  • 31. Data: 2011-04-04 19:03:42
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach (UTF-8)
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org> napisał w wiadomości
    news:incu9n$7gm$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mistrz cytowania zabłysnął. To podaj te zamienniki dla ąęćółżź
    > niezmiernie jestem ciekaw, chętnie dowiem się czegoś nowego.

    Masz rosyjską... mistrzu... i dowiedz się czegoś ciekawego

    ą = ??
    ć = ??
    ę = ??
    ł =?
    ń =??
    ó = ?
    ś = ??
    ż = ?
    ź = ??

    dK

  • 32. Data: 2011-04-04 20:56:48
    Temat: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Darek <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " GK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Tu chyba nie muszę pisać idealnie - jak czujesz się obrażony to przepraszam
    Wypadałoby chociaż pisać tak, by nie deprecjonować innych (i jeszcze to
    "spolszczyli ich nazwiska, i teraz wracają do swoich orginalnych"). Nigdy nie
    czułem się Niemcem, ale "polaką" nie chciałbym być, wolałbym być Polakiem.:)

    > (...)
    > Moje przygotowanie do wystawienia tego dokumentu polagało tylko i wyłącznie
    > na wysłanie napisanego nazwiska właśnie z ü - nie ja będę go tworzył.
    No i okazało się, że nie będzie łatwo - może uda się coś ustalić, gdy podasz,
    jaki to ma być dokument urzędowy.

    Z praktyki własnej rodziny i dwojga znajomych - przez ostatnie dziesięć lat
    żadne z nas nie miało problemu z uzyskiwaniem dokumentów urzędowych w
    oryginalnym (niezmiennym od nieco ponad setki lat) zapisie. Nie licząc
    okazjonalnych problemów z prownicjonalną szkołą podstawową, ale to miało
    podobno inne podłoże.

    GK

  • 33. Data: 2011-04-04 21:04:29
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    > To nie problem polityczny, a techniczny. nie ma niepolskich czcionek
    > pozwalających na drukowanie dokumentów oraz przede wszystkim systemy
    > informatyczne ich ne obsługują - przykłądowo PESEL.
    PESEL może wewnętrznie kodować sobie wspmniany znak jako "u:", "ü" albo " %$u$::
    $ ". Póki wydruki są generowane poprawnie, nie ma problemu dla obywatela.

    GK

  • 34. Data: 2011-04-04 21:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > PESEL może wewnętrznie kodować sobie wspmniany znak jako "u:", "ü" albo "
    > %$u$::
    > $ ". Póki wydruki są generowane poprawnie, nie ma problemu dla obywatela.

    Nie są. Właśnie tym problem, że nie ma tam wszystkich możliwych liter.

  • 35. Data: 2011-04-05 06:27:16
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]
    > oryginalnym (niezmiennym od nieco ponad setki lat) zapisie. Nie licząc
    > okazjonalnych problemów z prownicjonalną szkołą podstawową, ale to miało
    Jak dobrze to zrozumiałem masz nazwisko w którym nie występują polskie znaki
    i dostajesz dokumenty z tymi znakami.
    A tylko to mnie interesuje.
    DArek

  • 36. Data: 2011-04-05 06:29:24
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    > Nie są. Właśnie tym problem, że nie ma tam wszystkich możliwych liter.
    Ale to nie jest problem jaki zadałem.
    Pesel nie zależy od nazwiska, gdyż przy zmaianie nazwska nie zmienia się.
    Waldek

  • 37. Data: 2011-04-05 06:32:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 08:27:16 +0200, Darek napisał(a):

    > Jak dobrze to zrozumia?em masz nazwisko w którym nie wystepuj? polskie
    > znaki i dostajesz dokumenty z tymi znakami. A tylko to mnie interesuje.

    Jednak chyba "język polska - trudna język". Chciałeś zapewne napisać:
    '.... w którym występują niepolskie znaki ....."

  • 38. Data: 2011-04-05 11:25:54
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

> [...]
    > wiadomości news:incu9n$7gm$1@usenet.news.interia.pl...

    > Masz rosyjską... mistrzu... i dowiedz się czegoś ciekawego

    Czy Ty zażywasz jakieś substancje odurzające przed pisaniem na grupę?
    Przeczytaj jeszcze raz cały wątek, czy do Ciebie w ogóle dociera o czym
    tu mówimy?
    Cały czas nie wychodzimy poza alfabet łaciński, halo tu ziemia!!
    A zamienniki dla polskich kresek i robaczków to stosują najwyżej
    dyslektycy i dysortografowie na zasadzie:
    ą-on/om
    ć-ci
    ę-en/em
    ł-uy
    ó-u
    ś-si
    ż-rz
    ź-zi

  • 39. Data: 2011-04-05 11:30:48
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    > Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org> napisał w
    > wiadomości news:incunr$87k$1@usenet.news.interia.pl...

    > Bzdury piszesz.

    Jasne, bo wiadomo że w Polsce wchodzi się w odbyt wszystkim
    cudzoziemcom, by mieli tu lepiej niż rodacy, tym zyskuje się "poważanie"
    w świecie. Już widzę jak np. Łukasz Ćwikłowski ma takie nazwisko w
    paszporcie amerykańskim/niemieckim/francuskim czy jakimś innym...

  • 40. Data: 2011-04-05 11:33:11
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org> napisał w
    > wiadomości news:incunr$87k$1@usenet.news.interia.pl...

    > Bzdury piszesz.

    W ogóle tam zajrzałeś osiołku i masz jakieś argumenty, poza
    nietrafionymi komentarzami "bzdury piszesz"?
    Żeby było śmieszniej to tylko w polskiej wiki bawią się w jakąś kłódkę w
    nazwisku tego pana, w angielskim artykule dają sobie z tym spokój i jest
    Aliyev