  • 11. Data: 2008-01-26 22:08:30
    Temat: Re: Łamanie statutu organizacji
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:fng84v$11d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tego jest masa. Napisz, czego dotyczą, bo nie che mi sią wymieniać
    > wszelkich instytucji mających uprawnienia kontrolne.

    Nie mogę konkretnie. Jeśli możesz, podaj nazwę choć jednej instytucji, która
    będzie mogła skontrolować działania zarządu stowarzyszenia na wniosek jego
    członków.
    A.

  • 12. Data: 2008-01-26 22:20:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > która
    > będzie mogła skontrolować działania zarządu stowarzyszenia na wniosek

    Sanepid :-)

  • 13. Data: 2008-01-26 22:22:36
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    > Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Sanepid :-)

    Rzeczywiście, bardzo jesteś pomocny:(
    A.

  • 14. Data: 2008-01-26 22:25:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    O ile nie jest to stowarzyszenie samorządów, to organem nadzorującym jest
    Starosta. Starosta żąda wyjaśnień, a po stwierdzeniu, że władze
    Stowarzyszenia naruszają statut może zwrócić się do sądu o ukaranie ich
    grzywną - 5.000 zł zdaje się, może rozwiązać stowarzyszenie, powołać dla
    niego kuratora. Bliższe dane znajdziesz w ustawie o Stowarzyszeniach.

  • 15. Data: 2008-01-26 23:07:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rzeczywiście, bardzo jesteś pomocny:(

    No to dalej: Inspekcja Handlowa, Starostwo powiatowe, Wojewoda, Państwowa
    Inspekcja Pracy, Urząd Skarbowy ...

    Ja Ci chętnie pomogę, ale napisz, czego ma ogólnie kontrola dotyczyć. Co
    jest nie tak. Inaczej, to moja lista będzie bardzo długa, natomiast szanse,
    że utrafię w Twój problem znikome.

  • 16. Data: 2008-01-26 23:43:59
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > będzie mogła skontrolować działania zarządu stowarzyszenia na wniosek jego

    Dziekuje za odpowiedz w mojej sprawie, a co do Pani A., to mysle sobie ze
    dobrze by bylo jesli odpowiedz dla Niej bylaby przy - przykladowym - zalozeniu,
    ze chodzi o organizacje o nazwie partia polityczna ;) Bo to chyba jedna z
    niewielu organizacji, ktora ma pieniadze, rozporzadza nimi i... niekiedy mozna
    sie obawiac informowania o tym, bo w koncu pieniadze sa czasem naprawde duze i
    nie wiadomo komu sie nadepnie na odcisk ;)
    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 17. Data: 2008-01-27 00:16:21
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
    duze i
    > nie wiadomo komu sie nadepnie na odcisk ;)

    Nie partia, ale stosunki tam panujące łudząco przypominają czasy głębokiej
    komuny - geriatrokracja, kult jednostki, popieranie wyłącznie "swoich", brak
    jawności w działaniach, brak demokracji w podejmowaniu decyzji itp, itd:)))
    I do tego potrzebna jest zewnętrzna kontrola. Wystarczy, że zarząd zostanie
    zmuszony do przestrzegania zasad ujętych w statucie i reszta problemów
    automatycznie zostanie rozwiązana.
    Organizacja duża, pojedynczy adwokat nie da sobie z nimi rady.
    No to co proponujecie? (sanepid odpada, nie prowadzą bufetu:)))
    Anka

  • 18. Data: 2008-01-27 07:24:22
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To zależy czego dotyczą te nieprawidłowości. Jeśli ktoś wyprowadza środki
    > ze stowarzyszenia, to trzeba zebrać dowody potwierdzające podejrzenia i
    > złożyć doniesienie do prokuratury. Jeśli to są machloje podatkowe, to do
    > Urzędu Kontroli Skarbowej. Jest jeszcze kilka innych instytucji
    > kontrolnych. Pytanie, czego dotyczą te domniemane nieprawidłowości.

    Taa, no to teraz wyobraz sobie kontrole w jakims oddziale Polskiego Zwiazku
    Lowieckiego, nawet po dostarczeniu ciezarowki kwitow ;-)

    Sa organizacje posiadajace monopol na pewne dzialania, obracajace na prawde
    duzymi pieniedzmi (nie z dotacji - wiec kontrole moga skoczyc).

    sz.

  • 19. Data: 2008-01-27 08:55:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:fnhbun$la5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Taa, no to teraz wyobraz sobie kontrole w jakims oddziale Polskiego
    > Zwiazku Lowieckiego, nawet po dostarczeniu ciezarowki kwitow ;-)

    A co stoi na przeszkodzie?

  • 20. Data: 2008-01-27 09:00:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    > wiadomości news:fnhbun$la5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A co stoi na przeszkodzie?

    W sumie nic. A jak jeszcze sedzia, prokurator, adwokat i oskarzeni spotkaja
    sie na jednym polowaniu to milej atmosferze wyjasnia sobie wszystkie
    okolicznosci sprawy ;-)

    sz.