  • 41. Data: 2006-11-01 11:03:05
    Temat: Re: Legalność www.bittorrent.com
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał(a):

    > 'Bzdura' :P Zamieszczajac ogloszenia w gazecie 'nowo otwarty sklep z
    > narzedziami - ul. Adres 1' tez odpowiadam za pomocnictwo? Ktos moze
    > przeciez uzyc tych narzedzi do popelnienia przestepstwa a ja podpowiadam
    > skad wziac narzedzie zbrodni.

    poco dajecie bzdurne porownania? gdybys sprzedawal te narzedzia z
    dokladnym planem wlamania to wtedy mozna by Ci to zarzucic.

    > Mam w domu orginalne pudelko ze SWAT 4 a pies pogryzl plyte. Odpalam
    > torrenta i sciagam plik ... gdzie tu jest pomocnictwo?

    no i myslisz ze wtedy legalie nabywasz gre? Rozroznij prawo cywilne
    (posiadanie licencji) od nielegalnego uzyskania

  • 42. Data: 2006-11-01 11:06:10
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    castrol napisał(a):

    > No ale jaki ma to zwiazek? Od kiedy to pobieranie danych z internetu
    > jest przez polskie prawo zabronione? Wiec ja nie widze tutaj znamion
    > czynu zabronionego.

    art 278 ust 2 kk. art 293 ust 1, i okolice art 112 ustawy o prawie
    autorskim precyzuja ktore dane sa nieleaglnie pobierane.
    To tak jakbys zarzucil mi brak zwiazku gdybym pisal o narkotykach wszak
    'nabywanie jedzenia' jako takie nie jest przeciez karalne.

    P.

  • 43. Data: 2006-11-01 11:07:19
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał(a):

    > *kto w zamiarze* ... to chyba wazny fragment. To, ze w sklepie Gerlacha
    > sprzedaje noze do smarowania masla nie czyni ze mnie odpowiedzialnego za
    > pomocnictwo jesli ktos tym nozem zaciupie swojego konkubenta.

    zamiar ewentualny! (choc nie tutaj, skoro zdecydowanie wiekszosc w tym
    serwisie to oprogramowanie chronione prawem).

  • 44. Data: 2006-11-01 12:31:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll Przemek R. wrote:

    > po pierwsze jezlei ktos zamieszcza 'linki' prwadzace do plikow i tego
    > nie sprawdzil to podpowiada za pomocnictwo conajmniej w zamiarze

    Aha, czyli jak pracownik poczty przyjmuje paczkę i nie sprawdzi jej
    zawartości, to jeśli okaże się, że w środku była bomba, narkotyki albo
    kradziony telefon, to też powinien odpowiadać za ten twój zamiar ewentualny?

    Czy może za to odpowiada listonosz zostawiający awizo?

    > ewentualnym (poczytaj o tym bo juz raz pokazalez ze nie masz zielonego
    > pojecia czym to jest), po drugie sorry ale gry do ktorych sa podane te
    > "linki" sa ogolnie znane i z pewnoscia nie dlatego ze sa darmowe,

    Przykro mi, ale mi akurat "SWAT 4" nic nie mówi.

    Natomiast znam parę innych gierek, które o ile mi wiadomo są ogólnie
    znane, ale są (przynajmniej obecnie) dostępne zarówno odpłatnie jak i
    nieodpłatnie.

    > wiec akurat w tym przypadku moim zdaniem mamy do czynienia z
    > zamiarem BEZPOSREDNIM.

    Twoje zdanie w świecie realnym jest na szczęście mniej znaczące, niż
    jeden płatek śniegu z zimy sprzed 10 lat...

  • 45. Data: 2006-11-01 12:32:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M wrote:

    > dobre :o
    > oczywiscie, nazwa programu + google + sklepy i ceny :o

    Typowy wybrakowany pomysł totalnego ignoranta.

    Problem 1: Michael Moore sam zachęcał do dzielenia się jego filmem -
    choć można go także kupić i wypożyczyć.

    Problem 2: większość dystrybucji linuxa można zarówno kupić, jak i
    ściągnąć (gratis) z ich strony oraz przez p2p

    Problem 3: jeśli danego programu/filmu/utworu nie znajdę w żadnym
    sklepie, co to oznacza? Dany utwór jest darmowy? Czy jest w ogóle
    kompletnie nielegalny?

