  • 1. Data: 2007-04-16 19:12:21
    Temat: "Lewe" zaswiadczenie o zatrudnieniu i telefon kom...
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    moj kolega jakis czas temu, okolo 3 lat, wystawil z racji prowadzenia
    dzialanosci gospodarczej "lewe" zaswiadczenie o zatrudnieniu, swojemu
    koledze ze studiow, zeby ten mogl wziac na siebie u jednego z operatorow
    telefon komorkowy. W piatek dostal wezwanie, decyzje komornika o zajeciu
    wynagrodzenia za prace tego trzeciego - bo nie placil za telefon. Co ten
    moj kumpel powinien teraz zrobic? Napisac do komornika, ze ten juz u
    niego nie pracuje? Co powinien przedstawic? Wypowiedzenie umowy, ktorej
    nie bylo? Jakie mu groza konsekwencje za poswiadczenie nieprawdy? Bedzie
    odpowiadal za pomoc w wyludzeniu? Kolega jest ciezko przestraszony, ze
    teraz moga mu zrobic ostre trzepanie papierow w firmie.

    --
    Reseller
    GG:1794

  • 2. Data: 2007-04-16 19:16:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Poświadczenie nieprawdy to przestępstwo.

  • 3. Data: 2007-04-16 19:35:04
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Poświadczenie nieprawdy to przestępstwo.

    OK, ale co mu grozi a caloksztalt... Z tego co wiem, to dlug za ten
    telefon to jakies 2000 zl.

    --
    Reseller
    GG:1794

  • 4. Data: 2007-04-16 19:43:06
    Temat: Re:
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > OK, ale co mu grozi a caloksztalt... Z tego co wiem, to dlug za ten
    > telefon to jakies 2000 zl.

    Wartosc dlugu to jego najmniejszy problem (z reszta to chyba w ogole nie jego
    problem). Gorzej z odpowiedzialnoscia karna. W tym przypadku IMO kara
    pozbawienia wolnosci do 5 lat, ograniczenia wolnosci lub grzywna (art. 271 kk).

    Kurcze, jak mozna wydac komus zaswiadczenie o prace? Widzialem juz lewe
    zaswiadczenia o odbyciu praktyk itp., to stosunkowo trudno udowodnic... Ale
    zaswiadczenie o zatrudnieniu?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-16 19:44:40
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Pawel napisał(a):
    [ciach...]
    > Kurcze, jak mozna wydac komus zaswiadczenie o prace? Widzialem juz lewe
    > zaswiadczenia o odbyciu praktyk itp., to stosunkowo trudno udowodnic... Ale
    > zaswiadczenie o zatrudnieniu?

    Tak to bywa jak sie chce pomoc koledze.
    A tak na marginesie, jesli napisze do komornika pismo, ze ten u niego
    juz nie pracuje, to nie zalatwi sprawy?

    --
    Reseller
    GG:1794

  • 6. Data: 2007-04-16 19:46:46
    Od: Robert L <e...@p...onet.pl>

    Reseller napisał(a):
    > Tak to bywa jak sie chce pomoc koledze.
    > A tak na marginesie, jesli napisze do komornika pismo, ze ten u niego
    > juz nie pracuje, to nie zalatwi sprawy?

    A nie lepiej po prostu zaplacic dlug kolesia?

  • 7. Data: 2007-04-16 19:54:12
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > nie bylo? Jakie mu groza konsekwencje za poswiadczenie nieprawdy? Bedzie
    > odpowiadal za pomoc w wyludzeniu? Kolega jest ciezko przestraszony, ze
    > teraz moga mu zrobic ostre trzepanie papierow w firmie.

    Niech odpisze, ze tenze juz u niego nie pracuje i czeka dalej ... po
    cholere w ogóle wchodził w fałszerstwo ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 8. Data: 2007-04-16 19:58:17
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Tak to bywa jak sie chce pomoc koledze.
    > A tak na marginesie, jesli napisze do komornika pismo, ze ten u niego
    > juz nie pracuje, to nie zalatwi sprawy?

    Czyli po raz kolejny poswiadczyc nieprawde?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 9. Data: 2007-04-16 20:02:29
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    dorobić teraz do tego umowę i po 2 dniach oświadczenie, że kolega nie podjął
    pracy.
    Moze choc "kolega" oba te dokumenty podpisze?

    h.

  • 10. Data: 2007-04-16 20:10:07
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > dorobić teraz do tego umowę i po 2 dniach oświadczenie, że kolega nie podjął
    > pracy.
    > Moze choc "kolega" oba te dokumenty podpisze?

    O, z ciekawosci zapytam - jak sie ma takie oswiadczenie do umowy o prace?
    Uwaza sie ja za niezawiazana, wypowiedziana z winy pracownika czy jak? I jak
    ma sie to do obowiazkow wobec ZUSu?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel