  • 11. Data: 2008-12-17 10:52:59
    Temat: Re: Kurs Cyfrografia - autor nie zgadza się na odsprzedaż
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli to chodzi o wersje pudełkowe, to oczywiście nabywca ma prawo
    > odsprzedania posiadanego egzemplarza. Nawet mi nie przyszło do głowy, że ktoś
    > może mieć o to do kogokolwiek pretensje.

    No, dlatego się *mocno* zdziwiłem :D, oczy w słup, włosy jak po
    zetknięciu z produktem van de Graafa... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-12-17 11:14:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 11:52:59 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > No, dlatego się *mocno* zdziwiłem :D, oczy w słup, włosy jak po
    > zetknięciu z produktem van de Graafa... ;)

    Dobra, a taki przykład. Mam dwa egzemplarze softu do 3D, XSI, za parę
    tysięcy.
    "Licencja" jawnie zabrania odsprzedaży("not for resale","cannot be
    transferred
    or relicensed in any way" itd), Softimage nie odpowiada a jak odpowiada
    to chyba automat wysyła nic nie znaczące odpowiedzi.
    Mogę to wystawić na Allegro albo E-bay?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2008-12-17 18:35:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > or relicensed in any way" itd), Softimage nie odpowiada a jak odpowiada
    > to chyba automat wysyła nic nie znaczące odpowiedzi.

    Jeśli to są wersje pudełkowe, czyli kupiłeś pełną wersje, to cale pudełko z
    dodatkami wolno Ci sprzedać. Na pewno nie popełniasz w każdym razie
    przestępstwa.. Co do zagadnienia cywilnego, to juz pewności nie mam, ale
    moim zdaniem również nie naruszasz żadnego przepisu. Licencja jest umową,
    której celem jest uregulowanie sposobu użytkowania tych programów. Może
    określać ilość stanowisk, ilość kopii, ale w mojej ocenie nie Może w sposób
    ważny ograniczyć możliwości zbycia w całości nabytych programów.

  • 14. Data: 2008-12-17 18:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Dobra, a taki przykład. Mam dwa egzemplarze softu do 3D, XSI, za parę
    > tysięcy.

    Podejrzewam że "Cyfrograf" właśnie stąd wziął sobie wzór.
    Zdaje się Adobe czy ktoś podobny stosuje podobne zapisy.
    Nie wiem, czy wzorem MS$ zaczęli już dopisywać do licencji że
    "zapisy sprzeczne z prawem lokalnym nie obowiązują", bo AFAIR
    w przeszłych licencjach Win* też bywały ciekawe 'kfiatki' :)

    IMVHO takie "licencje" są co najmniej podejrzane, teza że po
    sprzedaży (bo sprzedać *pudełko* ewidentnie *wolno*) nabywca
    nie może korzystać kłóci się ze złożeniem art.51 ustawy PA
    z art.65 tejże ustawy oraz art.5 KC.
    KC 5 - bo teza że ktoś może kupić coś po to, żeby NIJAK nie
    używać jest oczywistym nadużyciem, 51 PA bo bezwzględnie
    wolno sprzedać zaś 65 reguluje co w takim razie wolno, skoro
    nie wiadomo co wolno :D

    > "Licencja" jawnie zabrania odsprzedaży("not for resale","cannot be
    > transferred

    Trudna sprawa.
    Odesłać do pytania Arka? ;) ("to niech poda pole eksploatacji
    którego dotyczy licencja")

    > Mogę to wystawić na Allegro albo E-bay?

    Ja tak prawnikiem nie jestem.
    Ale o ciekawym procesie bym poczytał ;) - ktoś w końcu musi utrzeć
    nosa przekonanym że wolno im do licencji wpisać WSZYSTKO i domagać
    się groźbami stosowania do "wszystkiego".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-12-17 20:10:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 19:35:19 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > programów. Może określać ilość stanowisk, ilość kopii, ale w mojej
    > ocenie nie Może w sposób ważny ograniczyć możliwości zbycia w całości

    Tak, pudełkowe, w tej chwili tylko kurzą się na półce więc odzyskanie
    choćby 10% ceny byłoby świetną wiadomością.

    Jest z tym jeden problem, na oryginalnych DVD mam wersję 5.0,
    a potem producent wypuścił jeszcze 5.1 i 5.11 - do ściągnięcia z netu,
    które to legalni użytkownicy 5.0 mogli używać za darmo.

    5.11 w każdym razie mam ściągnięte i wypalone własnoręcznie, przy czym jest
    to wersja demo dostępna swego czasu dla każdego na stronach Softimage
    - po instalacji pyta o klucz, jak masz klucz do 5.0 to odblokowuje się,
    jak nie masz, to trzydzieści dni triala się włącza.
    Zapisy w licencji ma identyczne jak wersja 5.0 - nie można tego
    transferować.

    Dobrze rozumiem że pudełkowe 5.0 mogę sprzedać bez obaw, ale to
    "niematerialne"
    upgrade do 5.11 musiałbym już zniszczyć, jako że to nie egzemplarz ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2008-12-17 20:18:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 19:46:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > używać jest oczywistym nadużyciem, 51 PA bo bezwzględnie
    > wolno sprzedać zaś 65 reguluje co w takim razie wolno, skoro

    No właśnie

    > Trudna sprawa.
    > Odesłać do pytania Arka? ;) ("to niech poda pole eksploatacji
    > którego dotyczy licencja")

    Poglądy Arka znam, przekopałem już kilka razy archiwum i znalazłem
    tuzin wątków Arek vs The Rest Of The World w sprawie OEMów.

    > Ja tak prawnikiem nie jestem.
    > Ale o ciekawym procesie bym poczytał ;) - ktoś w końcu musi utrzeć
    > nosa przekonanym że wolno im do licencji wpisać WSZYSTKO i domagać
    > się groźbami stosowania do "wszystkiego".

    A Ty nie masz czasem jakiegoś softu na zbyciu? Coś mi się kołacze
    że Offica masz za parę koła legalnego. Może też jakiś Not for resale?
    Byśmy zrobili bundla i puścili zbiorczo, w razie czego Ty byś
    strzelał przepisami a ja kombinował z zamkami w kajdankach :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2008-12-17 20:47:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dobrze rozumiem że pudełkowe 5.0 mogę sprzedać bez obaw, ale to
    > "niematerialne"
    > upgrade do 5.11 musiałbym już zniszczyć, jako że to nie egzemplarz ?

    Moim zdaniem tak. 5.11 jest dla posiadaczy 5.0. W chwili sprzedaży nie
    jesteś już posiadaczem 5.0.

  • 18. Data: 2008-12-17 21:08:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 21:47:42 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem tak. 5.11 jest dla posiadaczy 5.0. W chwili sprzedaży nie
    > jesteś już posiadaczem 5.0.

    Ok, a co z kluczem instalacyjnym, przypisanym do mojego e-maila
    (a raczej mojego konta u Softimage, które jest przypisane do mojego
    e-maila)?
    Czy przekazanie nabywcy takiego klucza nie jest jakimś faux pas karnym?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2008-12-17 22:49:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > e-maila)?
    > Czy przekazanie nabywcy takiego klucza nie jest jakimś faux pas karnym?

    Karnym na pewno nie. Mógłbym się ewentualnie zastanawiać nad naruszeniem
    jakiejś umowy cywilnej w tej sprawie. A jak działa ten klucz?

  • 20. Data: 2008-12-17 23:10:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 23:49:29 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Karnym na pewno nie. Mógłbym się ewentualnie zastanawiać nad naruszeniem
    > jakiejś umowy cywilnej w tej sprawie. A jak działa ten klucz?

    Przy pierwszym uruchomieniu wyskakuje okienko w którym można wpisać
    ten klucz (ciąg znaków) i odblokować pełną wersję - innymi słowy
    zarówno to co Softimage sprzedaje na DVD jak i to co udostępnia
    w necie to są zablokowane pełne wersje - triale.

    Przy czym jak kupisz pełną wersję pudełkową, to w środku masz kod
    aktywacyjny
    który umożliwia założenie konta u Softimage i wygenerowanie klucza (ciągu
    znaków)
    który odblokowuje triala.

    Jak sprzedam pudełkowe 5.0 z kluczem, to nabywca będzie mógł sobie sam
    ściągnąć
    5.11 i użyć tego samego klucza (chociaż nie wiem czy będzie miał prawo
    używać takie 5.11)

    Pozdrawiam,
    Tomek