  • 11. Data: 2003-01-30 11:59:06
    Temat: Re: Licencje na gry komputerowe w kafejce internetowej?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Samotnik" <s...@s...eu.org>
    To: <p...@n...pl>

    : Zgadnij?

    nie wiem

  • 12. Data: 2003-01-30 12:05:25
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <03d901c2c866$d0b298a0$a740200a@zm> Marcin Surowiec napisał(a):
    >: Zgadnij?
    >
    > nie wiem

    Bo na Linuksie przeciętny człowiek:

    * ...
    * nie zagra w Counter Strike
    * nie ściągnie Outlookiem poczty
    * nie będzie potrafił odpalić jakiegoś programiku zassanego z sieci
    * nie znajdzie mIRCa
    * ws_FTP ani Windows Commandera też nie
    * w ogóle nie będzie wiedział, dlaczego te okienka są takie dziwne i
    pójdzie gdzie indziej
    * ...

    Kawiarenki słabo na siebie zarabiają i nawet jeśli tylko 1/4 klientów
    się zniechęci (a moim zdaniem zniechęci się conajmniej 3/4 zwłaszcza,
    jeśli 100m dalej jest cafe z 'normalnymi komputerami'), to plajta.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2003-01-30 12:12:06
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 14. Data: 2003-01-30 12:14:58
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Do ja sie doczepie do watku... W sumie nie chodzi mi o kafejke, ale to
    chyba jedno i to samo... No wiec co sie stanie jesli przyjdzie ktos do
    kafejki i zrzuci na dysk pirackie oprogramowanie, wyjdzie, a chwile
    pozniej mamy kontrole ? Czy bede wtedy odpowiadal za rzeczy, ktore
    zostaly wgrane na dysk bez mojej wiedzy ? Wlasciwie jesli wszystko
    mialoby byc ok chcialbym pod to samo podciagnac nieco inny przypadek.
    Mianowicie chcialbym udostepnic ludziom w sieci duzy dysk, zeby mogli
    tam trzymac filmy, mp3 itp., a w przypadku kontroli powiedzialbym, ze
    to dysk uzytkownikow sieci i nie mam wplywu na to co oni tam sobie
    trzymaja, albo jakos podobnie...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 15. Data: 2003-01-30 12:17:48
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    teoretycznie nie,
    praktycznie - jeżeli udowodnisz, że ktoś tam siedział, pokażesz datę zapisu
    plików na dysku itd. to nic Ci nie grozi

[...]

    a to podciągnąłbym z kolei pod pomocnictwo, czyli karalne. :)

    :
    :
    : --
    : Slawek
    : Gadu-Gadu: 1262167
    : GSM: 506661968
    :

  • 16. Data: 2003-01-30 12:20:58
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 17. Data: 2003-01-30 12:21:11
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    > (..)
    >
    > Ja np od paru ladnych (ponad 7) lat nie uzywam zadnych
    > "Commanderow"
    > ktore w cudowny sposob ulatwiaja robienie mnostwa
    > niepotrzebnych rzeczy
    > i zyje.
    >
    > Ja bym jednak sprobowal.

    Zapytam, o jedno, jak czesto korzystasz z kafejek? czy
    raczej w domu masz kompa i siec?

    p.s. dodam ze ja tez na linuxie siedze:) ale mam dosc bliski
    kontakt z paroma kafejkami w miescie.

  • 18. Data: 2003-01-30 12:35:22
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    > to mu mówisz, że to taka promocja, poza tym bez przesady,
    > trzyletnie dziecko* potrafi się zalogowac do linuksa,
    > odpalić KDE i odpalić
    > dowodlny program do którego ma uprawnienia

    Trzyletnie dziecko tak ( przykladem jest moje- teraz juz
    niec starsze), ale z doswiadczenia ci powiem ze czesci
    studentow, ktorzy przylaza do kafejki tylko po to zeby
    poflirtowac na gg lub sciagnac cos do szkoly, trzeba czasem
    po 50 razy mowic co maja zrobic zeby cos odpalic i obawiam
    sie ze po raz kolejny pojda do kaafejki 50 m dalej gdzie
    panuje winzgroza. Rozwiazaniem moze byc np "mieszane
    towarzystwo".

  • 19. Data: 2003-01-30 12:41:24
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    no fakt,
    informatycy odwiedzający robią wielkie oczy gdy widza desktop z KDE, a
    jeszcze większe, gdy moja mała mówi: "to jest pingwin" :)

  • 20. Data: 2003-01-30 14:16:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b1b4tc$gd8$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):
    > Na wiele rzeczy jest prosta rada.
    >
    > to znajdzie inny.

    [...]

    Oczywiście wszystkie Pana rady mają sens, natomiast nie znajdą
    zastosowania w praktyce. Nie można klientom powiedzieć, że przecież nie
    muszą grać w Counter Strike, bo akurat Pan nigdy w życiu nie grał.
    Istotne jest, że oni chcą grać. Podobnie z resztą rzeczy, które
    wymieniłem.

    P.S. Sam używam Linuksa, ale w odróżnieniu od Pana jestem realistą.
    --
    Samotnik