  • 21. Data: 2013-02-26 20:00:56
    Temat: Re: Licencja na odtwarzanie prywatne muzyki / filmu wraz z płytą
    Od: Jakub Anderwald <j...@a...info>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 02:55:49 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > Bo jakby� mia� takie prawo to musia�by� to mie� w licencji.
    > A jej nie masz.

    Ale w nieistniejącej licencji nie mam też odtwarzania muzyki. A to już głupi wniosek.

    A to, że "dorozumiane" i "oczywiste" jest dla mnie trochę za słabe - dla mnie
    "oczywistym" jest że nie trzymam płyt w napędzie, tylko zgrywam na mp3, dla innego
    oczywistym będzie słuchanie kolęd tylko na święta, ale za to z połową bloku...

  • 22. Data: 2013-02-27 08:56:36
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 Feb 2013 11:00:56 -0800, Jakub Anderwald napisał(a):

    > Ale w nieistniejącej licencji nie mam też odtwarzania muzyki. A to już
    > głupi wniosek.

    No właśnie, że masz; art. 49 ust. 1 pr.aut.: "Jeżeli w umowie nie
    określono *sposobu korzystania z utworu*, powinien on być zgodny z
    charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi zwyczajami."

    Utwór to "muzyka" czyli "instrumenty plus śpiew", których można
    "słuchać". I o to chodzi właśnie, że ustawodawca nie narzuca każdemu
    producentowi płyty czy filmu obowiązku dołączania licencji do egzemplarza
    nośnika.

    > A to, że "dorozumiane" i "oczywiste" jest dla mnie trochę za słabe - dla
    > mnie "oczywistym" jest że nie trzymam płyt w napędzie, tylko zgrywam na
    > mp3,

    A to już błąd, ponieważ "zgrywanie" to nie "korzystanie", lecz
    "zwielokrotnianie". Zwielokrotnianie nie mieści się w art. 49 ust. 1
    pr.aut., więc jeśli twórca nie udzielił Tobie zgody, to szukaj między
    art. 23 a 35 pr.aut. :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    porady prawne przez internet http://LegeArtis.org.pl