  • 61. Data: 2006-01-11 20:24:34
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli siÄ?
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "wilh" <d...@d...de> napisał w wiadomości
    news:5sdxf.2746$7l4.2052@trndny03...

> [...]
    podlubac w nosie i powiedziec a teraz to wylegitymuje sobie tego lysego
    na perownie> czwartym.

    > Przede wszystkim to nie ma zadych dowodow osobistych ani zameldowan.
    > wymysl zaborcy niemieckiego. Wiec i obowaizku pokazywania byc nie
    moze.

    czyli przecietny cop nie ma moznosci zidentyfikowania dowolnego negra?

    oki, tnx

    --
    pozdro
    ape

  • 62. Data: 2006-01-11 20:32:24
    Od: wilh <d...@d...de>

    ape wrote:
> [...]
    >
    > prywatnosci.

    > moze.
    >
    > czyli przecietny cop nie ma moznosci zidentyfikowania dowolnego negra?

    nie wiem kto to "neger". Natomiast policjant moze go zapytac jezeli mu
    na tym zalezy. Dlaczego obywatel idacy do sklepu po piwo ma miec
    obowiazek posiadania dowodu tozsamosci, ktory w ogole nie istnieje?

    Tradycyjnie wola o prawko jazdy, ale co do tego ma pieszy?

    http://caselaw.lp.findlaw.com/scripts/ts_search.pl?t
    itle=42&sec=1983

  • 63. Data: 2006-01-11 20:38:46
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli siĂ??
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > nie wiem kto to "neger".

    negro :-)

    --
    pozdro
    ape

  • 64. Data: 2006-01-11 21:29:53
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Od: scream <n...@p...pl>

    newsfeed napisał(a):
    > Wtedy to bedzie rozumiale.

    Ale przeciez oni nie moga Ci tego powiedziec. Bo co bedzie, jesli
    obrobisz kiosk, wylegitymuja Cie, powiedza ze szukaja goscia ktory
    obrobil kiosk a Ty im powiesz "poszedl tam"? :P

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 65. Data: 2006-01-11 22:02:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > dokumentów?
    > Z wezwania przez policjanta (lub inną uprawnioną osobę) do okazania
    > dokumentu.

    No właśnie nie wiem... Nigdzie nie jest napisane (chyba?),
    że policjant może sobie ot tak kogoś wylegitymować (bo np. ma takie
    widzimisię). Poza tym wezwanie policjanta to nie jest przepis
    prawa - a ja pytałem, z czego wynika _obowiązek_, o którym
    jest mowa w art. 65§2 Kw...

    Nie to, żebym się czepiał, ale po prostu coś mi tu nie gra
    i dostrzegam pewną niespójność w naszym systemie prawnym.

    Piotr

  • 66. Data: 2006-01-11 22:27:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    PiotRek napisał(a):
    > No właśnie nie wiem... Nigdzie nie jest napisane (chyba?),
    > że policjant może sobie ot tak kogoś wylegitymować (bo np. ma takie
    > widzimisię).

    _JEST_

    Ustawa o Policji:

    Art. 14. 1. W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania,
    zapobiegania i wykrywania
    przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności: operacyjno-rozpoznawcze,
    dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe.

    (...)

    Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14,
    mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

    Wszystko sie zgadza. Policja sprawdza Twoja tozsamosc aby sie dowiedziec
    czy np. nie jestes poszukiwany i w ten sposob realizuja zadania z Art.
    14 par. 1.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 67. Data: 2006-01-11 23:16:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Wszystko sie zgadza. Policja sprawdza Twoja tozsamosc aby sie dowiedziec
    > czy np. nie jestes poszukiwany i w ten sposob realizuja zadania z Art.

    Moment, w art. 14 ust. 1 jest mowa o przestępstwach i wykroczeniach,
    a nie o ich sprawcach. Legitymując kogoś raczej trudno jest rozpoznać,
    zapobiec bądź wykryć przestępstwo lub wykroczenie.
    Czyż nie? :-)

    Piotr

  • 68. Data: 2006-01-11 23:20:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    PiotRek napisał(a):
> [...]
    > a nie o ich sprawcach. Legitymując kogoś raczej trudno jest rozpoznać,
    > zapobiec bądź wykryć przestępstwo lub wykroczenie.

    Raczej nie masz racji. Jeśli np. ktoś zbiegł z zakładu karnego, to
    popełnił przestępstwo :) I wcale nie musiał dać komuś w łeb. A
    wylegitymowanie takiego osobnika pozwoli go zatrzymać.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 69. Data: 2006-01-11 23:30:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    rozpoznać,
    > zapobiec bądź wykryć przestępstwo lub wykroczenie.

    Czy ciężka samemu to wymyślić, ze jak się znajdzie i zamknie złodzieja
    to i przestępstw ubędzie? Poza tym jak mordercę seryjnego zatrzymasz,
    to i najprawdopodobniej zapobiegniesz kolejnym przestępstwom. Ina
    sprawa, ze faktycznie to mało zgrabnie i nie po polsku napisane jest.

  • 70. Data: 2006-01-11 23:42:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > rozpoznać,
    > Czy ciężka samemu to wymyślić, ze jak się znajdzie i zamknie złodzieja
    > to i przestępstw ubędzie?

    To pozamykajmy wszystkich ludzi w więzieniach -
    liczba przestępstw i wykroczeń spadnie do zera :-)

    A poważniej - zgodnie z art. 14 ust. 1 Ustawy o Policji
    owa ma oczywiście obowiązek zapobiegania przestępstwom, ale
    legitymowanie niewinnego i praworządnego człowieka nijak
    nie przyczyni się do spadku przestępczości.

    > Poza tym jak mordercę seryjnego zatrzymasz,
    > to i najprawdopodobniej zapobiegniesz kolejnym przestępstwom.

    Ale chyba nie może z tego powodu cierpieć normalny
    (tzn. nie popełniający przestępstw) człowiek?

    > Ina
    > sprawa, ze faktycznie to mało zgrabnie i nie po polsku napisane jest.

    Otóż to, przede wszystkim o to mi chodziło - mogło by to być
    ujęte w nieco bardziej przejrzystej formie. Bo obecne przepisy
    (jak widać) rodzą wątpliwości.

    Piotr