  • 41. Data: 2024-05-31 21:35:10
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-31 o 20:01, Shrek pisze:

    > Coś w tym stylu.

    Kredytobiorcy mogą Ci przyklasnąć, reszta niekoniecznie.
    I +1,5 mld słabo wygląda.

    > Ręka do góry - kto myślał że tusk po prostu rozwiąże
    > telewizję? ;)

    To by było zbyt chamskie/nieracjonalne, a poza tym podcinanie samego
    siebie, przeca nikt rozsądny nie likwiduje posadek dla swojaków.
    Zawsze jedna miejscówka więcej do possania.

    Tusku permanentny kłamca:)
    https://x.com/josearcadio88/status/17951350215875953
    76

    Z ciekawych niepokojów.
    RU łożą 8% pkb na zbrojenia, niedługo maja dobić do 8,7%.
    Zakładają że nie będzie potrzeby płacenia 12%, ale w razie czego
    tyle sypną.

  • 42. Data: 2024-05-31 21:42:27
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ja jestem pewien, że on już wie kto kupi.
    A jak wpłynąć na niską cenę?

    -----

  • 43. Data: 2024-05-31 21:55:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 21:35, alojzy nieborak pisze:

> [...]

    Małe włochate?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2024-06-01 01:31:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to masz farta że nie zagłosowałeś bo jednak by człowieka gryzło;) Ja
    > prywatnie mam taką teorię, że po 40 latach każdy system staje się
    > parodią samego siebie - czy to komunizm, czy to kapitalizm czy unia
    > europejska:P

    No ale zobacz na partie liberalne zachodu - aż tak dna nie sięgają.
    Widać dojrzałość polityczną. To co się od paru lat dzieje to dojśćie do
    głosu populistów. Niekoniecznie oznacza to, że stare partie zeszły na
    psy i też robią za takich prymitywnych populistów jak "nasz" pis.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2024-06-01 01:33:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > IMHO jako polityk nie ma wyjścia - kto nie jest populisą ten tonie:(
    > Poniekąd ludzie sami tak zdecydowali...

    I co, będziesz głosował na pis, pis-2, pis-3, jeśli już się reszta tak
    zdegeneruje?

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2024-06-01 08:03:07
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Nie. Tzn. oczywiście wiem co to jest polityka, i zdaje się wczesniej
    > nawet pisałem, że sam fakt bycia politykiem wskazuje na pewne
    > uwarunkowania, dość bliskie różnym patologiom, ale rzecz sprowadza się
    > do jakieś podstawowej klasy czy etyki poruszania się po tej całej
    > polityce. Pewnej społecznej dojrzałości.

    Tak mniej więcej czuję co tu masz na myśli. Wtedy, gdy PO było wybierane
    na tą 1 kandencję w której rządzili sam na nich głosowałem. I powód był
    mniej więcej właśnie taki. Postrzegałem ich jako gości, którzy są nieco
    ponad tym "jak tu zajebać trochę kasy". Z perspektywy czasu to była gra
    pozorów. Późniejsza kadnecja również.

    > W poprzedniej kadencji, głownym grzechem PO było MZ oderwanie od
    > rzeczywistości. Faktycznie zaniedbanie istotnej części społeczeństwa
    > z tym ich bezkrytycznym hura-liberalimem. To już prędzej za czasów
    > Lewandowskiego, Bieleckiego, Olechowskiego, coś tam śmierdziało. Ale też
    > po 8miu latach totalnej bastardyzacji polityki, prawa i wielu standardów
    > społecznych, można się na tamte "grzeszki" jedynie usmiechac z
    > politowanie, podobnie jak na "aferę" z zegarkiem Nowaka.

    Tak na marginesie. W polityce normy się luzują, w życiu zwykłych ludzi
    zaostrzają. Coś co jakiś czas temu było grzechem śmiertelnym w polityce,
    dziś jest czymś normalnym, dla zwykłych ludzi działa to odwrotnie. Te
    przejścia normalność->grzech, z reguły są ok bo wynikają z jakiejś tam
    ewolucji społeczeństwa. Przykładowo kiedyś w pociągach jarało się faje,
    ewentualnie były przedziały dla niepalących i nikt nie widział w tym nic
    niestosownego. Dziś się trzeba chować po kiblach ;) Nie ze względu na
    zakazy prawne ale na ostracyzm.

    > Różnica zawsze była w klasie. Nachalna, prymitywna propaganda, rzucane
    > prosto w twarz bezczelne kłamstwa (aka nie moja reka), chamski nepotyzm
    > i równie chamskie partyjniactwo, to jak dotąd nie była domena PO i ich
    > klonów. W PO nie było misiewiczów, oszałamiających karier wójtów pcimia
    > i dziadków z wermahtu kurskiego. To nie był wcześniej ich styl.

