  • 41. Data: 2006-12-27 00:03:50
    Temat: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > :-)))))))))) "wy" znaczy kto?

    Ty mi powiedz - sam pisałeś, że wy coś wiecie.

  • 42. Data: 2006-12-27 00:04:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > Należy czytać ze zrozumieniem, napisałem że według M$.

    No to zrozum wreszcie, że M$ prawa w Polsce nie stanowi i to co mówi M$
    się dla prawa karnego w ogóle nie liczy.

  • 43. Data: 2006-12-27 00:10:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ems8o1$o4c$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ??? Tak na plus wyszedles? Dziwne, chyba nie liczysz kosztów wdrożenia i
    > szkolen które sa wielokrotnie wyższe niż przy systemach Windows...

    To do typowej pracy biurowej - openoffice itp. to aż szkolenia
    specjalistycznego trzeba?

    BTW. Ciekawe jak facet obszedł problem Płatnika. Bo jej proteza, to raczej
    SDWI jeszcze się nie dorobiła.

  • 44. Data: 2006-12-27 03:57:37
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Pozatym zawsze mam ubaw jak ktoś pisze że linuks jest bezpieczniejszy i
    > mniej inwazyjny. Nie porównuj systemu gdzie dajesz użytkownikowi prawa
    > administratora (Windows) z systemem gdzie dajesz tylko prawa uzytkownika
    > (linuks).

    Tylko wiele aplikacji windows jest tak zrobionych, że uruchomienie ich tylko
    na prawach użytkownika spowoduje zawieszenie/dziwne zachowanie. Linux ma od
    zawsze silny podział na adminów i resztę więc ten problem nie występuje -
    jeśli trzeba praw admina to jest komunikat i zawieszenia nie ma. Programy
    użytkowe dla Linuksa nie modyfikujące systemu działają tylko na prawach
    użytkownika. W Windows _nie zawsze_ tak jest.

    > Pierwszy system tez mozna tak skonfigurowac, zeby sie zabrudzic nie dalo.
    > Jednak do tego trzeba miec troche wieksza wiedze od
    > tych co tylko potrafia nazekac :) Ale to OT wiec nie rozwijajmy tego
    > watku...

    To spróbuj z dyskietki startowej skasować/zamienić jakiś plik na partycji
    NTFS lub dokonać zmiany w rejestrze. Oczywiście nie mówimy o kosztownych
    płytach startowych firm trzecich ze specjalnymi sterownikami/hackami
    pozwalającymi na takie półlegalne (bo M$ nie udostępnia kodu NTFS innym
    firmom) działanie. Takie wady rzucił admin bez namysłu gdy zapytałem o
    pierwsze skojarzenia związane z konserwacją Windows XP.

    > ??? Tak na plus wyszedles? Dziwne, chyba nie liczysz kosztów wdrożenia i
    > szkolen które sa wielokrotnie wyższe niż przy systemach Windows...

    OpenOffice jest trochę podobny do M$ Office, za około 150zł dostajesz w
    pudełku instrukcję i komercyjne wsparcie oraz FV i roczną aktualizację. Jak
    ściągniesz za darmo to o szczegóły można zapytać na grupie. Firmowy FAQ
    można postawić na wewnętrznym serwerze www. KMail jest trochę podobny do
    OE, jak ktoś korzysta z formatowania listów to używa Thunderbird. Skype
    jest taki sam. Firefox jest taki sam. Księgowość jest na programach
    dosowych polskiej produkcji dlatego płatny MS-DOS (nie do kupienia w
    sklepie) zamieniony na darmowy FreeDOS, zgodność 100% + trochę
    nowocześniejszy, kosztów brak, działanie/wygląd taki sam itd.

