  • 1. Data: 2009-09-05 21:26:59
    Temat: Likwidacja szkody
    Od: dudek <c...@i...pl>

    Miałem kolizję,zostałem stuknięty w tył auta,nie moja wina (orzekła
    policja).Auto zostało odholowane do warsztatu
    no i zaczęło się.Zgłosiłem szkodę do ubezpieczyciela sprawcy,wziąłem
    samochód zastępczy i pojechałem do domu.Po kilku dniach telefon z
    firmy "AXA"...że wycenili wartość szkody na 10000 zł a wartość
    samochodu na
    3500 zł w związku z czym po odjęciu jakiejś kwoty mogą wypłacić 2600
    zł a samochód skasować. Dla mnie ten samochód jest wart kilka razy
    więcej bo jest mi potrzebny.W międzyczasie warsztat samochód
    naprawił,koszt wyniósł ok.4000 zł .Czy firma AXA ma takie prawo żeby
    skasować mi auto?Ja tylko chcę żeby zlikwidowali szkodę.

  • 2. Data: 2009-09-06 23:06:46
    Temat: Re: Likwidacja szkody
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dudek" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Czy firma AXA ma takie prawo żeby
    > skasować mi auto?Ja tylko chcę żeby zlikwidowali szkodę.

    W wypadku odpowiedzialności OC nie mają takiego prawa. Oczywiście, gdyby
    się okazało, ze odbudowa pojazdu jakoś rażąco przekracza jego wartości, to
    tak. Ale ta przez nich podana kwota 3.600 jest zaczerpnięta z tabelek
    średnich cen i 10% różnicy jest po prostu dopuszczalnym błędem. Wezwij ich
    do wypłaty bezspornej części odszkodowania i poinformuj, że o resztę ich
    pozwiesz do sądu. Zobaczysz, co powiedzą :-)

  • 3. Data: 2009-09-07 18:36:43
    Od: dudek <c...@i...pl>

    On 7 Wrz, 01:06, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > do wypłaty bezspornej części odszkodowania i poinformuj, że o resztę ich
    > pozwiesz do sądu. Zobaczysz, co powiedzą :-)

    Dzięki Robert
    Ja myślałem żeby zrezygnować z ich odszkodowania a pozwać sprawcę i
    niech on się pużniej chandryczy ze swoją złodziejską firmą.

  • 4. Data: 2009-09-08 11:40:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 7 Sep 2009 11:36:43 -0700 (PDT), dudek napisał(a):

    > Dzięki Robert
    > Ja myślałem żeby zrezygnować z ich odszkodowania a pozwać sprawcę i
    > niech on się pużniej chandryczy ze swoją złodziejską firmą.

    Czyli jak?
    Axa jest "Twoja" czy sprawcy?
    Pisałeś że zgłosiłeś roszczenie szkody u ubezpieczyciela sprawcy, a teraz
    piszesz że będziesz ścigał sprawcę.
    Sprawca ma OC i się wypnie bez mrugnięcia okiem - to sprawa ubezpieczyciela
    z którym ma zawartą umowę i polisę OC. No chyba że był pod wpływem alkoholu
    lub innych "środków" ;)

  • 5. Data: 2009-09-08 11:55:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 13:40:25 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    > teraz piszesz że będziesz ścigał sprawcę. Sprawca ma OC i się wypnie bez
    > mrugnięcia okiem - to sprawa ubezpieczyciela z którym ma zawartą umowę i

    Zasadą jest, że za szkodę odpowiada sprawca. To czy ma on OC czy nie jest
    sprawą ważną, acz drugorzędną. Nie ma też przepisu, który zakazywałby
    dochodzenia odszkodowania wprost od sprawcy, nawet jeśli posiada on
    polisę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd