  • 1. Data: 2010-06-19 07:01:05
    Temat: Kuriozum czy ... ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    "Studentka zaparkowała samochód na parkingu przy uniwersytecie.
    Obok zatrzymał się właściciel forda.
    Kiedy kupował telefon w pobliskim salonie, jego samochód spłonął.
    Ogień pochłonął także zaparkowane obok auto studentki.
    Ubezpieczyciel odmówił pokrycia strat, wskazując, że szkoda w samochodzie
    powoda nie powstała w związku z ruchem pojazdu.
    Tymczasem, zdaniem poszkodowanej, pojazd w czasie zdarzenia wprawdzie stał w
    miejscu, ale nie było to jego miejsce postoju docelowego.
    Znajdował się więc w ruchu.
    Sąd pierwszej instancji przychylił się jednak do argumentacji ubezpieczyciela.
    Poszkodowana wniosła apelację."

  • 2. Data: 2010-06-19 07:30:27
    Temat: Re: Kuriozum czy ... ?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Znajdował się więc w ruchu.
    > Sąd pierwszej instancji przychylił się jednak do argumentacji

    No fakt. Kuriozalna jest argumentacja studentki (zaparkowane auto będące w
    ruchu ;)). No, ale taki mamy poziom nauczania. Zero logicznego myslenia.

  • 3. Data: 2010-06-19 08:14:02
    Od: Młotkowy <n...@o...pl>

    Nostradamus pisze:

    > No fakt. Kuriozalna jest argumentacja studentki (zaparkowane auto będące
    > w ruchu ;)). No, ale taki mamy poziom nauczania. Zero logicznego myslenia.

    Skoroś taki logiczny myśliciel, to wytłumacz po co jest OC na przyczepę,
    np. kempingową.
    Jeśli przyczepa się urwie i rozwali coś - to szkoda jest pokrywana z OC
    holującego auta. Więc po co jest OC na samą przyczepę?
    Dlaczego nie ma obowiązkowego OC na doniczki?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 4. Data: 2010-06-19 08:22:17
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Młotkowy" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Jeśli przyczepa się urwie i rozwali coś - to szkoda jest pokrywana z OC
    > holującego auta. Więc po co jest OC na samą przyczepę?

    1. Państwo ściąga haracz.
    2. Przyczepa pozostawiona nieoświetlona na drodze. Sąd uznaje, że
    pozostawienie nieoświetlonej przyczepy przyczyniło się do zaistnienia
    wypadku. Z jakiego PC pójdzie odszkodowanie? Nie wpadłeś na to? Ty też
    jesteś ofiarą badziewnego nauczania w szkołach.

    > Dlaczego nie ma obowiązkowego OC na doniczki?

    To pytanie sugeruje, ze twój nick nie wziął się z powietrza ;))

  • 5. Data: 2010-06-19 08:58:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No fakt. Kuriozalna jest argumentacja studentki (zaparkowane auto będące w
    > ruchu ;)). No, ale taki mamy poziom nauczania. Zero logicznego myslenia.

    dobre dobre.

    Ale tak poza tematem to nie wiedzialem, ze OC auta pokrywa tylko szkody
    wyrzadzone gdy auto jest w ruchu.

    Co w przypadkach jezeli niepoprawnie zaparkuje i nie zaciagne recznego i
    auto zsunie sie troche nizej ?

    Icek

  • 6. Data: 2010-06-19 09:07:51
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-06-19 10:58, Icek pisze:

    > Co w przypadkach jezeli niepoprawnie zaparkuje i nie zaciagne recznego i
    > auto zsunie sie troche nizej ?

    Było w ruchu.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 7. Data: 2010-06-19 09:15:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010, 666 wrote:

    > "Studentka zaparkowała samochód na parkingu przy uniwersytecie.
    [...]
    > Tymczasem, zdaniem poszkodowanej, pojazd w czasie zdarzenia wprawdzie stał w
    > miejscu, ale nie było to jego miejsce postoju docelowego.
    > Znajdował się więc w ruchu.
    [...]
    > Poszkodowana wniosła apelację."

    Na dzień dobry powinna więc dostać grzywnę za niezapięcie
    pasów? No bo skoro sama twierdzi, że w rozumieniu przepisów
    pojazd był w ruchu... a mandatu nie można, bo nie było "złapania
    na gorącym uczynku", więc dlatego grzywna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-06-19 09:21:29
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Ale tak poza tematem to nie wiedzialem, ze OC auta pokrywa tylko
    > szkody
    > wyrzadzone gdy auto jest w ruchu.

    Hm.. A co ze szkodami powstałymi podczas kolizji? W takich sytuacjach
    prędkość pojazdu gwałtownie dąży do zera a kolizja zazwyczaj ma miejsce
    w jakimś punkcie a nie na odcinku A-B więc też można przyjąć, że auto
    nie jest z ruchu ;)

    Rozważmy przypadek: pojazd sprawcy wyjeżdża z drogi podporządkowanej i
    zatrzymuje się na środku skrzyżowania (ruchu ewidentnie brak). Uderza w
    niego pojazd poruszający się drogą z pierwszeństwem...

  • 9. Data: 2010-06-19 10:44:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    666 napisał(a):

    [...]

    Studentka prawa? ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 10. Data: 2010-06-19 11:44:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ubezpieczyciel odmówił pokrycia strat, wskazując, że szkoda w samochodzie
    > powoda nie powstała w związku z ruchem pojazdu.

    W takich sytuacjach to chyba najlepiej od razu uderzyc do wlasciciela
    pojazdu - ze jego wlasnosc zniszczyla moja wlasnosc. A to czy go
    ubezpieczyciel wesprze w platnosciach czy nie, to juz sprawa pomiedzy nim a
    ubezpieczycielem.

    Pozdrawiam
    SDD