  • 11. Data: 2003-12-01 23:27:38
    Temat: Re: Linux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    batot wrote:

    > To czemu ludzie ślą mi jakąś fame że na linuxa trzeba mieć jakies faktury
    > zakupu ?????

    Bo w polsce jest "prawo" i "prawo urzedasa".
    Niestety "prawo urzedasa" czesto mowi ze to Ty masz udowadniac ze nie jestes
    wielbladem, Murzynem i zlodziejem na dodatek.
    Mozesz sie szarpac po sadach i do samego NSA odwolywac, _udowadniac_
    poniesione straty itp itd.
    Przyjdzie kontrola, zabiora dyski i beda klopoty. A ze "prawo" mowi cos
    innego, to potem bedzie na rozprawie czas o tym pogadac -
    najprawdopodobniej dopiero tam Cie zrozumieja.

    Ja mam pytanie dotyczace programow mojego autorstwa. Jak sam sobie napisze
    program, to co? Mam go sam sobie sprzedac?

    I drugie pytanie - moja uczelnia ma jakis tam pakiet Microsoftu "academic
    alliance" i na jego podstawie moze udostepniac oprogramowanie dla
    studentow. Jest tam wszystko - windowsy, serwery (z tego co pamietam to
    nawet MS Flight Simulator chyba byl, ale tego pewien nie jestem) itp itd.
    Kazdy student moze podrzucic do odpowiedniego pracownika uczelni CD-Rki i
    dostac co tylko chce (poza MS Office konkretnie) i korzystac w domu.

    I niby jak ja biedny zuczek mam teraz sie tlumaczyc przed BSE wpadajacym do
    domu? ;)

  • 12. Data: 2003-12-01 23:34:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    latet wrote:

    > A jak nie mam drukarki i nie moge wydrukowac?
    > Albo każą mi pokazać przysięgłe tlumaczenie, bo
    > oryginal jest po ang.?

    heheh.... albo powiedza ze taki wydruk to sobie kazdy moze zrobic ;) Gdzie
    tu hologram? Gdzie CD ze srebrnym spodem? Gdzie faktura?
    Nie dosc ze tu nielegalne oprogramowanie to jeszcze oszukac urzednika
    panstwowego probojecie obywatelu.

    ot "prawo urzedasa"... z laciny "biurokracja" ;)

  • 13. Data: 2003-12-02 08:12:06
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

> [...]
    > tu hologram? Gdzie CD ze srebrnym spodem? Gdzie faktura?
    > Nie dosc ze tu nielegalne oprogramowanie to jeszcze oszukac urzednika

    Kolega widze nie wie o czym pisze hologram odnosi się do płyt FONOGRAFICZNYCH a nie
    do
    oprogramowania.
    Teoretycznie faktura powina być jesli mowa o sofcie dla firmy odpłatnym ale nie
    DARMOWYM
    !!!
    US powiedział że od darmowego softu nie chce faktury wiec cos kolega pokrecił.

  • 14. Data: 2003-12-02 08:55:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    batot wrote:

> [...]
    > ale nie DARMOWYM !!!
    > US powiedział że od darmowego softu nie chce faktury wiec cos kolega

    Ehhh :) Wyluzuj... jaja sobie robilem co zaznaczylem dwukrotnie powszechnie
    uznanym emotkiem ';)'.

  • 15. Data: 2003-12-02 09:52:14
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > Ehhh :) Wyluzuj... jaja sobie robilem co zaznaczylem dwukrotnie powszechnie
    > uznanym emotkiem ';)'.

    W takim razie zwracam honor nie domysliłem sie jak to interpretować.

  • 16. Data: 2003-12-04 01:14:33
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003 02:09:32 +0100, batot wrote:

    A jeżeli jakiś niekompetentny policjant zażąda od Ciebie zgody na
    poruszanie się po mieście bez towarzystwa rodziców, to co zrobisz?
    Będziesz ich wszędzie ze sobą ciągać?
    Nie możesz mieć faktury na darmowy
    program, podobnie jak nie możesz mieć zezwolenia na coś, na co nie wydają
    zezwoleń.
    Pozdrawiam,
    MArta