  • 11. Data: 2007-02-18 22:50:35
    Temat: Re: Licencje i tajemnica...
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    > Widziałem kilka tematów związanych z kontrolą legalnosci
    > oprogramowania i ciekaw jestem jak podejdziecie do hipotetycznej
    > kontroli komputera, którego właściciel posiada na dysku informacje
    > niejawne lub tajne
    Tu ma zastosowanie ustawa o ochronie informacji niejawnych (jesli dane są
    sklasyfikaowane jako takie) - czyli zaplombowanie, protokół przekazania do
    kancelarii tajnej itp.. potem kontroluje to biegły z dopuszczeniem do
    okreslonego stopnia poufności..

    > co do których podpisał dokumenty zobowiązujące go
    > do zachowania tajemnicy - np. ja posiadam e dokumentację i kody
    > źródłowe programów otrzymane lub utworzone od/dla firm polskich i
    > niepolskich po podpisaniu dokumentów zobowiązujących mnie do
    > zachowania tej informacji TYLKO dla siebie. Niektóre z informacji
    > pozwołiłyby osobom nieuprawnionym uzyskanie korzyści finansowych do
    > których nie posiadają prawa.
    A to już nie jest informacja niejawna czy tajna - w rozumieniu ustawy - to
    nie obchodzi kontrolerów - to tylko TWOJA tajemnica (tajemnica handlowa)
    wynikająca z jakiejśtam umowy wiec ustawa o ochronie inf. niejawnych nie ma
    tu zastosowania i nic nie możes zrobić..

    > Jak w przypadku kontroli powinna się
    > zachować taka osoba?
    Z twojej wypowiedzi wynika że tu raczej ustawa o ochronie inf. niejawnych
    nie ma zastosowania i nie mozesz formalnie nic zrobić..

    Pozdr
    Art

  • 12. Data: 2007-02-19 05:09:09
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:erabkr$occ$1@inews.gazeta.pl...

    > mozesz cos wiecej o tym napisac, mysle ze jestem w grupie tak zwanego
    > podwyzszonego ryzyka a boje sie sk. w postaci przypisania sobie mej pracy
    > poprzez kradziez zrodel gdy bedzie sie probowac ze mnie zrobic zlodzieja
    > szukajac haka na moim dysku.

    Ustawa o ochronie inf... ma zastosowanie do instytucji państwowych.
    Wątkotwórca pisze o niejawnych, stąd zmyliło mnie. Swoją drogą jak w domu
    można przechowywać dokumenty tajne, ale rozumiem, że hipotetycznie.
    Jak prowadzisz działalność gosp. to można podciągnąć pod tajemnicę
    przedsiębiorstwa, ale to też zarekwirują dysk tak jak pisze Robert i nic nie
    da się wskórać.
    --
    Maluch

  • 13. Data: 2007-02-19 10:51:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Maluch napisał(a):

> [...]
    > Jak prowadzisz działalność gosp. to można podciągnąć pod tajemnicę
    > przedsiębiorstwa, ale to też zarekwirują dysk tak jak pisze Robert i nic

    czyli pozostaje kopiowac zaszyfrowane zrodla na rozne serwery ..

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 14. Data: 2007-02-19 14:33:13
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:erbvej$nt0$2@inews.gazeta.pl...

    > czyli pozostaje kopiowac zaszyfrowane zrodla na rozne serwery ..

    Przed złodziejem się nie zabezpieczysz. Czasami słychać, że i zarekwirowany
    samochód może zniknąć, ale chodzi oto, aby w razie jak ktoś wykorzysta Twoją
    pracę w niecny sposób, to udowodnić, że to jest nie jego. Pewnie robisz
    kopie nawet ze względu na awarię sprzętu, czy na wypadek negatywnego
    zadziałania sił natury :). Chronią Ciebie prawa autorskie. Może sprawdź czy
    nie dałoby się tego co stworzyłeś opatentować. Zawsze to pewniejsze
    zabezpieczenie niż pr. aut. Natomiast w razie kontroli zasłanianie się
    jakimikolwiek tajemnicami może odnieść skutek odwrotny. Bo te nawet błache
    tajemnice mogą zacząć działać na wyobraźnię, że ho, ho, a jeszcze
    zaszyfrowane :) to już strach myśleć, co może się w głowach zacząć kołatać
    :)
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2007-02-19 20:37:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą jak w domu można przechowywać dokumenty tajne, ale rozumiem, że
    > hipotetycznie.

    Adwokat, radca prawny, dziennikarz. W tych wypadkach nie widzę żadnego powodu,
    by w domu tego mieć nie mogli.

  • 16. Data: 2007-02-20 04:32:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Adwokat, radca prawny, dziennikarz. W tych wypadkach nie widzę żadnego
    > powodu, by w domu tego mieć nie mogli.

    Tak, dokumenty związane z tajemnicą zawodową. Z klauzulą "Tajne" to nie mają
    wogóle do takich dostępu. Chyba, że zostaną dopuszczeni. Ze względu na
    bezpieczeństwo tajemnicy, to takich rzeczy w domu się nie trzyma.
    --
    Maluch

  • 17. Data: 2007-02-21 00:29:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, dokumenty związane z tajemnicą zawodową. Z klauzulą "Tajne" to nie mają
    > wogóle do takich dostępu. Chyba, że zostaną dopuszczeni. Ze względu na
    > bezpieczeństwo tajemnicy, to takich rzeczy w domu się nie trzyma.

    Ale ja nie piszę o dokumentach niejawnych, tylko zawierających tajemnice
    zawodową. Dokumentów niejawnych bez konwoju nie wynosi się ze stref
    bezpieczeństwa.