  • 11. Data: 2012-07-17 10:56:17
    Temat: Re: List polecony odmowa przyjęcia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-17 08:58, maruda pisze:

    > Bo Poczta go zbałamuciła.
    > Już parę razy, gdy zżymałem się pod okienkiem, bo panienka nie mogła
    > znaleźć listu, albo twierdziłem, że na 100% byłem w domu, a listonosz
    > nie dzwonił - to panienka z okienka proponowała podpisanie ww. Mają taki
    > prikaz.
    >
    > Tylko, że wtedy PP, logicznie rzecz biorąc, powinna zwracać nadawcy
    > koszt "polecenia". ;)

    Ja raz byłem zbałamucony, bardzo szybko okazało się, że nie dostałem
    pewnej drobnej rzeczy z allegro (a po reklamacji otrzymałem oczywiście
    odpowiedź, że list był wrzucony do skrzynki), zatem zrezygnowałem z
    usługi tak szybko, jak się zapisałem.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-07-17 11:42:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

> [...]

    > klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    > kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    Listy z sadu i innych tego typu organow raczej nie są objęte tą usługą -
    trzeba podpisać "zwrotkę" - a skrzynka zwrotki nie podpisze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2012-07-17 14:08:50
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Teoretycznie opcja jest taka, że wyjmuje ze skrzynki swojej, skreśla swój
    > adres, pisze: "zwrot do nadawcy" i wrzuca do skrzynki.
    > Poczta wyjęte ze skrzynki listy z naklejoną "R" ma obowiązek traktować jak
    > polecone i teoretycznie zwróci do nadawcy jako polecony.

    Pomijając absurd Twoich założeń, to od kiedy poczta ma możliwość wyjęcia
    czegokolwiek ze skrzynki pocztowej?

    N.

  • 14. Data: 2012-07-17 14:16:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-17 14:08, Nixe pisze:

    > Pomijając absurd Twoich założeń, to od kiedy poczta ma możliwość wyjęcia
    > czegokolwiek ze skrzynki pocztowej?

    U mnie we wsi jeżdżą tacy tajniacy z poczty i wyjmują wrzucone przez
    ludzi listy :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-07-17 14:53:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2012 14:16, Liwiusz pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tej samej (swojej) czy może jakiejś innej np. nadawczej, hmm? ;)

    > U mnie we wsi jeżdżą tacy tajniacy z poczty i wyjmują wrzucone przez
    > ludzi listy :)

    Przypuszczam, że nie dogadaliście się, o którą skrzynkę chodzi ;)
    (patrz wyżej)

  • 16. Data: 2012-07-17 15:27:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/16/2012 10:58 PM, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > klient zaproponował wycofywanie zgody i znowu zawieranie, ale nigdy nie wie
    > kiedy przyjdzie ten niechciany list polecony.

    a co to zmienia?

  • 17. Data: 2012-07-17 15:28:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-17 14:53, Andrzej Lawa pisze:

    > Przypuszczam, że nie dogadaliście się, o którą skrzynkę chodzi ;)
    > (patrz wyżej)

    Widać z kontekstu o jaką skrzynkę chodzi, ale kiepskie baletnicy... ;)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-07-17 15:49:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.07.2012 15:28, Liwiusz pisze:

    > Widać z kontekstu o jaką skrzynkę chodzi, ale kiepskie baletnicy... ;)

    Nixe już napisał - są/były różne skrzynki i różne zwyczaje.

  • 19. Data: 2012-07-17 15:49:27
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Widać z kontekstu o jaką skrzynkę chodzi.

    Ja raczej widzę dwuznaczność ;-)
    Kiedyś faktycznie były oddzielne przegródki w skrzynkach pocztowych (tych na
    klatce schodowej ;-), gdzie wrzucało się zwroty i pomyłki i stamtąd
    listonosze je zabierali, bo mieli dostęp do skrzynek "od tyłu". Ale ten
    system upadł już lata temu. Sądziłam więc, że komuś się coś pomerdało.
    Jeśli jednak chodzi o ponowny wrzut listu poleconego do skrzynki pocztowej
    (tej czerwonej, na ulicy ;-) to też nie bardzo rozumiem, jak miałoby to
    działać i jakim cudem poczta ma obowiązek zwrócenia takiego listu do
    nadawcy.

    N.

  • 20. Data: 2012-07-17 17:27:07
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pewnej drobnej rzeczy z allegro (a po reklamacji otrzymałem oczywiście
    > odpowiedź, że list był wrzucony do skrzynki), zatem zrezygnowałem z usługi

    Ja nie podpisałem tego chociażby dlatego, że sam sobie wybieram terminy
    dostarczenia mi LP. Mogę sobie np. odebrać w sobotę rano i jak jest jakiś
    problem to sobie go na spokojnie przez weekend wstępnie rozpykać niż potem
    na hura szukać adwokata ;)

    --
    pozdrawiam, wromek