  • 31. Data: 2005-05-28 13:19:34
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania i pozbawianie kompa.
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns9663AB956A1A5dmicfgpolboxcom@10.7.19.101...

    > A mógłbyś mi pomóc i powiedzieć gdzie w kpk napisano,
    > że cała zawartość dysku ma być na protokole wyszczególniona.

    Taki stary a "żarcisz" jak małe dziecko" ;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 32. Data: 2005-05-28 20:30:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek23 wrote:
    > I odpowiadam sobie sam na to pytanie gdyz dzwonilem do microsoftu, nie
    > potrzeba fakt. umowy czy paragonu, dowodem na to ze system jest legalny moze
    > byc tylko(lub az) nosnik holograficzny i naklejka z kluczem , dodatkowym
    > atutem jest pudelko i wszystkie dokumenty dolaczone przez microsoft w
    > komplecie, ale wystarczy nosnik i naklejka.

    Uwaga formalna: od kiedy mikrosyf stanowi w Polsce prawo, hmm?

  • 33. Data: 2005-05-28 21:01:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7akbr$5au$4@opal.futuro.pl> autorstwa
    niejakiego Andrzej Lawa wyjaśniam co następuje:

    > Uwaga formalna: od kiedy mikrosyf stanowi w Polsce prawo, hmm?

    Gdzieś już takie pytanie widziałem... ;-)
    Hint: art. 67 ust. 1 pr.aut. pozwala na określenie zakresu korzystania z
    utworu przez licencjobiorcę.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 34. Data: 2005-05-28 23:39:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Gdzieś już takie pytanie widziałem... ;-)
    > Hint: art. 67 ust. 1 pr.aut. pozwala na określenie zakresu korzystania z
    > utworu przez licencjobiorcę.

    Zakres korzystania - owszem. Oczywiście też w pewnych granicach (np.
    licencja ograniczająca grupę użytkowników do osób o określonym kolorze
    skóry byłaby niezgodna z zasadami współżycia społecznego - podobnie jak
    wymóg, żeby użytkownik programu podczas pracy z tym programem był w
    garniturze ;) )

    Abstrahując od tego, czy akurat w tym przypadku wodnik ;-> M$ mówił z
    sensem, czy nie (bo chyba z sensem) to jednak od określania, czy dany
    program jest legalny, czy nie, są inne organa.

    Ale jak pisałem - to tylko uwaga formalna (czytaj: czepialstwo ;) )

  • 35. Data: 2005-05-29 07:14:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7ave7$9ti$1@opal.futuro.pl> autorstwa
> [...]

    > skóry byłaby niezgodna z zasadami współżycia społecznego - podobnie jak
    > wymóg, żeby użytkownik programu podczas pracy z tym programem był w

    OK, praktyki dyskryminacyjne w określaniu zakresu korzystania z
    oprogramowania chyba nie były jeszcze ćwiczone ("This software's not for
    Negros") ale IMHO tak jak licencjodawca ma prawo np. zezwolić na darmowe
    korzystanie w celach nonprofit, podobnie ma prawo nałożyć dodatkowe
    obowiązki jak oklejanie komputera badziewnymi nalepkami etc. Jest to
    jednak sposób korzystania z utworu (na marginesie: czy malarz ma prawo
    żądać, żeby jego obraz prezentowano wyłącznie w różowej ramie?)

  • 36. Data: 2005-05-29 07:44:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Przemek R..."
    .pl>
    niebacznie popelnil news:d79j9v$l2r$1@inews.gazeta.pl:

    > no Wiesz, masz winowsa nie masz licencji, skad wiadomo ze
    > nielegalny? :-)
    Co rozumiesz pod "licencja"?
    W instalacjach MSWindows, z którymi miałem do czynienia licencja
    jest _zawsze_, zazwyczaj w $windir$\system32\.
    Nawet w tych w wersji SE.
    Ponadto dokumenty potwierdzające legalność, oryginalne nośniki,
    faktury na zakup mogą przecież znajdować się kilkaset kilometrów
    od miejsca instalacji. Licencja może określać takie warunki,
    że bez szczegółowej analizy sytuacji nie sposób tak ad hoc określić
    czy użytkowanie programu stanowi naruszenie jej zasad, czy też jest
    nielegalne - karalne.

    > nie chce mi sie teraz szukac,(transfer mi nie pozwala obecnie,
    > siec pada) gdzies tam jest w oklicach rozdzialu o przeszukaniu
    > punkcik ktory mowi o spisaniu zawartosci dysku i potwierdzeni
    > tego przez osobe u ktorej przeszukanie sie odbywa.

    A jak to będzie ze spisaniem zawartości nielegalnych książek?

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2005-05-29 08:00:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> niebacznie popelnil

    > Taki stary a "żarcisz" jak małe dziecko" ;)))
    Liczę, że toś inny się dorwał do kompa?
    A Ty jak zawsze - niezawodny, jeżeli chodzi o swojego ulubieńca :)

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2005-05-29 10:57:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > że bez szczegółowej analizy sytuacji nie sposób tak ad hoc określić
    > czy użytkowanie programu stanowi naruszenie jej zasad, czy też jest

    ale jezeli nie posiadasz nosnika, nie potrafisz na koenretny dzien
    udowodnic ze nabyles go legalnie (nie zakupiles od pirata)
    to juz jest raczej uzasadnione podejrzenie co do tego ze
    jest to nielegalny windows.

    na dysku? tak samo

    P.

  • 39. Data: 2005-05-29 14:37:08
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > korzystanie w celach nonprofit, podobnie ma prawo nałożyć dodatkowe
    > obowiązki jak oklejanie komputera badziewnymi nalepkami etc.

    Ale nie naklejenie nie czyni tego oprogramowania nielegalnym i nie możesz być
    za to pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Najwyżej M$ może zrobić Ci
    cywilną sprawę o naruszenie warunków umowy. (chyba już było kiedyś ustalane, że
    Licencja w sensie prawnym (prawo autorskie i pokrewne) to nie jest).

    Ath

  • 40. Data: 2005-05-29 16:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > korzystanie w celach nonprofit, podobnie ma prawo nałożyć dodatkowe
    > obowiązki jak oklejanie komputera badziewnymi nalepkami etc. Jest to

    Niemniej jednak z tego sprawy kryminalnej być nie może - najwyżej cywilna.

    A i tak, jeśli ktoś naklejki sobie nie nakleił ("Bo się bałem, żeby się
    nie zniszczyła - jakbym wtedy udowodnił, że program nie 'piracki',
    hmm?"), to przy takiej argumentacji wątpię, żeby sąd przyznał rację
    głupim pretensjom mikrosyfa.

    Ja np. mam do gier OEMowe Win98se, które kupiłem razem z komponentami
    komputera w hurtowni. I naklejkę mam nie na same obudowie, tylko na
    zaślepce od stacji (obudowę w międzyczasie zmieniłem).

    Kopię mam legalną (jak widać ponaklejce), a na inne niż zalecane
    naklejenie naklejki to mogą mi skoczyć.