  • 71. Data: 2008-01-28 15:50:06
    Temat: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll pisze:

    > na extenmsa 7620 (acer) z 2 gb ramu karta ati 256 + 700 wspoldzielonej i
    > core 2 duo moge sobie pograc,
    > nawet w fligth simulator x (na dobrych ustawieniach)

    A ja mogę przeżyć tydzień na chińskich zupkach... Tylko po co? ;->

  • 72. Data: 2008-01-29 09:09:18
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:ov9175-8v8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Gdzie naciągane? Mam windowsową aplikację... OK, sprzed paru lat, ale co
    > z tego? Linux jest kompatybilny "w dół" ze starymi wersjami. To co?
    > Windows gorsze, że nie może być kompatybilne "w dół"? No tak... Gorsze...

    pisalem jzu pierdolnij sie w ten stronniczy glupi leb, a wczesniej jakbys
    mial watpliwosci sprobuj
    ottak odpalic kylixa, ktory byl pisany dla suse na poziomie 7,2 a obecnie
    trzeba sie napocic by go uruchomic.

    Widzisz Andrzejku w przeciwienstwie do ciebie korzystam z obu systemow wiec
    potrafie ocenic co lepiej dziala,.

    > Czasami korzystam. I mam. Bo nierzadko pomagam ludziom, którym wingroza
    > się nagle sama popsuła.

    to ciekaw jestem jaka wingroza na pewno nie od xp w gore, bo to wtedy ni
    wingroza a jedynie jakis syf ktory sciagneli
    korzystajac z konta admina mogl zasyfic podobvnie jak pod linuxem gdy n
    codzien sie korzysta z konta roota

    > Jakoś powątpiewam w twoją szczerość.

    a ja pierd. twoje powatpiewanie, mialem auroxa, suse, ubuntu, obecnie mam
    suse pod wmvare wczesniej mialem 'natywnie'

    > Przede wszystkim świadczy o jakości filozofii tworzenia wingrozy -
    > Wielki Brat Patrzy. A jak Wielki Brat ma awarię - cóż, problem tych
    > oglądanych...

    oczywiscie serwery z paczkami do linuxa zawsze dzialaja, jak pisalem wez sie
    w ten glupi leb pierd.

    I zanim zaczniesz cos gledzic o tym ze linux jest uaktualnianay czesto,m to
    od xp w gore co jakis czas (tydzien, kilka dni) jest sciagana
    aktualizacja (automatycznie) i instalowana w systemie. Oczywiscie jezeli sie
    ma legalny.

    > ...twoją matkę.

    ja przynajmniej mam matke

    P.

  • 73. Data: 2008-01-29 09:10:37
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:an9175-gu8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > ROTFL
    >
    > Przestało?
    >
    > Civ4 już 2 razy spowodowała mi twardy zwis WinXP.

    gra ktora nie jest przystsosowana do win xp a a nie system cwoku

    > Na szczęście okazało się, że ładnie działa pod linuxem :)

    uruhcom ladnie w 5 minut pod linuxem gta san andreas to wtedy pogadamy

    P.

  • 74. Data: 2008-01-29 09:14:22
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:t2a175-8v8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A ja mogę przeżyć tydzień na chińskich zupkach... Tylko po co? ;->

    nie bardzo rozumiem, bardzo plynnie chodzi, mzoemy sie o pieniadze zalozyc a
    wtedy
    nagram to cam studio i podesle.

    moge grac w need for speed pro street, gta itd, oczywiscie jezlei mam
    noramlny system na ktorym moge uruchomic te gry bez
    najmniejszego problemu.

    P.

  • 75. Data: 2008-01-29 09:16:36
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:fk9175-gu8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Niby dlaczego?
    >
    > Użytkownicy nie mogą nabroić innym użytkownikom ani w ogólnym systemie.
    > Co robią w swoim domowym katalogu to już ich broszka, bo nikomu innemu
    > nie zaszkodzą.

    tylko o co chodzi jak dokladnie tak samo mozna zrobic pod win?

    Zreszta ciekawe co zrobisz jak program bedzie wymagac biblioteki kotre w
    systemie nie ma?
    Np nowszego QT. ?

> [...]
    >
    > Od sterowników jest administrator sytemu - bo też tylko on powinien mieć
    > uprawnienia do grzebania w sprzęcie komputera. Użytkownikom grzebanie w
    > sprzęcie (zwłaszcza wymagające instalowania sterowników na poziomie
    > systemowym) nie jest do pracy potrzebne. Użytkownik może sobie najwyżej
    > wkładać nośniki danych (płytki, dyskietki, pamięć na USB) oraz podłączać
    > urządzenia typu aparat fotograficzny czy modem. A do tego w linuxie nie
    > są potrzebne żadne sterowniki niskopoziomowe (tak, wiem - durne windows
    > ciągle się domaga instalowania sterowników jak mu się nowy gadżet na USB

    o jakim windowsie i dokladnie o jakim sprzecie na usb mowisz?

    > Potrzeby gier do pracy już nawet nie skomentuję ;->

    potrzeby gier jełopie po godzinach pracy.

  • 76. Data: 2008-01-29 09:28:44
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL wrote:
    > Witam grupe!
    >
    > Mam nastepujace pytanie... 3 lata temu kupilem Laptopa marki XXX z
    > legalnym oprogramowaniem, w tym Windows XP. Teraz nosze sie z
    > zamiarem kupna nowego laptopa tej samej marki XXX (xxx - zeby nie
    > robic reklamy) :) tyle ze teraz model jaki chce kupic sprzedawany
    > jest wylacznie z systemem Windows Vista, ktory mi nie badzo pasuje...
    > i tu rodzi sie moje pytanie:
    > Czy skoro kupilem/kupie drugiego laptopa od tego samego producenta to
    > czy moge LEGALNIE zastapic system VISTA z nowego laptopa systemem XP
    > ze starego lapotopa?

