  • 21. Data: 2004-08-14 19:53:32
    Temat: Re: Legitymacja prasowa/reporterska konsekwencje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ zatrzymać na pewno zatrzymają. A później w ramach bicia piany dostaniesz
    >+ zarzut terroryzmu tylko dla tego, że 5 lat temu przechodziłeś koło meczetu.
    >+ Później to w ogniu padnie, ale dla przyzwoitości fałszowanie dokumentu Ci
    >+ przywalą, by nie wyszło, że niewinnego napiętnowali.

    ...i to by było zupełnie przyzwoite podsumowanie.
    Znaczy - poziomu praworządności (podsumowanie) mam na myśli :>
    Czegoś co powoduje czasami zaskakującą zgodność poglądów, jak np:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&selm=c76jii%24e
    sl%241%40news2.ipartners.pl
    ;)

    Co do tematu... przyznam że nijak nie mam pojęcia na czym może
    polegać "fałszowanie dokumentu" w rozumieniu przedstawionym
    przez niektórych dyskutantów.

    OCZYWIŚCIE masz rację, jeśli odpowiadasz kierując się tym co
    zaprezentował rogus na początku - że przypomnę:
    +++
    > Mam pytanie czy jezeli zmyslibym sobie firme
    > iwymyslil pieczec(tydziesz podpis)
    ---

    ...bo to RZECZYWIŚCIE jest idiotyczny (IMO) pomysł !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2004-08-15 02:56:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dredd wrote:

    > Czyli mają jakąś strukturę organizacyjną. Pewnie jest też ktoś w
    > rodzaju naczelnego, wydawcy, czy innych funkcji znanych z prawa
    > prasowego?

    No to co za problem wysmarować 'strukturę orgazniacyjną' - z naczelnym,
    wydawcą, sekretarką i sprzątaczką... w postaci jednej i tej samej osoby.
    Są może jakieś przepisy zabraniające np. redaktorowi naczelnemu
    zajmowanie się np. myciem podłogi?

    ;)

    > Dla mnie mimo wszystko jakiś Kazio siedzący w domu i klikający
    > jednoosobowo przy swojej prywatnej stronie www to chyba jeszcze nie
    > prasa...

    A Kazio i Stasio? Od ilu osób, wg. Ciebie, jest już prasa - gdzieś jest
    może jakiś limit?

    ;)

    (po osiągnięciu masy krytycznej grupa tworzących stronę WWW zamienia się
    w dziennikarzy ;) )

    [ciach]

    Celowo pomijam detale o rejestracjach działalności itepe, bo tutaj
    potrzebe są jakieś konkrety, a nie tylko logika ;)
    (i na te konkrety też czekam)

  • 23. Data: 2004-08-15 07:43:03
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    osoby.
    > Są może jakieś przepisy zabraniające np. redaktorowi naczelnemu

    (...)

    > A Kazio i Stasio? Od ilu osób, wg. Ciebie, jest już prasa - gdzieś jest
    > może jakiś limit?

    Nie w liczbie "dziennikarzy" tu problem :) ale m.in. w konieczności
    zarejestrowania owej prasy przez Sąd rejestrowy. Jak przekonasz ten
    Sąd że naczelny może być jednocześnie wydawcą, reporterem i
    sprzątaczką to ją pewnie dostaniesz

    W tym wątku na razie nikt nie podał konkretnej normy, która zwalnia
    prasę internetową od obowiązku rejestracji i tu wg mnie leży problem.
    Dla mnie nawet kilkunastu Kaziów i Stasiów nie będzie prasą o ile nie
    spełnią wymogów prawa prasowego.

    Jak już napisałem nie mam aktualnej treści prawa prasowego więc z
    ciekawością czekam, aż ktoś poda przepis który powoduje, że zwykły
    posiadacz adresu internetowego to prasa bez potrzeby rejestracji bo
    może rzeczywiście byłą jakaś nowelizacja?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 24. Data: 2004-08-15 13:38:19
    Temat: a jaki koszt rejestracji...
    Od: "xxx" <h...@...pl>

    no dobrze.. rejestracja... ale jakie są koszta? i dokładnie gdzie i jak...?

    PS
    ja się zarejestruję i po drobnej opłacie Wam porozdaję legitymacje ;)

  • 25. Data: 2004-08-15 15:48:34
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > W "hobbystyczości" widzę tylko ten jeden problem ;)
    > Musisz znaleźć hobbystę który cię zatrudni (ktoś musi chorobowe
    > płacić przez pierwsze 31 dni, czyż nie ? :>) i odprowadzi należny
    > ZUS.
    > IM*H*O "bycie dziennikarzem" a "przysłyugiwanie emerytury z tytułu
    > bycia dziennikarzem" to z powodu rzeczonego cytatu dwie RÓŻNE
    > rzeczy ;)
    > Równie dobrze możesz domagać się emerytury jako swój (i ew.
    > swojej żony) kierowca, co nie znaczy że kierowcą być nie
    > możesz ! :)

    ale wlasnie tlumacze, ze hobbystow nie dotycza emerytury ;)
    spoko jestesmy po tej samej stronie barykady :P

  • 26. Data: 2004-08-15 15:50:12
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Użytkownik Dredd napisał:
> [...]
    > zarejestrowania owej prasy przez Sąd rejestrowy. Jak przekonasz ten
    > Sąd że naczelny może być jednocześnie wydawcą, reporterem i

    czlowieku ty sam nie wiesz o czym piszesz?
    rejestruje sie tylko dzienniki i czasopisma!

  • 27. Data: 2004-08-15 15:51:56
    Od: rogus <r...@t...spammer.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > ...bo to RZECZYWIŚCIE jest idiotyczny (IMO) pomysł !
    iyo..;/
    wiesz ci nie zalezy na tym zeby nie zaczepialy cie kolki na imprezach,
    natomiast spoko wlasnie zalozylem strone na ktorej raz do roku
    opublikuje jakis artykul i jestem redaktorem naczelnym z wlasna
    pieczatka itd.

  • 28. Data: 2004-08-15 17:27:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    > natomiast spoko wlasnie zalozylem strone na ktorej raz do roku
    > opublikuje jakis artykul i jestem redaktorem naczelnym z wlasna
    > pieczatka itd.

    Szczerze ciekaw jestem Twoich doświadczeń z oficjalnego podawania
    się za prasę

    Jeśli planujesz udzielanie jakichś porad prawnych w swojej "prasie" to
    może od razu zrób sobie pieczątkę adwokata ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 29. Data: 2004-08-15 18:57:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rogus" <r...@t...spammer.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > natomiast spoko wlasnie zalozylem strone na ktorej raz do roku
    > opublikuje jakis artykul i jestem redaktorem naczelnym z wlasna

    Rzecz w tym, że zanim Twoja strona stanie się czasopismem, to trzeba jeszcze
    kilku formalności dopełnić. Inaczej każdy rozlepiający ogłoszenia o
    sprzedaży samochodu byłby redaktorem - czasopisma ogłoszeniowego. A to jest
    troszkę bardziej skomplikowane. Nie mówię, że nie do zrobienia, ale jednak
    nie wystarczy strony internetowej stworzyć.

  • 30. Data: 2004-08-15 20:34:44
    Od: Dredd<...@...pl>

    > czlowieku ty sam nie wiesz o czym piszesz?
    > rejestruje sie tylko dzienniki i czasopisma!

    Słuszna uwaga. Ale rejestracja to tylko przykład jednej z formalności.
    Więc nadal podejrzewam że nie każdy kto coś skrobie w internecie jest
    dziennikarzem czy prasą. Wciąż zdaje mi się że musi to być pewna
    struktura organizacyjna z cechami wskazanymi w prawie prasowym

    Zresztą podejrzewam że chcąc być dziennikarzem z legalną
    legitymacją tak czy owak nie ominiemy rygorów prawa prasowego bo
    wg tego co posiadam w swej biblioteczce:

    5) dziennikarzem jest osoba zajmująca się redagowaniem, tworzeniem
    lub przygotowywaniem materiałów prasowych, p o z o s t a j ą c a w
    stosunku p r a c y z redakcją albo zajmująca się taką działalnością na
    rzecz i z upoważnienia r e d a k c j i,

    -> http://usenet.pomocprawna.info