  • 21. Data: 2012-04-24 18:47:48
    Temat: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 17:59, SDD pisze:

    > Tyle efektywnie zyskujesz: zasilek + brak koniecznosci zaplacenia skladki.

    No składka to z 50zł :D Zauważ, że skoro jest etat, to z DG płacę tylko
    NFZ, z którego większość się od podatku odlicza,

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2012-04-24 19:01:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-24, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Tyle efektywnie zyskujesz: zasilek + brak koniecznosci zaplacenia skladki.

    Ale un ma etat > 1500 zł, więc i tak nie płaci pewnie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2012-04-24 19:13:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Poza tym, ZUS płaci dopiero po miesiącu, nie?
    >
    > Ale nie o tym w sumie mowa teraz... Mowa o tym, czy mi coś grozi za
    > to, że nie brałem przez lata nigdy L4 i chorowałem tylko w pracy
    > etatowej. Oraz druga sprawa, to opisany przeze mnie problem ,,co
    > można na L4 etatowym robić w ramach swojej DG''. Czy księgowość
    > (chyba tak, bo to jest obowiązek, nie praca)? Czy wystawiać faktury?
    > Czy odbierać telefony od klientów i podzlecać podwykonawcom?

    jak z firmy nei zgłaszałeś L4 to w sumie co ci moga zrobić. siedzisz w domu
    i ribisz co chcesz. z tytułu DG z L4 nie korzystasz.

  • 24. Data: 2012-04-24 19:30:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Czyli niczym, dla ZUS są jest to normalna działalność zarobkowa.

    lle jest pytanie czy jeśli z tytułu DG nie zgloszono choroby to czy ZUS może
    miec coś do tej pracy. IMHO nie.

  • 25. Data: 2012-04-24 19:42:33
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-24 19:30, Marek Dyjor pisze:

    > lle jest pytanie czy jeśli z tytułu DG nie zgloszono choroby to czy ZUS
    > może miec coś do tej pracy. IMHO nie.

    Oczywiście że tak - albo jest się osobą chorą albo nie, w przypadku
    normalnej aktywności w działalności gospodarczej mimo zwolnienia na
    etacie utraci on prawo do chorobowego z tego tytułu.

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-04-24 19:43:49
    Od: spp <s...@g...pl>

    > I co mogą wykryć?

    Że normalnie odbierasz telefony, rozmawiasz z podwykonawcami ...

    --
    spp

  • 27. Data: 2012-04-24 20:08:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 19:42, spp pisze:

    > Oczywiście że tak - albo jest się osobą chorą albo nie,

    No właśnie, czy na pewno. Bo patrząc po ludzku nie. Przykłady można
    mnożyć. Można być chorym i móc pewne rzeczy wykonywać. Nie ma przecież
    ludzi zdrowych w 100%. Telefonistka na wrzód na nodze L4 nie musi
    dostać, a piłkarz już tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2012-04-24 20:15:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Oczywiście że tak - albo jest się osobą chorą albo nie, w przypadku
    > normalnej aktywności w działalności gospodarczej mimo zwolnienia na
    > etacie utraci on prawo do chorobowego z tego tytułu.

    ciekawe czy automatycznie zus też mu wypłaci zasiłek również z tytułu DG? i
    automatycznie zwróci nadpłacone składki na zus.

  • 29. Data: 2012-04-24 20:29:07
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No składka to z 50zł :D Zauważ, że skoro jest etat, to z DG płacę tylko
    > NFZ, z którego większość się od podatku odlicza,

    A no to Ty wogole nie placisz spolecznych. Zeby miec chorobowe z DG,
    trzeba placic tez spoleczne, i to owo społeczne trzeba placic z DG
    obowiązkowo - czyli jesli np. masz etat i zarabiasz >= 1500, to nawet
    jesli masz kaprys i sobie placisz pelny ZUS, to chorobowego oplacac nie
    mozesz.
    Na ewentualne "chorobowe" z DG mozesz wowczas pojsc ewentualnie z
    ubezpieczenia wypadkowego (jesli spelnione zostana oczywiscie stosowne
    warunki).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2012-04-24 20:39:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 20:29, SDD pisze:
> [...]
    > Na ewentualne "chorobowe" z DG mozesz wowczas pojsc ewentualnie z
    > ubezpieczenia wypadkowego (jesli spelnione zostana oczywiscie stosowne

    Czyli na chorobowe pójść nie mogę, ale wykonywać pewnych zadań
    (pomijając dokumentację) w czasie L4 etatowego tyż nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek