  • 411. Data: 2024-06-14 17:33:23
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 16:52:34 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Jak patrzyłem ostatnio inflacja 38% za 2020/21/22/23
    > Tak że pisiorstwu już dziękujemy.

    Był Covid, i wymagał nadzwyczajnych rozwiązań.
    Tylko chyba sie nauczyli deficyt i tak się rozpędzili, że stracili
    rachubę.

    Poza tym kto dziękuje, ten dziękuje - jednym się nie opłaca, a innym
    opłaca :-)

    > Do 26 r życia mają niższe podatecki.

    Jak mają własną działalność, to też ?

    > Jak drogie? One były tanie, tylko ze względu na spekulantów i wejście PL
    > do UE stały się drogie. A tak? 20 lat temu 20 pensji i miałeś
    > mieszkanie. Zaś na wioskach wystarczyło 15 pensji.

    No to weź urlop i sobie zbuduj mieszkanie w 20 miesięcy :-)
    W zasadzie się da, tylko te materiały takie drogie :-)

    Tak czy inaczej - mieszkania swoje kosztują, pracownicy nie chcą zap*
    na budowie za głodową pensję, a jakis program pomocy wymaga kapitału.
    A rząd pieniędzy nie ma :-)

    > Oczywiście teraz młodziaki muszą otro dymać na 'ż"/UE np. koszta wzrosły
    > bo doszedł vat na mat. budowlane:)
    > I zamiast 20 pensji zrobiło się 20 lat. Odbudowujem społeczność "ż" w PL
    > i rozumicie ktoś musi dymać.

    W zasadzie od bardzo dawna masz te kredyty mieszkaniowe na 20-30 lat,
    no ale też rata to nie cała pensja.

    Twoje 20 miesięcy było raczej nierealne ... albo pogratulować zarobków
    :-)

    Zaraz - gdzies są oficjalne dane o średniej cenie m2, mozna zestawić
    ze średnią pensją. To jakie to mieszkanie - 60, 80, 40m kw czy 20? :-)

    J,

  • 412. Data: 2024-06-14 17:59:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2024 o 17:33, J.F pisze:

    > Był Covid, i wymagał nadzwyczajnych rozwiązań.

    Nie wymagał. Praktycznie wszystkie ograniczenia były adresowane do osób
    spoza grup ryzyka, czyli błędnie. Praktycznie wszyscy pracujący i
    znakomita większość korzystająca z usług nie była w grupie ryzyka.
    Szpitale zapychali emeryci a nie pracujący. Czysto z naukowego punktu
    widzenia należało zamykać kościoły w których gromadzili się seniorzy a
    nie siłownie i fitnesy, gdzie generalnie ludzie są zdrowsi niż ich
    równieśnicy siedzący w domu albo przedszkola i szkoły, gdzie ofiar w
    wieku szkolnym był promil a i to zmarli na choroby współistniejące -
    trochę jak w dowcipie że co prawda pierdolnął go autobus ale test miał
    dodatni. Wynikiem zamykania szkół i przedszkoli było że dzieci...
    lądowały u dziadków z grupy ryzyka. Koniec końców i tak wszyscy
    przechorowali - celem lokdałnu nie było ograniczenie liczby chorych w
    dłuższej perspektywie a zmniejszenie górki żeby służby zdrowia nie
    zapchać - u nas ją po prostu... zamknięto a jej możliwości ograniczono
    defraudując środki i uziemiając personel w niewykorzystanych szpitalach
    tymczasowych.

    Skuteczności lokdałnu (w sensie ofiar) nie potwierdzono statystycznie
    porónując kraje z różnym natężeniem lokdałnów więc finalnie nawet jeśli
    miał jakiś wpływ to nieistotny na tle innych uwarunkowań. Natomiast miał
    ogromne negatywne skutki ekonomiczne, społeczne i edukacyjne, z którymi
    będziemy się jeszcze dlugo zmagać i które sprytnie będą tlumaczone
    long-kowidem:P

    Ok - niech będzie że coś trzeba było robić nikt nie widział co, to
    robili na zasadzie króla juliana "a teraz szybko zanim się zorientują że
    to bez sensu". Ale minęło, należy podsumować - w zależności od filozofi
    jaką kto wyznaje albo żeby winnych powiesić ablo żeby wiedzieć co robić
    następnym razem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 413. Data: 2024-06-14 20:18:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.06.2024 o 16:52, alojzy nieborak pisze:

    > Jak drogie? One były tanie, tylko ze względu na spekulantów i wejście PL
    > do UE stały się drogie. A tak? 20 lat temu 20 pensji i miałeś
    > mieszkanie.

    Ale wiesz, że to mieszkanie nie kosztowało 20 pensji, tylko ktoś musiał
    za to zapłacić?
    M.in. dlatego komuna zbankrutowała.

    > Zaś na wioskach wystarczyło 15 pensji.

    I tonę cementu podpierdolonego z zakładu pracy albo z innego pgru.
    Albo wymienionego za linkę do sprzęgła do malucha podpierdolonego z PZMotu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 414. Data: 2024-06-14 20:22:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-14 o 17:33, J.F pisze:

    > No to weź urlop i sobie zbuduj mieszkanie w 20 miesięcy :-)
    > W zasadzie się da, tylko te materiały takie drogie :-)

    m2 gruntu na mazurach miałeś po całe 5 pln.

    > Tak czy inaczej - mieszkania swoje kosztują, pracownicy nie chcą zap*
    > na budowie za głodową pensję, a jakis program pomocy wymaga kapitału.

    Tu ci przyznam rację.

    > W zasadzie od bardzo dawna masz te kredyty mieszkaniowe na 20-30 lat,
    > no ale też rata to nie cała pensja.

    > Twoje 20 miesięcy było raczej nierealne ... albo pogratulować zarobków
    > :-)

    1600-1800 w 98r. zdaje się zwykła pensja robola.
    33-35 tysi kosztowała klitka 35 m2 w wajśawce.

  • 415. Data: 2024-06-14 20:33:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.06.2024 o 15:18, A. Filip pisze:

    > Oczywiście masz 200% racji. Premier Donald Tusk (PO+) dopiero
    > przechodzi od używania socjału do zdobycia stołków do socjału jako
    > narzędzia utrzymywania stołków. _Jeszcze_ całkiem nie przeszedł.
    > Mi wiary w to że na następne wybory podbije stawkę by rządzić czwartą
    > kadencje nie brakuje. Do czego będzie gotowy na 5 i 6 kadencje to
    > strach się bać.

    Strach się bać, to gdy następne wybory wygra pis, albo insza konfederosja.
    Jak nie masz wyboru, to oddajesz głos na mniejsze zło, a nie na większe.
    Może nie ty, ale tak robią normalni ludzie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 416. Data: 2024-06-14 20:47:13
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-14 o 17:59, Shrek pisze:
> [...]
    > ogromne negatywne skutki ekonomiczne, społeczne i edukacyjne, z którymi
    > będziemy się jeszcze dlugo zmagać i które sprytnie będą tlumaczone

    Później przyszedł putin w 02.2022 i kowida zlikwidował.

> [...]
    > to bez sensu". Ale minęło, należy podsumować - w zależności od filozofi
    > jaką kto wyznaje albo żeby winnych powiesić ablo żeby wiedzieć co robić

    cyt.
    ,,W Polsce, podczas pandemii było 250 tys. ponadnadmiarowych zgonów.
    Jesteśmy numerem jeden na świecie. To jest fenomen, który stoi w kącie
    jak słoń i każdy udaje, że go nie widzi"

    +
    https://x.com/NZLysenki/status/1675196912570343427

  • 417. Data: 2024-06-14 20:55:32
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-14 o 20:18, Kviat pisze:

    > Ale wiesz, że to mieszkanie nie kosztowało 20 pensji, tylko ktoś musiał
    > za to zapłacić?

    E tam, po prostu nie było twoich fumfli na rynku masowo skupujących
    nieruchomości.

    > I tonę cementu podpierdolonego z zakładu pracy albo z innego pgru.
    > Albo wymienionego za linkę do sprzęgła do malucha podpierdolonego z PZMotu.

    No nie. Eliminacja pośredników.

  • 418. Data: 2024-06-15 00:52:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko częsciowo.
    > Wymyslili 500+ - budzet zniósł, czy przed wyborami Tusk nie chciał
    > 1000+ ?

    Tusk nie ma wyjścia. Rozdawnictwo w stylu 500+ to ponownie, nie ich
    bajka i tak prawdę mówiąc pewnie dla jakiś 80% elektoratu peło
    wystarczający powód, aby na Tuska nie zaglosować, ale ten elektorat raz,
    nie ma alternatywy, dwa, rozumie powody. Klasyczny przykład środków
    uświęcanych przez cel. Takie są w tej chwili po prostu reguły gry.

    Mnie bardziej ciekawi, co ten Tusk zaproponowałby w zamian bo coś
    musiałby, gdyby pis nie wyskoczył te 8 lat temu z 500+. Jeśli nie
    zaproponowałby niczego to znaczy, że niczego nie zrozumiał.

    > Podniesli płacę minimalną ... umiarkowanie. wyszło chyba na dobre.
    >
    > Coś jeszcze poza covidowymi dotacjami?
    > Aa, były jakies dopłaty do prądu itp.
    >
    > Socjał na stołkach, to tylko dla wybranych działaczy :-)

    Raczej tak, bo tak to w końcu działa.

    > A chwilowo nie trzeba nic robic - inflacja socjał zdewaluuje.
    >
    > Młodzi zdolni mogą mieć pretensje o Nowy Ład, Mentzen to nie wiem, czy
    > będzie upraszczał podatki, skoro z nich żyje.
    > Młodzi by pewnie docenili Mieszkanie+, ale to są drogie rzeczy :-)

    Pis zrobił parę potrzebnych rzeczy, pewnie przypadkiem.

    Natomiast wracając do konfy, to można się też zastanowić nad mechnizmami
    ograniczającymi ich elektorat. Jeśli np. spora część ich wyborców
    głosuje ze względu na ten anty-socjał, brak regulacji rynku i parę
    innych po tym kluczu, to nie mają oni większych szans wyjść poza jakieś
    15-20%.

    --
    Marcin

  • 419. Data: 2024-06-15 00:57:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Będą mieli dobry wynik, i będą "językiem u wagi", to będą mogli
    > przewracać :-)
    > Czy w koalicji, czy poza.
    >
    > Gdyby weszli w koalicje, no - mogą tam trochę mieszać.

    MZ to byłoby bardzo duże dla nich ryzyko.

    --
    Marcin

  • 420. Data: 2024-06-15 10:38:24
    Od: n...@o...pl

    alojzy nieborak <g...@g...com> napisał(-a):

    > Do 26 r życia mają niższe podatecki.

    Rzeczywiście wielkie pieniądze :D

    > Jak drogie? One były tanie, tylko ze względu na spekulantów i wejście PL
    > do UE stały się drogie. A tak? 20 lat temu 20 pensji i miałeś
    > mieszkanie. Zaś na wioskach wystarczyło 15 pensji.

    Jesteś konfiarzem, że jesteś tak odklejony od realiów?
    Drogie zostały, bo gdy do władzy dochodzą socjaliści, to gdzieś trzeba chronić
    kasę.
    Spekulanci :DD Pewnie konfiarz, bo oni to myślą jak PZPR.