  • 11. Data: 2007-12-03 21:03:52
    Temat: Re: Kupowanie na Allegro
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    wiadomości news:03122007.5635F47C@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > hmm, a nie wiem.
    > Niemniej na pewno, w razie wymiany to sprzedajacy poniosłby wszelkie
    > koszty
    > zwiazane z odsyłaniem TV niezgodnego z umowa i przesłaniem zgodnego.

    A dlaczego miałby wymieniać ? Naprawiłby i odesłał kupującemu.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 12. Data: 2007-12-03 21:47:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.12.2007 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
    > sugerujesz, ze w przypadku niezgodnosci towaru z umowa sprzedawca nie

    To nie była reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2007-12-03 21:49:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.12.2007 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
    > Dziekuje Sebcio:)
    > Zapomnialem o waznym szczegole.
    > Telewizor swiecil na zielono. Od umowy odstepowalem
    > z powodu wadliwego towaru.

    O ile podałeś to co w pierwszym poście to chyba się nie udało.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-12-03 23:22:16
    Od: Dykus <d...@S...pl>

    Witam,

    Dnia 3.12.07 (poniedziałek), 'Budzik' napisał(a):

    > sugerujesz, ze w przypadku niezgodnosci towaru z umowa sprzedawca nie
    > powinien zwrócic całosci kosztów kupujacemu?

    Nawet, gdy sprzedający wyraźnie zaznacza, że w przypadku problemów należy
    odesłać towar na swój koszt, a sprzedający odeśle z powrotem na własny? I
    nawet dalej dopisując coś w stylu: "nie akceptujesz warunków to nie
    licytuj" (zdaje sobię sprawę, że pewnych uprawnień nie można wyłączyć w
    drodze umowy)?

    Tak czy inaczej - mógłbyś rzucić jakimś paragrafem na poparcie swoich słów?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 15. Data: 2007-12-03 23:37:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@I...ml1.net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To nie była reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa.

    jasne, sadziłem ze wypowiedz swena była bardziej ogólna, poniewaz
    watkotwórca sam do konca nie wiedzial, z czego powinien korzystac i troche
    pomieszał oba uprawnienia.

    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert

  • 16. Data: 2007-12-03 23:37:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@S...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > wyłączyć w drodze umowy)?
    >
    > Tak czy inaczej - mógłbyś rzucić jakimś paragrafem na poparcie swoich

    nie, rozumiem, piszesz, ze pewnych uprawnien nie mozna wylaczyc, po czym
    prosisz o paragraf na to zeby wylaczyc? Taki zapis jest niezgodny z
    obowiazujacym prawem i koniec. Trudno, zeby zapis umowy był wazniejszy niz
    ustawa, nie sadzisz?

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 17. Data: 2007-12-03 23:37:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@d...dd napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > A dlaczego miałby wymieniać ? Naprawiłby i odesłał kupującemu.

    ok, ale co to zmienia w kontekscie mojej wypowiedzi? Czy naprawił, czy
    wymienił nie ma zadnego znaczenia.

    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 18. Data: 2007-12-03 23:39:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.12.2007 Dykus <d...@S...pl> napisał/a:
    > Nawet, gdy sprzedający wyraźnie zaznacza, że w przypadku problemów należy
    > odesłać towar na swój koszt, a sprzedający odeśle z powrotem na własny? I

    Tak, nawet (przy sprzedaży konsumenckiej i reklamacji z tyt. niezgodności
    z umową)

    Art.8 u.2.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2007-12-04 09:14:41
    Od: Dykus <d...@S...pl>

    Witam,

    Dnia 4.12.07 (wtorek), 'Budzik' napisał(a):

> [...]
    > prosisz o paragraf na to zeby wylaczyc? Taki zapis jest niezgodny z
    > obowiazujacym prawem i koniec. Trudno, zeby zapis umowy był wazniejszy niz

    Spokojnie. :) Na Allegro (i nie tylko) jestem (zwykle) kupującym, więc nie
    szukam paragrafu by wyłączyć jakieś uprawnienia, ale wręcz przeciwnie - aby
    móc podpierać się "paragrafami" podczas walki ze sprzedającym.

    Niestety, czasami bywa tak, że sprzedający powie: "my wysłaliśmy towar
    sprawny, jeśli do Pana dotarł uszkodzony to proszę reklamować w firmie
    kurierskiej uszkodzenie przesyłki, lub niewłaściwe obchodzenie się z nią".
    Oczywiście dotyczy to tylko niektórych przedmiotów i w zasadzie wtedy jest
    pozamiatane (choć rzadko tak bywa). Ale to już odmienny temat...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2007-12-04 09:14:44
    Od: Dykus <d...@S...pl>

    Witam,

    Dnia 4.12.07 (wtorek), 'Marcin Debowski' napisał(a):

    > Art.8 u.2.

    Dziękuję. Swego czasu czytałem o sprzedaży konsumenckiej, ale nie wiedzieć
    czemu nie zauważyłem tego... :/

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.