  • 121. Data: 2017-08-30 04:10:51
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/28/2017 8:13 AM, Wojtek wrote:

    > A jak kupujący nie ma majątku poza, obciążonym już, mieszkaniem - to
    > komornik z czego wyegzekwuje?

    A jak kupujący nie ma już mieszkania bo go pieć minut później sprzedał u
    innego notariusza a pieniądze przepił.

  • 122. Data: 2017-08-30 08:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 04:10, witek pisze:

    > A jak kupujący nie ma już mieszkania bo go pieć minut później sprzedał u
    > innego notariusza a pieniądze przepił.

    Przecież cała dyskusja jest o tym, że zabezpieczeniem na tę okoliczność
    może być hipoteka.

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2017-08-30 09:19:27
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 20:16, Animka pisze:
    > A dlaczego nie Twoje konto bankowe?

    Bo to niewygodne dla kupującego. Dlatego potrzebny jest wiarygodny, dla
    obu stron, pośrednik między kupującym a sprzedającym.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 124. Data: 2017-08-30 09:21:52
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 04:10, witek pisze:

    > A jak kupujący nie ma już mieszkania bo go pieć minut później sprzedał u
    > innego notariusza a pieniądze przepił.

    Notariusz ma dostęp do ksiąg wieczystych i widzi czy została zawarta
    umowa sprzedaży czy nie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 125. Data: 2017-08-30 09:50:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 09:21:54 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Notariusz ma dostęp do ksiąg wieczystych i widzi czy została zawarta
    > umowa sprzedaży czy nie.

    Ty również masz dostęp

  • 126. Data: 2017-08-30 10:05:01
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 09:50, Kris pisze:

    > Ty również masz dostęp

    Notariusz dokonuje wpisu do KW w momencie podpisania umowy.
    Więc, jak sądzę, nie poświadczy umowy, gdy widzi, że nieruchomość
    została już sprzedana.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 127. Data: 2017-08-30 10:17:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 10:05:04 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Więc, jak sądzę, nie poświadczy umowy, gdy widzi, że nieruchomość
    > została już sprzedana.

    A widzi?

  • 128. Data: 2017-08-30 11:24:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Coś się zmieniło w prawie?
    Wpisów do KW dokonuje sąd wieczystoksięgowy.

    -----

  • 129. Data: 2017-08-30 12:12:01
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 11:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > Coś się zmieniło w prawie?
    > Wpisów do KW dokonuje sąd wieczystoksięgowy.

    Takie mam info od notariusza, że notariusz obowiązkowo to robi podczas
    umowy. To weszło chyba w 2015 lub 2016 roku.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 130. Data: 2017-08-30 12:20:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-30 o 12:12, Wojtek pisze:

    > Takie mam info od notariusza, że notariusz obowiązkowo to robi podczas
    > umowy. To weszło chyba w 2015 lub 2016 roku.

    Nic się nie zmieniło, poza tym, że teraz informacja o sprzedaży dociera
    do sądu od notariusza w momencie sprzedaży, a nie po kilku dniach.

    --
    Liwiusz