  • 1. Data: 2006-02-21 13:59:15
    Temat: Laptop na Allegro - jak mniec 10 dni na zwrot i mozliwosc wrzucenia w koszty?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Zamierzam nabyc laptopa na Allegro. Laptopa chce sobie nabyc od firmy, na
    fakturke - coby wrzucic sobie w koszty. No i tu pojawia sie pytanko - jesli
    od razu zazycze sobie fakturke, to rzecz jasna nie bede mogl zwrocic laptopa
    po 10 dniach, jesli cos sie okaze z nim nie tak.
    Czy wiec moge tak zrobic - zeby np. nabyc go sobie poczatkowo jako
    konsument - nie wspominajac o FV - a potem - np po 10 dniach - zwrocic sie o
    FV (oczywiscie odeslawszy otrzymany ewentualnie paragon fiskalny?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 2. Data: 2006-02-21 14:05:08
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    imho albo kupujesz jako konsument albo jako przedsicebiorca

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-02-21 14:09:58
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

    > imho albo kupujesz jako konsument albo jako przedsicebiorca

    No ale np. ostatnio kupowalem ksiazke w ksiegarni. Wzialem tylko paragon. Po
    paru dniach poszedlem po rozum do glowy, ze ksiazka jest zbiezna z porfilem
    aktualnei wykonywanej przeze mnei dzialalnosci i ze sobie moge wrzucic w
    ksozty - bez problemu oddalem paragon i wydrukowano mi fakturke.
    Po prostu zakupu dokonalem poczatkowo "incognito" a potem ujawnilem sie jako
    firma. Pytam, czy podobnie mozna zrobic na Allegro - kupuje "incognito".
    Jesli towar spelni moje oczekiwania i bede chcial go zachowac - ujawnie si
    ejako przedsiebiorca. Jesli bede chcial go zwrocic (bo mi sie np. zapach nie
    spodoba) zdeklaruje sie jako konsument i bede chcial wyegzekwowac swoje
    konsumenckie prawa. Czy jest to dozwolone i mozliwe?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-02-21 14:12:37
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > fakturke - coby wrzucic sobie w koszty. No i tu pojawia sie pytanko - jesli
    > od razu zazycze sobie fakturke, to rzecz jasna nie bede mogl zwrocic laptopa
    > po 10 dniach, jesli cos sie okaze z nim nie tak.

    jeśli coś z nim jest nie tak to sie to reklamuje a nie zwraca

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-02-21 14:22:08
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > jeśli coś z nim jest nie tak to sie to reklamuje a nie zwraca

    No coz, nie zawsze to musi byc ewidentna usterka.
    Byly przypadki roznego rodzaju walkow na Allegro - np. sprzedaz tabletow bez
    piorek itp. - sprzedajacy sie tlumaczyl, ze w opisie aukcji nie bylo nic o
    piorku itp. Roznie w zyciu bywa - nie kazde subiektywne "cos jest nie tak"
    kwalifikuje sie do reklamacji. Czasem trzeba walczyc ze sprzedajacym w
    sadzie - w tym wypadku chyba akurat gospodarczym. Tak wiec interesuje mnie
    strategia, jak opisalem wyzej - czy jest mozliwa i jak to najlepiej
    rozegrac!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 6. Data: 2006-02-21 14:40:13
    Od: "adam$" <a...@w...pl>

    chłopaku, a ile ty oszczędzisz że chce Ci sie ryzykować sądami?

    as

  • 7. Data: 2006-02-21 14:41:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Lookasik napisał(a):
    > imho albo kupujesz jako konsument albo jako przedsicebiorca

    a co za roznica? na zadanei za zwrotem paragonu beda musieli wystawic
    fakture, łachy nie robia.

    P.

  • 8. Data: 2006-02-21 14:43:35
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    --
    Użytkownik "adam$" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > chłopaku, a ile ty oszczędzisz że chce Ci sie ryzykować sądami?

    A to juz nie jest tematem tej dyskusji.
    Poza tym lepiej sie juz sadzic z firma sprzedajaca na Allegro niz z
    renomowanym salonem firmowym - jak cos.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-02-21 14:44:43
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a co za roznica? na zadanei za zwrotem paragonu beda musieli wystawic
    > fakture, łachy nie robia.

    Na p.s.p.p ktos napisal, ze - jesli FV ma byc na firme, to jest 7 dni na
    zadanie wystawienia. Dobre byloby i to.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 10. Data: 2006-02-21 15:05:28
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a co za roznica?

    a taka ,ze 10 dni na odstapienie od umowy ma tylko konsument a nie
    przedsiebiorca

    chodzi o zasady

    pozdrawiam