    Są dwa przysłowia o Polakach:
    Polacy - wieczni maruderzy
    Polak potrafi (z tym się utożsamiam, jakoś się o dziwo udaje :-))

    > To samo moge napisac o Win (chyba ze Ty miales do czynienia z linia 9x ;)

    Miałem do czynienia z MS-DOS,95,98,98se,Me,XP. Gdy w XP okazało się, że NTFS
    nie można naprawić z dyskietki startowej byłem zły (bo może być kłopot dla
    admina jak się coś zepsuje). Teraz gdy widzę co zaoferuje Vista i jak M$
    ostatnio wrogo podchodzi do klientów (mam aktywacją udowodnić, że nie
    jestem złodziejem) to stwierdziłem, że czas podziękować za współpracę i
    poszukać kogoś kto mnie lepiej potraktuje. Znalazłem Linuksa i jestem
    zadowolony. Nikogo nie namawiam do przesiadki gdyż wiem, że to bardzo
    trudne, a czasem niewykonalne. Dlatego ostrzegłem pod koniec, że bez planu
    i badań przydatności nawet nie zaczynać przesiadki. Trzeba też mieć
    pracowników, którzy wiernie podążą za szalonym szefem (brum, brum, iiii
    hhha, bla, bla, fiu, fiu). Trzeba też być wyrozumiałym i zrozumieć, że
    przesiadka to kłopot dla zwykłego człowieka i nie wymagać za wiele na
    początku. W końcu Einstein też kiedyś chodził do przedszkola...

    Zbyszek

  • 45. Data: 2006-12-27 04:11:12
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > BTW. Ciekawe jak facet obszedł problem Płatnika. Bo jej proteza, to raczej
    > SDWI jeszcze się nie dorobiła.

    Na giełdzie można w miarę tanio kupić używany, stary windows 9x z licencją.
    W sam raz 1 sztuka do Płatnika.

    W przypadku Linuksa pomaga emulator Wine (przykładowe zrzuty ekranu, już się
    im przyglądam w celach badawczych):
    http://www.mandriva.pl/?s=zrzuty&PHPSESSID=cca2a8546
    fb1e6c400456e759234a655

    Alternatywa na Linuksa już się rodzi,
    http://www.janosik.net/

    a prawo podąża za nią:
    http://www.e-linux.pl/modules/news/article.php?story
    id=46
    (trzeba zjechać niżej aby zobaczyć treść)

    Zbyszek

  • 46. Data: 2006-12-27 04:33:12
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    > Trzeba też mieć
    > pracowników, którzy wiernie podążą za szalonym szefem (brum, brum, iiii
    > hhha, bla, bla, fiu, fiu). Trzeba też być wyrozumiałym i zrozumieć, że

    Pragnę tylko dodać, że trzeba być szalonym w granicach rozsądku i nie tracić
    kontaktu z rzeczywistością.

    Zbyszek

  • 47. Data: 2006-12-27 08:55:18
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No to zrozum wreszcie, że M$ prawa w Polsce nie stanowi i to co mówi M$
    > się dla prawa karnego w ogóle nie liczy.

    a czy jak gdzieś tak napisałem?

    --
    redgrist = "A na biurku: balagan, kanapka, linux..."
    /redgrist/malpa/wp/kropka/pl/

  • 48. Data: 2006-12-27 08:58:57
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ty mi powiedz - sam pisałeś, że wy coś wiecie.

    a Ty nie wiesz?
    http://www.microsoft.com/poland/sam/partnerguide/lic
    encje/default.mspx

    nie trzeba być z BSA żeby wiedzieć co M$ wymaga...rozbawiło mnie twoje
    domniemanie :)

  • 49. Data: 2006-12-27 09:03:03
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > No tak, magiel to przecież takie skomplikowane urządzenie...

    http://www.microsoft.com/poland/partner/szkolenia/st
    acjonarne_mls.mspx

    Albo prowadzisz ze mną rozsądną rozmowę albo nie rozmawiamy wcale, bo
    nie wiedzieć czemu upatrzyłeś sobie we mnie wroga co widać w innych
    postach i tutaj. A ja akurat jestem po tej samej stronie.

  • 50. Data: 2006-12-27 09:15:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *redgrist* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > a czy jak gdzieś tak napisałem?

    Daj sobie spokój, Andrzej po prostu zawsze musi się przypieprzać do
    nieistniejących problemów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl