  • 231. Data: 2024-06-07 02:02:53
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-06, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Mówię, że jeśli byłeś wtedy z pisu to mogłeś sobie wybrać czy jesteś
    > moherem, faszystą czy kibolem. Innych (jakościowo) opcji nie było.

    Nie wiem co tu za woltę postanowiłeś odstawić, ale nie mam cienia
    watpliwości, że widzisz różnice, pomiędzy modus operandi przyciagania
    elektoratu opartym de facto na kłamliwym szczuciu i generowaniu strachu
    przed konkretnymi grupami społecznymi, a prawdziwymi informacjami
    medialnymi nt. jakiejś grupy społecznej. Dodajmy, które to informacje de
    facto do niechęci do tych grup wnoszą niewiele. Czy też może uważasz, że
    "akcja" zabrać babci dowód, to prawdziwe wezwanie do zarąbania emerytkom
    dokumentów?

    Co zaś do Twojego powyższego stwierdzenia... to trochę się obawiam
    głębiej kopać. Z pisu czyli należącym do partii czy wyborcą? TVN nie
    oglądam, ale nie sądzę aby byli bardziej propagandowi niż Gazeta (tj.
    darmowa odnoga Wyborczej) a tam zdecydowanie nie przedstawiano wyborców
    pisu jako elementu z podzbioru {mohery,faszyści,kibole}. Nie wiem czy to
    nie jest raczej kwestia Twojego odbioru/interpretacji, niż stanu
    faktycznego. O pisie to zawsze było o jego funkcjonariuszach. Nie
    kojarzę niczego antagonizującego w kierunku elektoratu pisu, ale może
    coś było i dasz radę odgrzebać.

    --
    Marcin

  • 232. Data: 2024-06-07 02:26:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No nie da się ukryć, że podział na mohery i wszelkiego rodzaju patusów i
    > młodych dynamicznych miał na celu polaryzacjie. Ne tak nachalną jak pisi
    > na gorszy sort i zdradieckie mordy, ale to głównie dlatego że był
    > obliczony na innego odbiorcę, na którego aż tak prymitywna propaganda
    > mogłaby nie zadziałać.

    Opowiedz proszę jak to Ciebie czy kogoś innego spolaryzowało. Lubiłeś
    wczesniej kiboli i faszystów lub uważałeś za neutralnych? Zacząłeś
    nienawidzieć babć? Poza tym jakich młodych i dynamicznych? Gdzie była
    pompowana taka propaganda? No i ponownie, jest jeszcze czynnik ile w
    danych relacjach było prawdy. Ile było przeciwstawiania różnych systemów
    wartości.

    Właśnie dlatego, że w grę wchodził inny odbiorca to co próbujecie z PD
    przypisać po, nie ma najmniejszego sensu. Elektorat peło zasadniczo nie
    ma potrzeby dowartościowywania się kosztem innych grup. On nie widzi
    problemu z pisem jako indywidualnych grup społecznych lecz jako całości
    działań.

    --
    Marcin

  • 233. Data: 2024-06-07 02:28:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-06, PD <p...@g...pl> wrote:

    > O nich zapomniałem, ale przypomniałem sobie teraz o rasistach nie
    > chcących imigrantów.
    > No i jeszcze ten sprytny zabieg przez negację. Jak to PO oświadczyła, że
    > ich wyborcy są młodzi, wykształceni i z dużych miast ;)

    A statystycznie nie jest to dominująca grupa?

    --
    Marcin

  • 234. Data: 2024-06-07 06:32:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Opowiedz proszę jak to Ciebie czy kogoś innego spolaryzowało.

    Tak że byliśmy my i oni. Przy czym oni to byli oni trochę upośledzeni.
    Tacy trochę poza nawiasem nowoczesnego społeczeństwa.

    > Poza tym jakich młodych i dynamicznych?

    No tych z dużych miast.

> [...]
    > ma potrzeby dowartościowywania się kosztem innych grup. On nie widzi
    > problemu z pisem jako indywidualnych grup społecznych lecz jako całości

    IMHo jesteś nadmiernie optymistyczny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2024-06-07 09:34:21
    Od: Sebastian Rykowski <d...@t...pl>

    W dniu 2024-06-06 o 14:01, alojzy nieborak pisze:

    > Znaczy taka wizja artystyczna?

    Dokładnie - rozwinięcie poniżej.

    > Już czuję pokokokowca.
    >

    > cyt.
    > Reżyserka zapewniła, że scenariusz filmu powstał na podstawie
    > prawdziwych wydarzeń.  .... mówiła reżyserka.

    A w Blair Witch Project było nawet napisane, że była to autentyczna
    taśma przedstawiające prawdziwe wydarzenia, ale żarty na bok.

    Wytłumaczę, bo widzę tu trochę za szybkie pisanie.

    Zakładam, że wydarzenia te był prawdziwe, bo czemu mam zarzucać kłamstwo
    pani Agnieszce. Jednak problem z traktowaniem artysty jako autorytetu i
    źródła informacji jest taki, że w dziełach przedstawiają oni wizje
    artystyczne - czyt. jak oni widzą rzeczywistość. Przykład, że łatwo
    zrozumieć - widział kolega obraz Bitwa pod Grunwaldem Jana Matejki? Nikt
    nie zaprzecza, że taka bitwa była, ale czy w rzeczywistości jakiś
    chłopek celował włócznią św. Maurycego w pierś Jungingena?

    Krótko mówiąc artyści pokazują rzeczywistość tak jak ją widzą i
    akcentują ją tak jak mają ochotę. Jak się to zrozumie, to mniej się
    człowiek bulwersuje będąc odbiorcą sztuki.

    > Zakiwacie się w zeznaniach p.Rykowski.

    To Wy wypieracie rzeczywistość, p.Alojzy. Zrzucałbym to raczej na
    psychologiczny mechanizm obronny. Proszę się nie martwić, ja też kiedyś
    zagłosowałem na nich, ale to nie jest powód żeby zaprzeczać rzeczom
    oczywistym tylko dlatego, że byłoby to przyznanie się, że dałem ciała i
    jestem współwinny temu co się dzieje. Drugim wytłumaczeniem byłaby
    niemożliwość zrozumienia rzeczywistości, ale nie chcę tego zakładać.
    Proszę mnie nie zmuszać do zweryfikowania spojrzenia.

    Z pozdrowieniami,
    Sebastian

  • 236. Data: 2024-06-07 10:08:48
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > facto do niechęci do tych grup wnoszą niewiele. Czy też może uważasz, że
    > "akcja" zabrać babci dowód, to prawdziwe wezwanie do zarąbania emerytkom

    No kurde, nie wierzę :) To może tak. Zaliczę Cię do
    mohero-faszysto-kiboli. I teraz jestem otwarty na prawdziwe informację o
    tej grupie społecznej, bez szczucia i generowania strachu.

> [...]
    > faktycznego. O pisie to zawsze było o jego funkcjonariuszach. Nie
    > kojarzę niczego antagonizującego w kierunku elektoratu pisu, ale może

    Gazeta to akurat mz. złe odniesienie do TVN. Tam już od dawna 99%
    artykułów to clickbajty robione przez stażystów.

    A w temacie:
    Na pierwszy strzał coś oklepanego, czyli TVN nazywa uczestników marszu
    niepodległości faszystami. Jeszcze w czasach poprzednich rządów PO, był
    taki okres że Donald miał na pieńku ze środowiskiem kibicowskim, a temat
    był na topie medialnym. W tamtym czasie TVN przypinał bycie lub
    powiązanie ze środowiskiem kiboli każdemu, komu z Po nie po drodze było.
    Upłyneło nieco czasu, narracja się trochę wypaliła, więc zmieniono słowo
    kibol na homofob. W następnym kółku byli antysemici. W kolejnym
    przeciwnicy imigrantów stali się rasistami.

    Nie obronisz tego.

    PD

  • 237. Data: 2024-06-07 14:29:42
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-07 o 09:34, Sebastian Rykowski pisze:

> [...]
    > jestem współwinny temu co się dzieje. Drugim wytłumaczeniem byłaby
    > niemożliwość zrozumienia rzeczywistości, ale nie chcę tego zakładać.

    p. reżyser`owa zarobiła, jej fumfle dystrybutorzy też. Tusku u żłoba.
    Na premierze podobno same oklaski. A i mur zostanie rozbudowany czyli
    ktoś zarobi.

    Dla dzisiejszych rządzących same dobre rzeczy:)

    OT.
    To nieprawda że p.reżyserowa miała lata chude za czasu pisiorstwa,
    oni se wymyślili taki myk, czechy sypną forsę na PL produkcje, a PL
    sypnie forsę na produkcje czeskie. Czasy różne, ale do pani reżyserowej
    pijondz płynie ZAWSZE.

  • 238. Data: 2024-06-07 14:42:48
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > faktycznego. O pisie to zawsze było o jego funkcjonariuszach. Nie
    > kojarzę niczego antagonizującego w kierunku elektoratu pisu, ale może

    Jak dla mnie ściemniacie. Lewaki z tefałenami zwyczajnie silą się na
    kłamanie z klasą & finezją. Że niby jak wydymają luda elegancko wtedy
    lud przyklaśnie i jeszcze się obliże:)

  • 239. Data: 2024-06-07 15:21:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 14:42:48 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Jak dla mnie ściemniacie. Lewaki z tefałenami zwyczajnie silą się na
    > kłamanie z klasą & finezją. Że niby jak wydymają luda elegancko wtedy
    > lud przyklaśnie i jeszcze się obliże:)

    Jak z finezją to owszem, ale lud juz nie taki głupi, żeby na finezję
    dał się nabrać. Albo politycy za mało mądrzy, aby naprawdę finezyjnie
    okłamać.

    Teraz to czasem az przyjemnie popatrzec/posłuchać, jak się nowa władza
    wije, aby nie przyznać, ze PiS miał jakies osiągnięcia.
    Chocby ten płot na granicy, przeciwko ktoremu politycy z PO
    protestowali.
    Ale nie wszyscy Budka np zachował się strategicznie :-)

    https://dorzeczy.pl/opinie/365080/spor-o-zapore-na-g
    ranicy-z-rosja-budka-zostal-zapytany-o-ochojska.html

    Tusk ... też politycznie
    https://youtu.be/sMwPZJHNLhk?t=140

    https://polskieradio24.pl/artykul/3141218,tusk-wypie
    ra-sie-slow-o-zaporze-na-granicy-z-bialorusia-i-o-ba
    ltic-pipe-krotka-pamiec-lidera-opozycji

    J.

  • 240. Data: 2024-06-08 02:15:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-07, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > Jak dla mnie ściemniacie. Lewaki z tefałenami zwyczajnie silą się na
    > kłamanie z klasą & finezją. Że niby jak wydymają luda elegancko wtedy
    > lud przyklaśnie i jeszcze się obliże:)

    Ale (w omawianej sprawie) po co?

    --
    Marcin