    No i właśnie tu śmiem twierdzić, że tak nie do końca. Owszem, starali
    się zachowywać pozory, że tak jest. A przychylność 99,9% mediów to
    gwarantowała. Aby wyjść poza tą bańkę medialną, trzeba było chcieć się
    czegoś dowiedzieć, poszukać. Nie wystarczyło poczekać aż wieści dotrą.
    Zostało to obnażone przy okazji awantury o ACTA. W kraju odbywały się
    wielotysięczne demonstracje o których media milczały. Gdy stało się
    jasne, że nie da się tego przemilczeć, ruszył medialny przekaz
    kontrolowany w którym (piszę z pmięci, więc mogę pokrecić) Donaldinio
    "zmienił zdanie". Czyli chciałem was wyruchać, postawiliście się, zatem
    was nie wyrucham, ale nie dlatego bo się postawiliście a dlatego, że
    zmieniłem zdanie ;) To tak o bezczelnych kłamstwach rzucanych prosto w
    twarz. Co do nepotyzmu i partyjniactwa, to rozumiem, że nie twierdzisz,
    że ich nie było tylko twierdzisz, że nie były chamskie. Tylko to
    argument z serii "kradną ale się dzielą" ;) Ale pomijając to - twierdzę,
    że były równie chamskie, z tą różnicą, że żeby się o tym dowiedzieć
    musiałeś sam poszukać - w mediach o tym nie miałeś szansy usłyszeć.
    Teraz weźmy dziadków z wermachtu Kurskiego. Nie było? Było. Czego Donald
    (Putin) nie mógł powiedzieć, to powiedział Palikot (Miedwiediew).

    [...]

    PD

  • 47. Data: 2024-06-01 08:54:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale zobacz na partie liberalne zachodu - aż tak dna nie sięgają.
    > Widać dojrzałość polityczną.

    Nie wiem - nie śledzę aż tak, żeby schodzić do poziomu partii. Chodzi mi
    o całe idee. Przez 40 lat osiągają co było do osiągnięcia a potem
    głupieją. Zobacz na unii, która powstawała jako kapitalistyczna
    eurpoejska wspólnota węgla i stali a skończyła jako "nowoczesny"
    antyprzemysłowy komunizm. Sami lewicowcy, którzy zaczynali od walki o
    prawa pracowników a skończyli na walkę o dyskryminację białych
    heteroseksualnych mężczyzn:P Jeśli chodzi o partię to u nas centrowa
    kiedyś platforma (a w zasadzie jej "przodkowie") jest obecnie na
    poziomie dość radykalnej lewicy z przełomu wieków. "prawicwy" pis jest
    również gospodarczo na poziomie radykalne lewicy. Jedynie nacjonaliści
    nie ewoluują i jak tak dalej pójdzie to objawi się jakoiś nowy talent
    malarski.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2024-06-01 08:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I co, będziesz głosował na pis, pis-2, pis-3, jeśli już się reszta tak
    > zdegeneruje?

    A co możesz zrobić? Jak namawia master zagłosować na komfę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-06-01 09:08:14
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 08:55, Shrek pisze:

    > A co możesz zrobić? Jak namawia master zagłosować na komfę?

    Historia uczy, że gdy dochodzi się do momentu
    w którym już nic nie można zrobić, przychodzą hunowie albo inny Lenin i
    najpierw robią reset, a później jest znowu x lat na doprowadzenie do
    sytuacji w której nic nie można zrobić ;)

    PD

  • 50. Data: 2024-06-01 09:18:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2024 o 09:08, PD pisze:

> [...]
    > najpierw robią reset, a później jest znowu x lat na doprowadzenie do
    > sytuacji w której nic nie można zrobić ;)

    Tego się obawiam... Ale powiedzmy sobie szczerze, że akurat wybory w
    naszym grajdołku tego nie zmienią. Na szybko widzę kilka możliwości ale
    wszystkie to geopolityka lub oprymistycznie polityka unii (na którą
    realnie nie mamy wpływu).

    - III wojna (nie nie z powodu Ukrainy - jak usa się weźmie na poważniej
    z chinami to przestanie pelnić rolę żandarma),
    - "pokojowe" przejęcie unii przez migrantów - po prostu nas za jedno
    pokolenie przegłosują w demokratycznych wyborach,
    - nowy malarz,
    - unia upada gospodarczo na pysk w wyniku zielonego ładu - część wezmie
    sobie rosja.
    - zielony ład dojrzewa i staje się klasyczny czerwony.
    - itp.

    W praktyce nic nie zależy od naszych wyborów - zresztą jakby zależało t
    wybory byłyby nielegalne:P Zresztą ja bym chciał klasyczną partię
    centrową a na całym świecie wszyscy się polaryzują i nie ma już miejsca
    dla człowieczka co nie chce iść po bandzie - ten będzie zawsze lewakim
    dla prawaków i prawakiem dla lewaków. I partie się do tego dostosowują:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!