    To zależy.

    Jeśli:
    a) XP masz na płycie/partycji recovery, to nawet nie uda Ci się taki proces,
    bo instalator sprawdza, czy jest instalowany na sprzęcie, do którego został
    przywiązany - a nawet jeśli nie sprawdzi, to system nie wstanie, bo będzie
    miał od razu zainstalowane wszystkie sterowniki do starego komputera.

    b) Jeśli masz oryginalną płytę XP OEM, to zainstalowanie go na drugim
    komputerze stanowi złamanie licencji (umowy cywilnej), co raczej legalne nie
    jest.

    c) Jeśli masz oryginalną płytę XP BOX, to możesz bez problemu i legalnie
    zainstalować windows na drugim komputerze.

    Lepiej zrobisz jeśli kupisz notebooka bez systemu i dokupisz do niego
    Windows XP - wyniesie Cię góra 100 zł drożej, a będziesz miał wszystko w
    pełni legalne. Jeśli zaś myślisz perspektywicznie, to kup notebooka bez
    systemu i dokup system w wersji BOX - nie dosyć, że nie będziesz miał
    problemów teraz, to i za każdym razem podczas późniejszych modernizacji
    sprzętu. Wada - zapłacisz od 300 do 600 zł drożej.

    Ja dokupiłem Xp Home OEM do mojego Asusa, acz nie uciekałem przed Vistą,
    tylko chciałem mieć oryginalną płytę z czystym systemem a nie z systemem z
    zainstalowanymi tonami niepotrzebnych, kolorowo-landrynkowych helperów do
    wifi, bluetootha i tak dalej.

    > Pozdrawiam serdecznie...

    Takoż i ja -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 77. Data: 2008-01-29 13:12:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Troll pisze:

    [ciach]

    > pisalem jzu pierdolnij sie w ten stronniczy glupi leb, a wczesniej

    Na tym poziomie nie zamierzam dalej dyskutować, degeneracie.

    *plonk*

  • 78. Data: 2008-01-30 09:43:51
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    jakiego poziomu Andrzejku oczekujesz komentujac produkt z ktorym stycznosci
    nie mailes?
    Wypowaidasz sie na temat visty razaco udowadaniajac ze na oczy jej nie
    widziales (procz screenshotow),
    co do xp juz udowodniles (w innych watkach) ze Twoje testowanie systemu
    ograniczylo sie do nieudolnej proby wpisania
    numeru seryjnego co uniemozliwilo ci korzystanie z tego systemu. TYLKO TY
    miales problemy z sprawdzeniem legalnosci,
    bo ja pierwszy raz siue z tymspotykam, a nawet gdybym mial problem, to sa
    dostepne jeszcze dwa inne sposoby procz internetowego
    na aktywacje co dosc lopatologicznie bylo wyjasnione w oknie aktywacji, co
    sprytnie probujesz ukryc.

    Pisales juz nieraz o wieszaniu systemu, od wprowadzenia XP problem przestal
    istniec, ANI RAZU mi sie system nie zawiesil,
    a gdy problem wytworzyla aplikacja ctrl + del + alt przerywal momentalnie
    jej dzialanie wysweietlajac okno ktore umozliwialo jej zamkniecie.

    BA, jako argument przeciw podajesz przyklad gry ktora najprawdopodobniej
    byla robiona dla win 3.11, czy 95, nie dziw sie ze wymaga patcha, sprzet
    ciut sie zmeinil, i glownie to jest tego przyczyna aplikacje jako takie sa
    zgodne , i mozesz uruchomic kazda, w linuksie wrecz przeciwnie, wystarczy ze
    sie posiada skompilowany program z wersja qt starsza niz obecna (jak KYLIX
    do ktorego sie nie ustosunkowales) i juz aplikacja porbuje wywyolac funkcje
    biblioteki ktora w nowej wersji nieistnieje lub zmienila sie jej definicja,
    i DUPA, zaden patch typu .exe ktory jest wygodny w uzyciu nie pomoze, trzeba
    manulanie dodawac biblioteki, i tworzyc uruchomieniowy skrypt .sh i zeby
    bylo zabawniej sprawa nie dotyczy apliakcji z przed 15 lat tylko takich
    ktore 2 lata temu bez problemu nie dzialaly, nie pierd. wiec o zgodnosci
    linuksa z poprzednimi wersjami bo to bajka. A jak nie QT to wystarczy
    apliakcja ladujaca dynamicznie biblioteke wxWidgets (druga popularna) moze
    byc takze problem bo w nowzszych wersjach sie ciut pozmienialo.

  • 79. Data: 2008-01-31 15:44:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Troll" <w...@d...mnie> writes:

    [ciap]

    > uruhcom ladnie w 5 minut pod linuxem gta san andreas to wtedy
    > pogadamy

    Z tym też mogą być problemy natury prawnej. W umowie licencyjnej może
    być przecież klauzula o tym, że licencji udziela się na korzystanie
    z programu wyłącznie pod kontrolą MS Windows i wtedy ratuje jedynie
    VMware z obsługą DirextX na OpenGL.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 80. Data: 2008-01-31 16:12:41
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
> [...]
    > być przecież klauzula o tym, że licencji udziela się na korzystanie
    > z programu wyłącznie pod kontrolą MS Windows i wtedy ratuje jedynie

    Nie przejdzie. To juz zahacza o sprzedaz wiazana
    i zmuszanie do niekorzystnego rozporzadzania mieniem :)

    Za podobne manewry (sprzedaz wiazana) IBM mial
    w latach siedemdziesiatych potezne klopoty w USA.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek