  • 11. Data: 2005-01-08 19:57:18
    Temat: Re: Legalny - jak to rozumiec?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Karol rzecze:
    > Czy w swojej firmie do produkcji animacji używasz 3dsMax w wersji
    > edukacyjnej, czy też pełnej?

    Pełnej.
    Ale to dlatego, że jak kupowałem to nie wiedziałem tego co wiem teraz.
    Teraz bym ściągnął triala i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 12. Data: 2005-01-08 21:15:48
    Od: "Ian K. O'Walsky" <walsky=NOSPAM=@konto.pl>

    In article <crpemh$26b$4@inews.gazeta.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > generalną zasadą jest czerpanie korzyści z takiego programu. Weź
    > program do rozliczania PIT-ów firmy IPS. Licencję ma analogiczną do
    > opisanej przez Ciebie. I możesz go mieć w wersji darmowej na dysku
    > dotąd, dokąd nie zaczniesz przyjmować od ludzi pieniążków za
    > rozliczanie pitów.

    Tak tez sobie wykoncypowalem, ale co w sytuacji, gdy uzywany program nie
    jest zwiazany z dzialalnoscia firmy, nie bezposrednio w kazdym razie. Dajmy
    na to, ze profilem dzialalnosci jest sklep internetowy, a sprawa dotyczy
    slownika angielskiego. De facto nie uzywam go do _zarobkowania_, ale przy
    "odpowiedniej" interpretacji zalozyc mozna, ze jest mi on potrzebny.
    ---
    Pozdrawiam
    Walsky

  • 13. Data: 2005-01-08 21:21:44
    Od: "Ian K. O'Walsky" <walsky=NOSPAM=@konto.pl>

    In article <crp7tu$12r2$1@news2.ipartners.pl>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Sprawdź sobie w słowniku, co oznacza 'komercyjny'. Np. portal 'wiem'

    Ja wiem co oznacza "komercyjny" ;). Chodzi mi o opisany problem. Czsyli
    sytuacje, gdy przychodzi kontrola i pytaja: "Masz pan licencje na ten, dajmy
    na to slownik?" "Nie? Tiuu, a powinienes pan miec, bo tu jest napisane, ze
    darmowy do "home use" a pan masz firme"
    Czy mysliz, ze pomogloby tlumaczenie, ze wszak nie uzywam tego slownika do
    pracy zarobkowej?

    > PS: 'porady' buzdyganka (a.k.a. 'Arek') traktuj z duuuuuuuuużym
    > przymrużeniem oka...

    Dzieki. A dlaczego, wlasciwie?
    ---
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-01-08 21:53:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ian K. O'Walsky wrote:

    > Ja wiem co oznacza "komercyjny" ;). Chodzi mi o opisany problem. Czsyli
    > sytuacje, gdy przychodzi kontrola i pytaja: "Masz pan licencje na ten, dajmy

    Jaka 'kontrola'? Policję interesują naruszenia KK - czyli np. nielegalne
    kopiowanie/rozpowszechnianie. Takie naruszanie warunków licencji to
    sprawa cywilna z właścicielem (zawarłeś umowę i nie uiściłeś umówionej
    kwoty).

> [...]
    > darmowy do "home use" a pan masz firme"
    > Czy mysliz, ze pomogloby tlumaczenie, ze wszak nie uzywam tego slownika do

    Pomijając już taki detal, że żadne 'kontrole' nie chodzą (nie licząc
    ewntualnych nalotów policji), wystarczy osobie mającej wątpliwości
    pokazać wspomniane hasło ze słownika. Oraz stosowną umowę (licencję).

    Sam też DOKŁADNIE przeczytaj umowę.

    Patrz: http://www.raf256.com/arnold/

  • 15. Data: 2005-01-08 21:57:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ian K. O'Walsky wrote:

> [...]
    > slownika angielskiego. De facto nie uzywam go do _zarobkowania_, ale przy
    > "odpowiedniej" interpretacji zalozyc mozna, ze jest mi on potrzebny.

    Jeśli wykorzystujesz ten słownik do np. tłumaczenia korespondencji
    związanej z działalnością, to oczywiste jest, że używasz go do
    zarobkowania. Nie przetłumaczysz lub przetłumaczysz źle - poniesiesz
    jakąś stratę.

    Ale jeśli podczas pracy używasz tego słownika wyłącznie do tłumaczenia
    prywatnej koresponcencji - nie płacisz.

    W pewnym uproszczeniu: jeśli dany towar/usługę/whatever możesz sobie
    wliczyć w koszta działalności - dany towar/usługa są wykorzystywane w
    działalności komercyjnej.

  • 16. Data: 2005-01-09 10:55:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kopiowanie/rozpowszechnianie. Takie naruszanie warunków licencji to
    > sprawa cywilna z właścicielem (zawarłeś umowę i nie uiściłeś umówionej

    i jakby geniusz nie zauwazyl Arek wlasnie to napisal.

    P.

  • 17. Data: 2005-01-09 11:52:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pełnej.
    > Ale to dlatego, że jak kupowałem to nie wiedziałem tego co wiem teraz.
    > Teraz bym ściągnął triala i tyle.

    blenderem sie zainteresuj

    www.blender.pl darmowy i dosteony na 3 platformy.
    na stronie gownej masz przykladowy film wykonany przez Polaka, ktory
    pokazuje mozliwosci programu.

    P.

  • 18. Data: 2005-01-09 13:46:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemek R. rzecze:
    > blenderem sie zainteresuj
    > www.blender.pl darmowy i dosteony na 3 platformy.
    > na stronie gownej masz przykladowy film wykonany przez Polaka, ktory
    > pokazuje mozliwosci programu.

    Niestety Blender nie dorasta do pięt ani Maxowi ani Mayi.
    Robimy gry, do których mamy napisane własne interefejsy eksportowe z
    Max'a do silnika gry, animacje też robimy na Maxie bo mamy specjalne
    karty renderujące , które obsługują tylko Max'a - no May'ię też - a
    render Blendera to nie ta liga. No i wreszcie ludzi, którzy znają
    dobrze właśnie to a nie inne oprogramowanie.
    Tak więc przejście na Blendera nie jest możliwe, a co do filmu to sobie
    obejrzę z ciekawości.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 19. Data: 2005-01-09 13:55:43
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Arek napisał(a):

    > Nijak. Polskie prawo autorskie nie daje podstaw do takich rozgraniczeń.
    > Jeżeli masz legalny program to jest on legalny i w zastosowaniach
    > domowych i w biznesowych. I tyle.

    Domyślam się że prawa autorskiego nie widziałeś na oczy. Przeczytaj choćby art.
    41 ust. 2 i nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    --
    :) Johnson

  • 20. Data: 2005-01-09 14:06:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Johnson rzecze:
    > Domyślam się że prawa autorskiego nie widziałeś na oczy. Przeczytaj
    > choćby art. 41 ust. 2 i nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    A Ty Jonson widzę, że jesteś takim ignorantem, że nawet nie potrafisz
    odróżnić czym jest korzystanie z utworu a czym używanie (cech) utworu,
    nie wspominając już o polach eksploatacji utworu.

    Mam więc prośbę byś się najpierw dokształcił w tej materii a potem
    zabierał głos bo ignorantów mamy tu już pod dostatkiem.

    Bez obrazy Jonson , ale jak widzę kolejnego gościa co nie zna
    podstawowych pojęć i przez to nie rozumiem co czyta a następnie
    publicznie wyskakuje z "rewelacjami" to mi się już żołądek buntuje. :(

    Arek

    --
    www.hipnoza.info