  • 11. Data: 2005-08-21 23:21:42
    Temat: Re: Lichwiarze od kart kredytowych
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > A. Dwojnowski napisał(a):
    >
    > Mniej więcej taka sama, jak w autobusie miejskim kara w wysokości 100
    > zł na jazdę bez biletu za 1,50...

    No bez przesady :-) Zaplacilem kilkanascie dni
    przed tym jak mi dowalili te oplate.

    > Kara to kara.

    A widzisz, kara to kara. A oplata, to oplata.
    Zgodnie z zestawieniem zadnych oplat nie powinno byc.

    A.

  • 12. Data: 2005-08-21 23:22:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    A. Dwojnowski napisał(a):

    > Karte. Do karty dostaje sie "Informacje o kredycie
    > konsumenckim" z wyliczeniem odsetek, zestawieniem
    > oplat itd.

    i tam masz napisane w wyliczeniu kosztów rzeczywistych, że możesz
    zadłużenie spłacić jednorazowo po 12 miesiącach????

    Co to za karta?

    M.

  • 13. Data: 2005-08-21 23:23:15
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

  • 14. Data: 2005-08-21 23:44:15
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > A. Dwojnowski napisał(a):
    >
    > i tam masz napisane w wyliczeniu kosztów rzeczywistych, że możesz
    > zadłużenie spłacić jednorazowo po 12 miesiącach????

    Nieporozumienie, nie pisalem, ze jest cos takiego,
    tylko ze rzeczywista stopa oprocentowania (podana
    na zestawieniu) to odsetki jakie zaplacilbym biorac
    kredyt i splacajac go w calosci, jednorazowo po
    12 miesiacach.

    Coz, jutro robie przelew na na reszte zadluzenia
    a zaraz potem oddaje karte i zamykam konto. Poszukam
    sobie innego banku. (Rozne oplaty z tego, co zdazylem
    sie zorientowac sa duzo nizsze niz w ING, w sumie
    wyjdzie mi ta historia na dobre).

    A.

  • 15. Data: 2005-08-22 00:41:01
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 22 Aug 2005 00:05:25 +0200, A. Dwojnowski napisał(a):

> [...]
    > wyniosa 300 zl).
    >
    > Natomiast bank nalicza "oplate za opoznienie w splacie"
    > w wysokosci 40 zl, twierdzac, ze "oplata za opoznienie
    > w splacie" nie nalezy do "wszystkich kosztow, oplat
    > i prowizji".
    >
    > Oczywiscie przy zawieraniu umowy pytalem dwie(!) osoby
    > o kruczki, ukryte koszty itd. - wtedy zadnych nie bylo;-)
    > No coz, liczy sie to, co jest na pismie.
    >
    > W takim razie pytanie do grupowiczow, czy tlumaczenie
    > pani z okienka ma jakis sens? Moim zdaniem naliczanie
    > dodatkowych oplat jest niezgodne z zalacznikiem do

    To, ze art 483 p 1 KC pozwala na stosowanie kar umowych tylko w przypadku
    zaległości z swiadczeniach niepieniężnych. Zabawne jak banki odwracały kota
    ogonem, że kara umowna w tym przypadku nie dotyczy świadczenia pieniężnego
    :) - nie pamiętam czy sądy uwierzyły w tą bajkę ale chyba nie.

    --
    pozdrawiam,

  • 16. Data: 2005-08-22 05:11:16
    Od: "aliuqet " <a...@N...gazeta.pl>

    > No bez przesady :-) Zaplacilem kilkanascie dni
    > przed tym jak mi dowalili te oplate.

    1. liczy sie data faktycznego wplywu a nie wyslania wiec jesli placiles z
    innego banku niz ten gdzie masz karte to moglo isc 2-3 dni (np wysylasz w
    piatek a ksiegowane jest w poniedzialek)

    2. ile ty masz oprocentowanie karty roczne w przypadku kredytu 1000%?? Ja mam
    karte na 30% w skali roku co daje ze jesli bede miala 3 dni zaciagnietego
    kredytu po czasie wyznaczonym przez bank to zaplace jakies 13 groszy za kazdy
    dzien kredytu:> wiec gdzie tu lichwa - jasne zasady na ktore sie zgodzilam? No
    chyba ze nie splaciles w czasie minimum wymaganego lub tez przekroczyles
    dostepny ci limit o te 150 zl wtedy bank ci daje kare za niedotrzymanie
    warunkow umowy ale to chyba rozsadne. Jesli ktos by ci byl dluzny kase tez bys
    sie awanturowal :D

    3. Jesli to takie uciazliwe miec karte to z niej zrezygnuj i zyj jak duzo
    ludzi w tym kraju z tego co masz (lub nie) na koncie. Wtedy bedziesz mogl spac
    spokojnie ze nikt cie nie okrada.

    Ja mysle ze po prostu wziales karte a ze ostatnio sie zrobilo glosno o ustawie
    antylichwiarskiej to sie przyjrzales dokladniej kosztom i cie zmrozilo. Tak
    jak wiele osob ktore nie czytaja tego co podpisuja. Pozdrawiam

  • 17. Data: 2005-08-22 10:15:00
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "aliuqet " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za kazdy
    > dzien kredytu:> wiec gdzie tu lichwa - jasne zasady na ktore sie

    Millennium ? 30% juz tylko do konca sierpnia, potem mniej. A z tymi 13
    groszami to nie oczekiwalbym, ze tak bedzie. Przekroczenie
    grace-periodu skutkuje naliczeniem odsetek za caly okres zadluzenia, a
    nie tylko za kawalek po grace-periodzie. Inaczej jest na Visa
    Economic, ale jje nie masz, bo ona nie ma oprocentowania 30%. :-)

    marekz

  • 18. Data: 2005-08-22 20:45:08
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    A. Dwojnowski napisał(a):
> [...]
    > na zestawieniu) to odsetki jakie zaplacilbym biorac
    > kredyt i splacajac go w calosci, jednorazowo po

    Oj nie. Rzeczywista stopa oprocentowania informuje Cię jeżeli bedziesz
    obsługiwał kredyt (kartę) zgodnie z regulaminem czy będziesz terminowo ją
    spłacał. Jeżeli wpłaciłbyś całość po 12 miesiącach to nigdy w życiu Twoje
    koszta nie równałyby się rzeczywistej stopie procentowej ponieważ doliczyć
    byś musiał kary, monitoringi itd.

> [...]
    > sobie innego banku. (Rozne oplaty z tego, co zdazylem
    > sie zorientowac sa duzo nizsze niz w ING, w sumie

    A z tym masz racje ING to....... ;)

  • 19. Data: 2005-08-23 04:09:51
    Od: "aliuqet " <a...@N...gazeta.pl>

    Meriodzie. Inaczej jest na Visa
    > Economic, ale jje nie masz, bo ona nie ma oprocentowania 30%. :-)
    bez roznicy :))
    biorac karte zgadzam sie na warunki bo chce karte a jak sie nie zgadzam to nie
    biore :P proste

  • 20. Data: 2005-08-29 06:36:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Mniej więcej taka sama, jak w autobusie miejskim kara w wysokości 100
    > zł na jazdę bez biletu za 1,50...
    >
    > Kara to kara.

    kara umowna zastrzeżona na wypadek opóźnienia się w spełnieniu
    świadczenia pieniężnego? coś tu nie tak ;)

    KG