
    >
    > Ale cóż to wobec portu lotniczego im. Lecha WALESY w Gdańsku :))

    No świetnie, piszmy umlauty, amlauty, srałty ale Lech Walesa Airport
    Gdansk.