  • 1. Data: 2003-11-19 16:17:53
    Temat: LICENCJA
    Od: "szymon" <a...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Jestem początkującym ilustratorem.
    Po raz pierwszy będę podpisywał umowę licencyjną.
    W związku z tym mam następujące pytanie:

    Czy ilustrator udzielając wydawcy licencji niewyłącznej na wykreowanych
    przez siebie bohaterów książki ma prawo do osobnego wynagrodzenia za sam
    fakt udzielenia licencji, bez względu na prawo do późniejszych udziałów ze
    sprzedaży książek, zabawek stworzonych wg tych jego projektów lub innych
    rzeczy?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    Szymon K.

  • 2. Data: 2003-11-19 20:32:59
    Temat: Re: LICENCJA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A to zależy, jak się strony umówią. Co do zasady możesz im to dać w ogóle
    za darmo.

  • 3. Data: 2003-11-19 22:10:02
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    szymon wrote:
> [...]
    > wynagrodzenia za sam fakt udzielenia licencji, bez względu na prawo
    > do późniejszych udziałów ze sprzedaży książek, zabawek stworzonych wg

    Witam. Licencja jest niczym innym, jak umowa, ktora reguluje zakres praw
    Licencjobiorcy do utworu bedacego przedmiotem prawa autorskiego.
    Moim zdaniem to, w jakiej formie otrzymasz wynagrodzenie i za co,
    nie ma zwiazku z sama licencji, lecz zalezy od wynegocjowanej dodatkowej
    umowy z Licencjobiorca. Z tego wzgledu uwazam, ze nie ma jakichkolwiek
    przeszkod, aby pobrac wynagrodzenie zarowno za fakt udzielenia licencji,
    jak rowniez za udzialy ze sprzedazy. Ty jestes autorem, i Ty decydujesz komu
    udzielac licencji i na jakich warunkach.

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 4. Data: 2003-11-20 12:46:30
    Od: "Szymon K." <a...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Jestem również ciekawy jak to się zwykle odbywa się w praktyce, wśród innych
    ilustratorów (ale to jest już chyba pytanie na inną grupę...)

    Ciekawi mnie też, co mówi o tym prawo pisane (ustawa)?

    Pozdrawiam.
    Szymon