  • 31. Data: 2006-07-29 12:55:02
    Temat: Re: Kuzwa Panowie........
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Z grubsza od sumy zarobków brutto odejmij
    > sobie ~30%. A jak chcesz dokładnie, to kalkulatorów płac jest w sieci
    > sporo.

    Niestety, aż 44% - państwo socjalne troszkę musi kosztować.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 32. Data: 2006-07-29 12:58:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eafkkl$8p1$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Twoja odpowiedź nie wydaje sie prawidłowa ;)
    Prawidłowa to ona jest, tylko chyba źle zrozumiałem pytanie.
    Teraz pominę głupkowate teksty Johnsona i wyprostuję swoja wypowiedź.

    Krzysztof, nieuważnie przeczytałem pytanie. Składniki, które podałem wchodzą
    w skład _całkowitego_ wynagrodzenia pracownika i naturalnie podlegają
    opodatkowaniu i oskładkowaniu tak, jak napisałem.
    Nie zwróciłem uwagi, że chodzi Ci o samą _minimalną_ płacę.
    Nie liczy się do niej nadgodzin, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych
    i rentowych. Szczegóły znajdziesz w podanym przez Johnsona linku do
    nieaktualnej od dawna wersji ustawy o płacy minimalnej - ale akurat to o
    czym mowa się nie zmieniło.
    Sorry, że zamieszałem.

    Jotte

  • 33. Data: 2006-07-29 13:04:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2006.07.29.12.55.02.184231@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Niestety, aż 44% - państwo socjalne troszkę musi kosztować.
    Chyba jednak nie.

    Jotte

  • 34. Data: 2006-07-29 13:22:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Chyba jednak nie.

    Pracuję i zarabiam. Jak sobie podzielę moje brutto przez 1,44 to mi
    wychodzi to, co mam na koncie co miesiąc.

  • 35. Data: 2006-07-29 13:23:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie liczy się do niej nadgodzin

    Hmm??

  • 36. Data: 2006-07-29 13:30:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2006.07.29.13.23.23.612857@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Hmm??
    Hmm.

    Jotte

  • 37. Data: 2006-07-29 13:40:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2006.07.29.13.22.12.28512@olgierd.wordpress
    .com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > Pracuję i zarabiam.
    Gratuluję. Nie wszyscy mogą to o sobie powiedzieć. ;)

    > Jak sobie podzielę moje brutto przez 1,44 to mi
    > wychodzi to, co mam na koncie co miesiąc.
    Dziwna operacja, ale dobra, spójrz:
    Brutto 1000 zł (dła łatwego rachunku w rozumie)
    1000/1,44=694,44
    1000-694,44=305,56

    A teraz:
    1000*30%=300
    1000*44%=440
    Który wynik jest bliższy Twojej metodzie obliczeń?

    Dodatkowo dla pewności wypróbuj kilka kalkulatorów z netu - przekonasz się.

    Jotte

  • 38. Data: 2006-07-29 14:09:07
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 29 Jul 2006 15:22:12 +0200, Olgierd napisał(a):

    > Pracuję i zarabiam. Jak sobie podzielę moje brutto przez 1,44 to mi
    > wychodzi to, co mam na koncie co miesiąc.

    Dzielisz przez 1,44 - a więc netto to 69% brutto - czyli podatki to reszta
    - 31%. Pomyliłeś z liczeniem w druga stronę -
    netto*(1+(procent/100))=brutto.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 39. Data: 2006-07-29 21:39:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Henry (k)* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Dzielisz przez 1,44 - a więc netto to 69% brutto - czyli podatki to
    > reszta - 31%. Pomyliłeś z liczeniem w druga stronę -

    Wiesz co... przyznaję, matematyka zawsze była moją piętą achillesową...