    Problem 4: nazwa pliku to nazwa pliku, a jego treść nie musi mieć z nią
    żadnego związku (np. ściągałem jeden wg. mojej wiedzy publicznie
    dostępny plik, a po ściągnięciu okazało się, że to jakieś porno z Paris
    Hilton - swoją drogą strasznie drętwa pinda). Albo może mieć, tylko że
    będzie to gratisowa plik
    demonstracyjny/promocyjny/łatka/zajawka/reklamówka/w
    hatever.

    Problem 5: w przypadku samochodu są dokumenty i jedna, centralna baza
    danych (choć właściwie tylko krajowa! i niekoniecznie w 100% aktualna!).
    W przypadku programu czy innego utworu czegoś takiego nie ma i
    zaproponowana przez ciebie metoda - nawet gdyby nie miała dziur
    wykazanych przeze mnie - byłaby mało pewna (przy proponowanym przez
    ciebie odrzuceniu jednej z podstawowych zasad państwa prawa: domniemania
    niewinności).

    Problem 6: w jurysdykcji, z której dany plik jest "nadawany", takie
    dzielenie się tym plikiem może być całkowicie legalne, nawet jeśli
    lokalnie plik jest komercyjny.

    A to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Teraz uprzejmie rozwiąż jednoznacznie te problemy albo zamilknij na
    zawsze ;->

  • 46. Data: 2006-11-01 13:02:30
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał(a):

    > poco dajecie bzdurne porownania? gdybys sprzedawal te narzedzia z
    > dokladnym planem wlamania to wtedy mozna by Ci to zarzucic.

    uprzedzajac pieniactwo, ja nie twoerdze ze samo korzystaie z programu
    jest nielegalne (porownanie do noza) a tym samym jegorozprowadzanie.
    my tu romawiamy o serwisie. Dlatego porownanie z nozem (inymi
    narzedziami) jest durne

  • 47. Data: 2006-11-01 13:04:49
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > 1) "zezwalający"???

    powiedzmy ze to byl skrot myslowy, wyjasnielem wyzej o co mi chodzilo.

    > 2) A co to jest SWAT 4? I nie pytam się, co tobie się wydaje, że to
    > jest, tylko czy pobrałeś ten plik i jesteś w stanie na 100% stwierdzić,
    > że to coś nielegalnego?

    looknij sobie na art 13 ust 2 kk

  • 48. Data: 2006-11-01 13:07:20
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Aha, czyli jak pracownik poczty przyjmuje paczkę i nie sprawdzi jej
    > zawartości, to jeśli okaże się, że w środku była bomba, narkotyki albo
    > kradziony telefon, to też powinien odpowiadać za ten twój zamiar ewentualny?

    wiesz co nei chce mi sie tlumaczyc na czym polega ten zamiar, kup sobie
    ksiazke do prawa karnego i przemysl przyklady ktore podajesz.

    > Czy może za to odpowiada listonosz zostawiający awizo?

    > Przykro mi, ale mi akurat "SWAT 4" nic nie mówi.

    to twoj problem

> [...]
    >
    > Twoje zdanie w świecie realnym jest na szczęście mniej znaczące, niż
    > jeden płatek śniegu z zimy sprzed 10 lat...

    a ja sie moge zalozyc z toba o kase ze jak doniose na serwis typu
    osiolek to autor bedzie robic niedlugo w portki.

    Wtedy sie przekonamy kto mial racje

  • 49. Data: 2006-11-01 13:37:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll Przemek R. wrote:

    > looknij sobie na art 13 ust 2 kk

    Ależ ja sobie zdaję sprawę - że to zapewne jest coś udostępnionego
    legalnie, związanego z tym SWAT 4 (cokolwiek to jest).

    Może łatka, może demo, może promocyjny filmik, może np. darmowa testowa
    wersja, a może dystrybutor pozwolił na gratisowe rozpowszechnianie, a
    sam bierze kasę np. za nośniki, instrukcje, wsparcie techniczne czy
    dostęp do serwerów (jak np. Ragnarok).

  • 50. Data: 2006-11-01 14:51:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll Przemek R. wrote:

    > a ja sie moge zalozyc z toba o kase ze jak doniose na serwis typu
    > osiolek to autor bedzie robic niedlugo w portki.

    Pewnie, że będzie robić, bo tępawy funkcjonariusz, mający słabe pojęcie
    o komputerach, zabierze mu cały sprzęt "do ekspertyzy" i może
    ewentualnie po roku okaże się, że zupełnie niepotrzebnie...