  • 11. Data: 2009-08-04 08:17:47
    Temat: Re: Legalizacja oprogramowania
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > A XP aby na pewno po tej linii? XP Home, zaznaczę?

    Nie, Me to było ostatni program z tej linii.

    Równolegle szło Windows 2000, a dalej ja znamy. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-08-04 10:12:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 10:17:47 +0200, spp napisał(a):

    > Nie, Me to było ostatni program z tej linii.
    >
    > Równolegle szło Windows 2000, a dalej ja znamy.

    Nie znam się, ale coś mi się wydaje, że XP Home to od 3.1, zaś XP Prof od
    NT jest?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-08-04 10:15:35
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie znam się, ale coś mi się wydaje, że XP Home to od 3.1, zaś XP Prof od
    > NT jest?

    Nie znasz się. Te systemy nie różnią się kernelem. Obydwa wywodzą się od 2K.

    wer

  • 14. Data: 2009-08-04 10:34:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 12:15:35 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Nie znasz się. Te systemy nie różnią się kernelem. Obydwa wywodzą się od
    > 2K.

    Wikipedia mówi: "Windows XP w wersji Home jest oficjalnym następcą
    systemu Windows Millennium Edition, w wersji Professional jest następcą
    Windows 2000". Chyba że to marketingowe ble-ble.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 15. Data: 2009-08-04 10:41:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Wikipedia mówi: "Windows XP w wersji Home jest oficjalnym następcą
    > systemu Windows Millennium Edition, w wersji Professional jest następcą
    > Windows 2000". Chyba że to marketingowe ble-ble.

    A co mówi pierwsze zdanie z tego hasła?

    "Microsoft Windows XP (nazwa robocza Whistler) - wersja systemu
    operacyjnego Windows z rodziny Microsoft Windows NT (oparty na jądrze
    NT) firmy Microsoft, wydana oficjalnie 25 października 2001."

    Jak 'następstwo' należy tutaj rozumieć 'zastępuje w określonych
    zastosowaniach' a nie 'pochodzi od'. :)

    Rzeczywiście - marketingowe bla, bla, bla. :)

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-08-04 10:55:47
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Wikipedia mówi: "Windows XP w wersji Home jest oficjalnym następcą
    > systemu Windows Millennium Edition, w wersji Professional jest następcą
    > Windows 2000". Chyba że to marketingowe ble-ble.

    Windows Me było rozwinięciem 98SE, tylko tyle, że schowano głęboko tryb
    DOS. Windows Me był jednoużytkownikowy, XP to architektura NT,
    wieloużytnikowa. Całe mechanizmy wewnętrzne zupełnie inne. Wcześniej
    były dwie nazwy produktów NT (ew. 2000) i 95,98 (Me). Wprowadzili
    zamiast tego jedną nazwę XP, co wymagało doprecyzowania marketingowego.
    Miałeś 98SE albo Me to potrzebujesz Home Edition, do firmy potrzebujesz
    Profesional. Wersja Home jest obcięta o sprawy związane z sieciami,
    logowaniem się do AD. Natomiast profesional obcięty jest multimedialnie.
    Dowodem, że home i prof to ten sam system jest to, że nie ma osobnych
    sterowników dla nich. Dla NT,2000 i dla linii 95 były osobne sterowniki
    urządzeń. Dla XP jest jeden sterownik niezależnie od wersji.

    wer

  • 17. Data: 2009-08-04 12:28:59
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik b...@n...pl napisał:

    > Windows Me było rozwinięciem 98SE, tylko tyle, że schowano głęboko tryb
    > DOS.

    więc należy chyba już rozinąć stare powiedzenie o pierwszych windowsach:
    że jest to chodząca na 32 bitowym sprzęcie, 16 bitowa nakładka nałożona
    na 8 bitowe jądro, pisana przez 4 bitowych programistów czy coś w tym
    stylu :-)

  • 18. Data: 2009-08-04 12:29:15
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik b...@n...pl napisał:

    > Windows Me było rozwinięciem 98SE, tylko tyle, że schowano głęboko tryb
    > DOS.

    więc należy chyba już rozwinąć stare powiedzenie o pierwszych