  • 51. Data: 2017-08-28 15:13:05
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 13:16, Liwiusz pisze:

    > Jak kupujący zapłaci, albo jak komornik wyezgekwuje.

    A jak kupujący nie ma majątku poza, obciążonym już, mieszkaniem - to
    komornik z czego wyegzekwuje?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 52. Data: 2017-08-28 15:18:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 15:11:40 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Czyli kupujący? A jak kupujący, po podpisaniu umowy notarialnej, nie
    > poinformuje banku?

    To bank nie uruchomi kredytu

  • 53. Data: 2017-08-28 15:23:58
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 15:18, Kris pisze:

    > To bank nie uruchomi kredytu

    To sprzedający, nie mając już mieszkania (była podpisana umowa
    notarialna), trochę się zmartwi.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 54. Data: 2017-08-28 15:32:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 15:13, Wojtek pisze:

    > A jak kupujący nie ma majątku poza, obciążonym już, mieszkaniem - to
    > komornik z czego wyegzekwuje?

    Jak nie ma nic innego, to z niczego innego nie będzie egzekwował.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2017-08-28 17:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 12:56, Wojtek pisze:

    >Wystąpić z roszczeniem o zapłatę do kupującego, zabezpieczeniem tego
    >roszczenia jest ustanowiona na mieszkaniu hipoteka.

    Ale jaka hipoteka ?

    To sie wydaje najprostsze, sprzedajac jest ustanawiana hipoteka na
    rzecz sprzedawcy ... ale nasze wladze cos na to nie chca wpasc.
    Czy forma warunkowej sprzedazy.

    Sa jakies wady tych metod, ktorych nie dostrzegam ?

    J.

  • 56. Data: 2017-08-28 18:11:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Aug 2017 11:15:12 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Różne przypadki chodzą po ludziach:
    > http://samcik.blox.pl/2011/10/Sprzedala-dom-a-bank-k
    ontrahenta-wycofal-sie-z.html

    No.ale problem nie jest natyle powszechny, by obowiązujące prawo
    nie mogło poradzić sobie z taką sytuacją?

    --
    Marek

  • 57. Data: 2017-08-28 18:43:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przecież radzi sobie, choć być może lepsza byłaby sprzedaż (przeniesienie własności)
    pod warunkiem (co jest możliwe dla ograniczonego prawa rzeczowego).

    -----

  • 58. Data: 2017-08-28 19:33:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Aug 2017 18:43:02 +0200, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow> wrote:
    > Przecież radzi sobie, choć być może lepsza

    To po co autor wąteku kombinuje?

    --
    Marek

  • 59. Data: 2017-08-28 21:13:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Z nudów.

    -----

  • 60. Data: 2017-08-29 00:32:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 17:41, J.F. pisze:

    > Ale jaka hipoteka ?

    Nie wiesz o czym dyskutujesz?

    > To sie wydaje najprostsze, sprzedajac jest ustanawiana hipoteka na rzecz
    > sprzedawcy ... ale nasze wladze cos na to nie chca wpasc.

    A co mają władze do dobrowolnej umowy dwóch stron?

    > Czy forma warunkowej sprzedazy.
    >
    > Sa jakies wady tych metod, ktorych nie dostrzegam ?

    To jest niemal pewne, że czegoś nie dostrzegasz.

    --
    Liwiusz