  • 181. Data: 2021-10-29 16:49:52
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście, że nie zabrania.
    Cieszymy się mając i Mazurów, i Krakusów, i Poznaniaków, i górali (o kurczę, dlaczego
    z małej?), i Kaszubów.
    Czasami nawet z Podlasiaków, byle nie na weselu ;-)

    -----

  • 182. Data: 2021-10-29 16:55:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 11:26, J.F pisze:
    > Ale tych bez wizy bedzie znacznie wiecej.

    Być może.

    > Jak najbardziej, ale tam sa bagna a nie granica przyjazni w gorach :-)
    > Tym niemniej - taki uchodzca moze nie wiedziec, jak wyglada europejska
    > granica ..

    Stąd była procedura "zawracania" Strażnik pokazywał, że te słupki, to
    nie jest półfabrykat wieszaka. Wyjaśniał, że nie należy tędy łazić.
    Turysta przepraszał. Obiecywał nie łazić i wszyscy żyli w powszechnej
    szczęśliwości.

    > Ale on chce. Ma do tego prawo.
    > I owszem - mozes wniosek odrzucic, ale nie od reki :-)

    Czemu nie od ręki? Pytam po prostu. Po co ma ktoś długo czekać, skoro
    gołym okiem od progu widać, że gość przed wrogą kawalerią nie ucieka?

    > Cos tam powie. Nie mozesz od reki powiedziec, ze nie ma prawa.

    Czemu? Po prostu pytam. Jak będziemy prowadzić tydzień postępowanie, to
    jakie czynności administracyjne przewidujesz?

    > No i zima jest - smierc mu grozi z zimna.

    To Białoruś zadba o niego.

    > Od Bialorusinow chyba.

    Ponieważ raz na czas mam kontakt z takimi osobami tu w Polsce, to mam
    podstawy sądzić, że jednak są. Ale upierać się nie będę.

    > Nie po to PiS sie zaklinal pare lat temu, ze zadnego nie wpusci, zeby
    > teraz tysiacami przyjmowac.

    Tysiącami, a pojedyncze przypadki, to różnica. Na pewno wpuściliśmy tych
    z Afganistanu przecież.

    > No i ta setka z Afganistanu, co wspolpracowali dlugo ...

    Ooo!

    > No nie widze tych hord uchodzcow, co biora socjal w Niemczech, a zyja
    > u nas, jak sugerujesz.
    > A Niemcy pewnie nie tacy glupi - nie dadza wszystkich pieniedzy do
    > reki, tylko np oplacą mieszkanie.

    O ile wiem, to nie masz racji.

    > Chodzi mi o to, czy w 11 krajach tak, czy pod roznymi nazwiskami w
    > jednym kraju ...

    Ponieważ nie piszę o jednej osobie, to nie da się generalizować. Są na
    kilku tożsamościach w jednym kraju - rekordzista, którego znam na 9-ciu.
    Są w kilku krajach. W Niemczech przykładowo biura są landowe, zaś
    przetwarzają imię, nazwisko, datę urodzenia i narodowość. Ponieważ
    ludzie ze wschodu maj ą jakieś dziwne systemy podawania personaliów, to
    czasem jak patrzysz na zestawienie, to oni nawet nie kłamią. W jednym
    urzędzie jest "imię i nazwisko". W drugim "nazwisko i imię". W trzecim
    między imię i nazwisko jest jakiś "przedrostek".

    Mongolia nie ma w ogóle ewidencji ludności i w paszport wpisują to, co
    poda wnioskodawca. Kobiety nagminne kłamią z datą urodzenia. Faceci też,
    bo im starszy, tym mądrzejszy. W niektórych rejonach Azji jest tak, ze
    nie ma nazwisk, tylko imię i imię ojca.

    Dlatego od lat się mówi, by w chwili legalizacji pobytu przyjąć jakieś
    dane i tego się trzymać. Nie ważne co, ale ustalić.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2021-10-29 16:55:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo jeden dolar w Szwajcarii, Japonii i Stanach ma "tę samą" siłę nabywczą co w dolnym
    lesoto.
    Może policz, ile metrów kwadratowych ma te osiem osób i pozostałe trzy miliardy
    ludzi?
    I czy Jobsa stać było na wykrycie i udaną operację raka trzustki?

    -----

  • 184. Data: 2021-10-29 17:01:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 10:38, J.F pisze:

    > A po co mysmy konwencje podpisali, skoro nie chcemy nikogo przyjmowac?

    Jakby wybuchła wojna na Ukrainie, to by - przykładowo - mogli być
    uchodźcy. Albo Rosja zaatakowała Litwę.

    > Albo beda przebywac i pracowac w Niemczech nielegalnie.

    No właśnie nie.

    > Ambasada zarobi, LOT zarobi :-)

    Tui nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby maniany nie odstawiać. Spróbuj
    przenocować w lesie teraz, a zrozumiesz moje obawy.

    > A tu widzisz - tez sie zobowiazalismy zadbac o uchodzcow.

    Niewielu z nich spełnia warunki uznania za uchodźcę.

    --
    Robert Tomasik

  • 185. Data: 2021-10-29 17:03:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 10:18, n...@o...pl pisze:

    > Straż Graniczną -- bo chyba ich miałeś na myśli.

    No więc legitymuje się na podstawie paszportu, ale w razie wątpliwości
    można zweryfikować po liniach.

    --
    Robert Tomasik

  • 186. Data: 2021-10-29 17:05:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 11:42, J.F pisze:
    > To IMO bardzo niewiele daje, wyeliminuje tylko takich, co wydaleni i
    > beda chcieli na ten sam paszport wrocic.

    Nie. Bo paluchy sprawdzają sumę kontrolną z paszportem.

    --
    Robert Tomasik

  • 187. Data: 2021-10-29 17:14:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niewielu z nich spełnia warunki uznania za uchodźcę.

    A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Do dzieci też masz pretensje, że nie spełniają warunków i dlatego
    wywozicie ich do lasu?
    Dlaczego nie aresztujecie tych dorosłych za narażanie dzieci, nie
    podacie ich do sądu, a dzieci na tymczasową opiekę do czasu
    rozstrzygnięcia przez sąd?
    W końcu łamią prawo na terytorium RP...

    Co robicie, gdy łapiecie obcokrajowca podejrzanego o przestępstwo np. w
    Wa-wie? Do suki, na granicę i hopla przez druty kolczaste? Czy jednak
    coś innego?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 188. Data: 2021-10-29 18:33:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 17:14:37 +0200, Kviat napisał(a):

    > A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Ty humanisto za dychę, zdążyłeś z kanapkami zanim ci Arabi uciekli do
    Niemiec?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 189. Data: 2021-10-29 19:00:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyjaśnij nam, w imię czego Amerykanie ginęli np. w Iraku czy Afganistanie.

    -----
    > Patriotyzm brytyjski, amerykański, kanadyjski, dowolny inny zachodnioeuropejski
    sprowadza się na codzień do troski o zaspokajanie
    > uwarunkowań żywieniowych -> gdzie można kupić żarcie, do którego
    przyzwyczaili się w kraju dzieciństwa.

  • 190. Data: 2021-10-29 19:44:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 17:14, Kviat pisze:
    > A jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać uznanym za człowieka?

    Może Cie to zaskoczy, ale większość ludzi nie spełnia warunków zostania
    "uchodźcą" w rozumieniu przedmiotowej ustawy.

    --
    Robert Tomasik